آوای جنوب

اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه‌های نیمه‌تمام کهگیلویه و بویراحمد/ انتقاد از تعطیلی بیمارستان نرگسی/ روزی که استان آمدم اغلب پروژه‌ها راکد بود

آوای جنوب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکثر اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه‌های نیمه‌تمام استان اختصاص یافت.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای فنی با تذکر به مدیران، مهم بودن نشست‌های این شورا و حضور به موقع در جلسه را یادآور شد و اظهار داشت: هیچ پروژه‌ای در حوزه راه و آب در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه در انتخاب پیمانکار دقت کنید، افزود: روزی که به این استان آمدم اغلب پروژه‌ها راکد بود که فعال کردیم و اخیرا با حضور استاندار مرتب از آنها بازدید می‌کنم.

وی با بیان اینکه اکثر پروژه‌های استان در این شرایط بد اقتصادی و تحریم‌ها فعال است و حتی از استان‌های برخوردار فعال‌تر هستیم، افزود: پیشرفت برخی پروژه‌ها لاک‌پشتی است که دستگاه‌ها پروژه‌ها را فعال کنند، ضمن اینکه توصیه می‌کنم در به سرانجام رساندن پروژه‌ها از پیمانکارانی که خوب کار می‌کنند و دلسوز استان هستند استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل سه برابر شده و از ۷۰۰ میلیارد به ۲۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور و محرومیت‌زدایی اعتبارات استان را مضاعف کرده و ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سفر به استان تخصیص یافت که با توجه به وضعیت اعتباری خوب، پروژه‌‌ها جدی گرفته شود و دستگاه‌ها از انتخاب پیمانکار ضعیف خودداری کنند.

وی با اشاره به بازدید از سد تنگ سرخ و پیشرفت این پروژه گفت: معارضات محلی و دولتی پروژه رفع شده است،پروژه ۱۳ میلیارد تومان پول دارد که آب منطقه‌ای جذب کند.

وی با اشاره به دو پروژه مهم و حیاتی پل چهارم بشار و تصفیه‌خانه اضطراری یاسوج گفت: پل چهارم بشار بیشترین دریافتی را در میان پروژه‌های استان دارد، سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت امسال هم از محل سفر رئیس جمهور ۱۰ میلیارد تومان پول برای پل چهارم در نظر گرفته شده که اواخر اردیبهشت به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه شهر یاسوج اولویت شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری باشد، افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان برای پروژه تصفیه‌خانه اضطراری یاسوج و همچنین فرسودگی شبکه آب استان اختصاص یافته است و قبل از اینکه با تنش آبی مواجه شویم پروژه به نتیجه برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیمانکاران پل سوم بشار و تنگ مهریان خلع ید شدند و پیمانکار جدید انتخاب شدند، گفت: از محل سفر رئیس جمهور ۱۵ میلیارد تومان به پروژه تنگه مهریان اختصاص یافت همچنین ۱۰ میلیارد تومان به پل سوم بشار داده شد.

وی با بیان اینکه جاده سی‌سخت اعتبار خوبی دارد و باید هر چه سریعتر فعال شود، گفت: ۱۳۶ میلیارد برای محور یاسوج_ سی‌سخت(پل کلو) اختصاص داده شد، محور یاسوج_ شیراز و بنسنجان به سمت فرودگاه هر کدام ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی از راهداری خواست برای پروژه‌های حوزه راه و راه روستایی جدی‌تر پای کار باشند، چرا که خیلی از پروژه‌ها هنوز به مناقصه نرفته و اقدام خاصی هم صورت نگرفته است، ضمن اینکه در واگذاری پروژه‌های حوزه راه مُر قانون سرلوحه باشد.

حاجی‌زاده از شورای فنی خواست از منازل دولتی، شخصی و مدارس احداث شده در زلزله سی‌سخت، مسکن در حال احداث طرح اقدام ملی و همچنین نهضت ملی مسکن نظارت و در خصوص کیفیت احداث این پروژه‌ها در شورای فنی گزارش ارائه دهند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به لحاظ کمی و کیفی در پروژه‌های مدارس تحول ایجاد شود، گفت: بیمارستان بهمئی هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد و پیمانکار بیمارستان چرام سریعتر مشخص شود.

حاجی‌زاده در خصوص تعطیلی بیمارستان نرگسی گچساران خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه شبانه‌روز تلاش کردیم اما بعد از افتتاح تعطیل شده، استاندار از این موضوع نگران است، لذا دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم برای فعال شدن بیمارستان را انجام دهد.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president