آوای جنوب

احمد خورشیدی:نقشه راهبردی آمریکا برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری با اثرگذاری در مسئولان

خورشیدیدبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی از نقشه راهبردی آمریکا برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری با اثرگذاری در مسئولان سخن به میان آورد.

آوای جنوب؛

مقام معظم رهبری هفته گذشته و در جمع برخی از فرماندهان نظامی سخنانی در خصوص تلاش دشمن در نفوذ به مراکز تصمیم‌گیری نظام داشتند.

به همین خاطر به سراغ احمد خورشیدی‌آزاد دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی و یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس و برادر دو شهید رفتیم تا در خصوص آخرین تحولات و همچنین تحلیلی بر فرمایشات مقام رهبری با وی گفت‌وگو داشته باشیم.

مقام معظم رهبری در سخنان اخیر به توطئه دشمن از راه نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و سپس نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی اشاره فرمودند، تحلیل شما از این فرمایشات چیست؟

امروزه در جنگ‌های دنیا، استکبار جهانی و بویژه آمریکا بخش غیرنظامی را بر بخش نظامی ترجیح می‌دهند و برنامه این است که برای تسلیم دولت‌های مستقل و مردمی در وهله اول کشور مورد هدف را از داخل تصرف غیرنظامی کند تا نیاز چندانی به عملیات نظامی نداشته باشد.

شگرد دشمن چیست؟

یکی از مهمترین شگردها این است که کاری کند تا کشور مورد آماج، آن‌گونه تصمیم بگیرد که او می‌خواهد و برای رسیدن به این هدف خطرناک لازم است در مراکز تصمیم‌گیری کشورها نفوذ کند، یعنی یا گروهی از مدیران تصمیم‌گیر را خریداری کرده و یا متاثر سازد یعنی همان کاری که با شوروی سابق و عراق و گرجستان و اوکراین انجام داد.

دشمن برای مسئولان چه برنامه‌ای دارد؟

مثلا در صدد بوده و هست که در حوزه اقتصاد به مدیران مربوطه بقبولاند که تنها راه بهبودی اقتصاد کشور این است که در اقتصاد جهانی حل شود و برای رسیدن به این هدف باید روی استقلال خط بکشد، چراکه اقتصاد جهانی حد و مرز نمی‌شناسد و همه حکم یک دهکده را دارند که نمی‌شود بین هم مرز ایجاد کرد یا اینکه به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان القاء کند که دوست و دشمن دایمی وجود ندارد و آمریکا هم دیگر آن آمریکای سابق نیست.

بدیهی است وقتی ما دشمن را دوست بدانیم، چه بلایی بر سر خودمان می‌آوریم، پس می‌پذیریم که نفوذ بر مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری چگونه آثار تخریبی بیشتری از جنگ نظامی دارد.

یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص امید واهی پایان یافتن انقلاب است که دشمن همواره در صدد تئوریزه کردن آن بوده و هست، این شگرد چه ویژگی‌هایی دارد؟

انقلاب اسلامی یک حرکت معنوی و فکری و فرهنگی است که در روح و جان انسان‌ها اثر گذاشته و در ذائقه آدم‌ها نفوذ کرده و با پدیده فکری نمی‌توان جنگ نظامی کرد و برای مقابله با چنین حرکت عظیمی چند راه وجود دارد و مهمتر از همه این است که بیاید آن را در بین مردم القاء کرد.

