کد خبر : 52544
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 12:11

اقدامات ماندگار دولت سیزدهم:از اجرایی شدن ۳۰ هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور تا پوشش اینترنت ۹۰درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار

اقدامات ماندگار دولت سیزدهم:از اجرایی شدن ۳۰ هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور تا پوشش اینترنت ۹۰درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار

آوای جنوب مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ۳۰ هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در دولت سیزدهم در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور اجرایی شده است.     به گزارش آوای جنوب مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات کشور  در جمع خبرنگاران از اقدامات صورت گرفته  در زیر ساخت آنتن دهی و پوشش اینترنت در مناطق

آوای جنوب

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ۳۰ هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در دولت سیزدهم در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور اجرایی شده است.

 

 

به گزارش آوای جنوب مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات کشور  در جمع خبرنگاران از اقدامات صورت گرفته  در زیر ساخت آنتن دهی و پوشش اینترنت در مناطق مختلف کشور افزود:   در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور دارای پوشش اینترنت هستند.

وی با بیان اینکه  بطور متوسط سالانه ۱۰ هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در مناطق شهری، روستایی و بین شهری در کشور انجام می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم طرح توسعه فیبر نوری سرعت گرفت به طوری که اکنون  میزان فیبر نوری مخابرات ایران بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری”(نجما) در خرداد ۱۴۰۱ طراحی و به مناطق ابلاغ شد که با همکاری استان ها آغاز شد.

سلطانی عنوان کرد: توسعه شبکه در شرکت مخابرات ایران در لایه های مختلف مد نظر ما بوده و توسعه شبکه تنها فیبر نوری نیست.

وی با اشاره به اینکه در ۶ماه گذشته   در بخش انتقال و دیتا اقدامات خوبی انجام شد، عنوان کرد:  در شرکت مخابرات به دلیل تجربه‌ای که کادر فنی و مدیران دارند، سعی بر توسعه پایدار داشته تا مشکلات مردم برطرف شود.

سلطانی بیان اینکه مشکلات و نواقصی در زمینه زیر ساخت های مخابرات وجود دارد افزود:  شبکه مخابرات گسترده و پهناور است و تاکنون کارهای خوبی  در جهت رفع نواقص به خصوص در مناطق صعب العبور انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در دولت‌های گذشته و دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده، تمام روستای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار گیرند و با کمک شرکت های بزرگ همچون شرکت مخابرات ایران و ایرانسل و برخی شرکت‌های بزرگ کشور این هدف تا حدودی محقق گردید.

وی بیان کر: دهم اکنون بیش از ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در ایران دارای پوشش اینترنت هستند، تعدادی از روستاها به علت عوارض طبیعی و نداشتن راه در برنامه این هدف قرار گرفتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.