آوای جنوب

۷۰۰ مورد تعمیرات و پشتیبانی خطوط لوله نفت و گاز گچساران انجام شد

سبکباربه گزارش آوای جنوب از گچساران- رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۷۰۰ مورد ماموریت موفقیت آمیز در زمینه تعمیرات و پشتیبانی خطوط لوله نفت وگاز گچساران انجام شد.

آوای جنوب؛

حسین سبکبار افزود: با توجه به اینکه شرکت گچساران از نظر حوزه استحفاظی در مناطق نفت خیز جنوب رتبه نخست را دارد، بیش از هشت هزار کیلومتر خط لوله نفت و گاز را پشتیبانی و راهبری می کند که بخش قابل توجهی از آن در مناطق صعب العبور قرار دارد.

سبکبار تصریح کرد: بخشی از خطوط لوله شرکت گچساران به علت فرسودگی در مواردی با مشکلاتی مواجه شد که اداره تعمیرات با تلاش فراوان در کمترین زمان ممکن با هدف صیانت از تولید و حفظ محیط زیست، این خطوط را به مدار بازگرداند.

وی با بیان اینکه اداره خطوط لوله شرکت گچساران فعالیت های دیگری نیز طی یک سال گذشته انجام داده است، افزود: عملیات توپک رانی هوشمند خط لوله ۲۶ اینچ پازنان۲ به گچساران به طول ۵۲ کیلومتر در مدت ۱۰ روز انجام شد.

رئیس خطوط لوله نفت و گاز گچساران افزود: فرآیند یاد شده نیاز به تکنولوژی پیشرفته داشت که خوشبختانه برای نخستین بار یک شرکت ایرانی آن را انجام داد و در کارنامه کاری این اداره ثبت شد.

سبکبار یادآور شد: تعمیر و ایمن سازی خط لوله ۲۶ اینچ ناشی از اعلام نتیجه توپک رانی در قالب چهار فقره پروژه دستور کاری در حدود ۳۵ روز کاری که در این پروژه حدود ۸۰۰ متر از این خط تعویض شد، ایمن سازی خطوط لوله هشت اینچ منشعب از ۲۶ اینچ تزریق گاز پازنان واقع در دشت بلوط، تعمیر و ایمن سازی چند خط لوله مهم و بازسازی انشعابات و همچنین ایمن سازی پنج حلقه چاه تزریقی منطقه دشت بلوط به طول تقریبی هشت کیلومتر و خشک کردن باتلاق های به وجود آمده روی خطوط صادراتی منطقه سربست گناوه از دیگر اقدامات مهم این اداره است.

رئیس اداره نگهداری و تعمیر خطوط لوله شرکت نفت و گاز گچساران تاکید کرد: مجموع تعهدات و هزینه ایجاد شده در سال اخیر توسط این امور ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است، که از این مبلغ ۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کالا و مابقی مربوط به بخش پروژه ها است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president