می‌خواهد بداند آیا ما ایرانی‌ها اسلحه به دست گرفتیم و رفتیم در آمریکا و اروپا مردم را به اسلام آوردیم؟ مسلما خیر، بلکه این ماهیت اسلام بوده و هست که چون با غریزه و خواست انسان‌ها انطباق دارد بدون لشکرکشی مردم جهان را به سوی خود می‌کشد، الان اسلام سریع‌الرشدترین دین در آمریکا و اروپاست که از زمان وقوع انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

نقش ایران در بیداری اسلامی و خیزش ملت‌ها چگونه بوده است؟

الان مردم عراق و سوریه و لبنان و بحرین و سایر بلاد از قدرت معنوی انقلاب اسلامی درس گرفته‌اند و خود دشمن بارها اعتراف کرده ماهیت الهام‌بخشی و الگوپذیری ایران اسلامی است که دشمن اصلی ما به شمار می‌رود، نه اینکه ما آمدیم بدون هیچ مقدمه‌ای از مردم مسلمان منطقه حمایت کردیم، بلکه آنها خود تحت ظلم سران خود قرار گرفتند و برای رهایی از جور رژیم‌ها از انقلاب مردم ایران الهام گرفتند.

اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ۶۰ سال است با هم دشمن‌ هستند، اما پیروزی‌های این کشورها از زمانی اوج گرفت که در ایران انقلاب پیروز شد و یکی از راه‌های دشمن این است که بقبولاند انقلاب تمام شده و ایران هم یک کشور عادی است، وگرنه روز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد انقلاب ایران در منطقه زلزله ایجاد خواهد کرد و یا جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا همان زمان گفت انقلاب مردم ایران واردات نفت از ایران را با مشکل جدی مواجه خواهد ساخت.

از همان روز نخست عبارات واهی چون انقلاب تا چند روز دیگر سقوط خواهد کرد را زمزمه کرده و هر از گاهی این تاریخ را تمدید کردند.

مقام معظم رهبری نفوذ سیاسی و فرهنگی را خطرناک‌تر از نفوذ اقتصادی و امنیتی دانستند، چرا ؟

جواب آن روشن است، زیرا عمل و رفتار انسان از فکر او اثر می‌پذیرد، یعنی ما همان‌گونه عمل می‌کنیم که همان‌گونه فکر می‌کنیم و یا قبول کرده‌ایم و قانع شده‌ایم و به همین دلیل است که استکبار جهانی به نمایندگی آمریکا اعتراف دارند که مسیر سرنگونی ایران یک جاده ۱۰۰ کیلومتری است که ۹۵ کیلومتر آن جنگ سیاسی و فرهنگی است و این دریافت را در تمام برنامه‌های خود علیه ما در دستور کار دارند و جنگ سیاسی یا همان جنگ روانی را بعد از جنگ نطامی ۸ ساله با همه ابزار مربوط از جمله رسانه‌ها و نشریات و تبلیغ علیه مردم ما به راه انداختند تا فکر و ذائقه و تمایلات ما را عوض کنند.

اثرگذاری دشمن و میزان مقاومت ما در جنگ فرهنگی چگونه بود؟

مثلا از سال ۸۸ تا ۹۲ ماهواره‌های آمریکایی و غربی و حتی آسیایی هر روز روی فکر مردم ما رژه رفتند که اگر می‌خواهید وضع اقتصادی خوب شود باید با جهان یعنی آمریکا رابطه داشته باشید و دست از هسته‌ای شدن بردارید و دیدیم که این نقشه با کج‌اندیشی و بدرفتاری و با تلاش برخی در داخل تا اندازه‌ای اثرگذار شد و می‌بینیم که دغدغه مقام معظم رهبری نیز کاملا منطقی و دلسوزانه است.

پس برای سرنگونی هر حکومتی لازم است اول افکار مردمش را تغییر داد تا آن مردم به تغییر رفتار دست بزنند یعنی همین کاری که در شوروی سابق و عراق و اکراین و گرجستان و سایر بلاد انجام شد، اما باید دید چرا دشمن در آن کشورها بخصوص در قدرت بزرگ دنیا یعنی شوروی موفق شد اما علیرغم اینکه در ایران با شدت بیشتری بوقوع پیوست، ناموفق بود.

جواب درست این است که چون دین در نهاد ایرانیان جان گرفته و مردم ما دوستدار اهل بیت(ع) هستند و انقلاب را از دین جدا نمی‌دانند، نقشه‌های شوم دشمن عملی نمی‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president