آوای جنوب

نامه سعید رحمانی اصل به تاجگردون/و اما چرا کامبک/به پایان سلام کنید

.

آوای جنوب /سعید رحمانی اصل
جناب آقای تاجگردون
باسلام ؛
خیرا کلیپی از شما در یکی از همایشهای انتخاباتی پخش گردید که از روی استیصال ، نسبت به شعار ( کامبک ، come back) واکنش نشان دادید .
هرچند عصبانیت پنهان شما از این شعار بر صورت و سیمایتان گرد آشکار پاشیده است لیکن امیدوارم که این مرقومه را نیز تنها من باب ناراحتی از خراب شدن شعار کمپین انتخاباتی خویش ( هتریک ) بدان نگاه نکنید ، هرچند که پیشتر از بابت این مساله در فضای مجازی بابت برهم زدن برنامه و شعار انتخاباتی شما عذرخواهی نمودم .

و اما !
اگر من و ما ( کامبک _ come back ) را به کار بردیم و فریاد زدیم و اگر در سوی دیگر از این شهر با مردمان فهیمش ، کمپینهای ( عبور ) و ( رویش جوانان ) شکل می گیرد و در بطن جامعه گفتمانی را فریاد می زند ،
تقصیری بر گردن ما نیست که به مذاق سیری ناپذیرتان خوش نمی آید و در این تاریکی این امید می رود به جای چسب زدن بر دهان منتقدین و نهادینه کردن فرهنگ لمپنیسم ، این انتخابات را فرصتی برای شنیدن صدای لایه های اجتماعی مختلف جامعه قرار دهید .

و اما چرا کامبک ؟!

در محافل شنیده بودیم که تحصیلکرده مقطع دکترای اقتصاد در خارج از کشور می باشید پس قاعدتا مسلط به زبان انگلیسی هم هستید !
اما تفسیر و ترجمه شما از ( کامبک _ come back ) مبتنی بر ( برگشت به عقب ) در حالیست که تعجب همگان را در پی داشته است و مشخص نیست بر چه پایه ای این تفسیر را روا داشته اید ؟
حال نمی دانم ایراد از خود کلمه ( کامبک _ comeback ) می باشد یا تقصیر دیکشنری شما و یا در مجموع ادبیات انگلیسی بوده است که چنین ترجمه ای از آن شما ارائه دادید ؟

( کامبک _ come back ) امروز دگر تنها یک شعار نیست و نخواهد بود ، بلکه به واقع پیام آشکاری به شما و مدل مدیریت خانوادگی شما خواهد بود که صدای نارضایتی عمومی نسبت بدان به عرش رسیده است و امیدوارم فارغ از نتیجه انتخابات به درک درستی از پژواک آن در جامعه برسید .
عمق عصبانیت شما از این موضوع دلیلی بر انحراف اذهان مردم نخواهد شد ، در صحبتهایتان در خصوص نخبه کشی ، به گذشته رجوع نموده اید و ( از دویست ، سیصدنفر از هم نسلهای شما که به فرموده خودتان کشته شدند و نه با مرگ فیزیکی بلکه مرگ روحی که یا معتاد شدند و … ) و پرسیده اید که پیشینیان چه کرده اند ؟
حال که لالایی را چنین شیوا نجوا می کنید از شما می پرسم که آیا احساس نمی کنید باید خود شما نیز پاسخ دهید برای نخبگان چه کرده اید ؟ آیا بهتر نیست بالاخره خود را زمانی از زیر بار سنگین این القاب پوشالی ( معماراقتصاد و امیرکبیر و … ) برهانید؟

جناب آقای تاجگردون !
حال شما برای ما تشریح بفرمایید که برای هم نسلهای نخبه من و ما در این شهر چه کردید ! شمایی که لقب معمار کبیر اقتصاد را بر خویشتن نهادید و راضی از تلفظ آن در کنار نامتان هستید برای مردمی که از شعار ( کامبک _ come back) آنها را با ترجمه اشتباه می هراسانید توضیح دهید که نخبگان شهرستان و باشت کجای معادلات مدیریتی شما قرار دارند ! امروز کدام نخبه هم نسل من و خودتان را رشد داده اید ؟
چرا سر خویش را بالا نمی گیرید و سینه سپر نمی کنید و لیستی از نخبگان که شما با توجه به پتانسیلتان آنها را پروبال داده اید به مردم اعلام نمی کنید ؟
آیا فکر نمی کنید هم نسلهای من نیز در زمان و فرصتی که نماینده شهرشان رییس کمیسیون برنامه و بودجه کشورشان بوده است آلوده به اعتیاد شده اند و در خودکشی به نسبت جمعیت در کشور بالاترین درصد را دارند و خیلیها نیز مهاجرت نموده اند ؟

هرچند ابهامات و پرسش هایی زیادی در ذهن مردم هنوز در خصوص نقش هدفمند شما در جلوگیری از رشد فرزندان و نخبگان این دیاردر سالهای اخیر در تصدی برخی از جایگاهها و سازمانهای مختلف وجود دارد و قضاوت در این خصوص را نیز به عهده گذشت زمان می نهیم اما به نظر می رسد خالی بودن کمپین انتخاباتی فعلی شما از همراهی و وجود خیلی از عزیزان دانشگاهی علمی و سیاسی خود بهترین دلیل برعملکرد منفی و شعارگونه شما باشد و دلیلش را بهتر از هر شخص دیگری بی شک درک کرده اید ، چرا که می توان گفت هم نسلهای من نیز کشته شده اند اما به صورت فاجعه آمیزتر !! و شما در این خصوص می بایست پاسخگو باشید .

بنابراین ( کامبک _ comeback ) برگشت به عقب نیست بلکه برگشت به موفقیت است و آن پایانی بر خیلی از عیبهای شماست …

پس به پایان ، سلام کنید ..‌.

سعید رحمانی اصل . آذرماه ۹۸

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president