آوای جنوب

۵۴ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به سرمایه گذاران واگذار شد

آوای جنوب

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴هکتار زمین در قالب ۳۷ قرارداد در شهرک‌های صنعتی این استان به سرمایه گذاران واگذار شده است.

سید هاشم موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در تاریخ شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و یک فقره قرارداد در قالب ۲۸۲ هکتار زمین به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده است.

مساحت زمین های شهرک های صنعتی این استان یکهزار و ۵۴۱ هکتار است که از این میزان ۷۷۸ هکتار زمین صنعتی و بقیه شامل زیرساخت ها مانند جدول گذاری ،فضای سبز و غیره است.

موسوی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت دارد.

وی تاکید کرد:۵۰درصد تخفیف در حق بهره برداری زمین مناطق کمتر توسعه یافته و ۲۰ درصد تخفیف کل مبلغ قرارداد برای پرداخت نقدی از مهمترین مشوق های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان است.

موسوی عنوان کرد:پرداخت حداقل ۱۰ درصد بخش نقدی قرارداد تا حداکثر ۴۸ماه اقساط در مناطق کمتر توسعه یافته،بخشودگی ۱۰ درصد مبلغ قرارداد در صورت بهره برداری پیش از موعد و تخفیف ۱۰درصد ویژه خانواده شاهد و ایثارگر در ابتدای قرارداد از دیگر مشوق های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: شهرک های صنعتی استان با امکانات مناسب آب، برق، گاز و خطوط تلفن و اینترنت آماده استقبال از سرمایه گذاران است.

موسوی تاکید کرد:هشت ناحیه صنعتی در برنامه سازمان شهرک های صنعتی استان در هشت شهرستان مختلف استان برای توسعه در دستور کار است.

کارخانه قند یاسوج به عنوان اولین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۴۴ ساخته شد.

در دوران انقلاب اسلامی ۲ کارخانه سیمان دشتروم و مارگون احداث شد که به عنوان دو واحد صنعتی بزرگ استان شناخته می شوند.

۱۳۱طرح و واحد تولیدی و صنعتی در دهه ۹۰ در این استان بهره برداری و یا دوباره به چرخه تولید بازگشت.

)

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president