آوای جنوب

آقای شهردار یاسوج؛ این گوی و این هم میدان/شهر قفل شده؛ برای روزهای سخت آینده چه تدبیری دارید؟

آوای جنوب

این روزها تردد در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار سخت شده و مشکلات ترافیکی به قدری است که معلوم نیست چه آینده ای در انتظار این شهر خواهد بود، شهری که در آینده نزدیک با یکپارچه شدن مناطق حاشیه به کار و تلاش بیشتر برای خدمت به مردم نیاز دارد.

به گزارش آوای جنوب ، هر چند شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر در ایران به شمار می رود که خداوند از نعمتهای خود چیزی برای این شهر و مردم آن و همچنین برای مسئولان کم نگذاشته اما کم کاری‌ها موجب شده تا شهر یاسوج بعضاً حال و روز خوبی نداشته باشد.

شهری که به دلیل عملکردهای گاهاً ضعیف در مدیریت شهری دچار مشکلات ترافیکی شده و در ساعات زیادی از روز شهر یاسوج را قفل می‌کند شهری که علاوه بر مدیریت ناچندان قوی شهری باید به مدیریت ضعیف شهرستانی در آن نیز اشاره کرد.

عدم پیگیری برخی از موضوعات مهم موجب شده تا مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود مشکلات شهر یاسوج با بازگشایی مدارس در اول مهر ماه امسال بیش از هر زمان نمایان شد، شهری که مدارس آن با مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روبرو هستند و در یک کلام شهری که در آن از اتوبوس و مینی بوس برای حمل و جابجایی مسافران و دانش آموزان خبری نیست و شاید بتوان از شهر یاسوج به عنوان تنها شهر ایران یاد کرد که هیچ اتوبوس و مینی بوسی در خیابان‌های آن تردد نمی‌کند.

مشکلات شهر یاسوج زمانی بیشتر خواهد شد که با الحاق مناطق حاشیه‌ای مانند سرآبتاوه، مهریان و بلهزار و مادوان به این شهر و یکپارچه شدن همه مناطق معلوم نیست چگونه باید اداره شود و آیا متولیان امور شهری که در وضعیت فعلی مانده اند می توانند شهری به آن بزرگی را اداره کنند یا نه.

با همه این تفاسیر در یکی از نشست های استانی خبری امیدبخش و خوب به مسئولان امور شهری یاسوج و البته همه شهرهای استان داده شد که باید دید تا چه اندازه شورای اسلامی شهر و شهردار تدبیر به خرج خواهند داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آن نشست خطاب به شهردار و سایر شهرداران استان گفت که از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها تعداد زیادی خودروی ون در اختیار قرار داده خواهد شد و البته ۷۰ درصد قیمت آن از مرکز پرداخت می‌شود و تنها ۳۰ درصد آن باید در استان پرداخت شود به عبارتی اگر خودرویی دو تا بیش از دو میلیارد تومان قیمت داشته باشد با قیمت نازلی مثل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هر دستگاه از این ون‌ها در اختیار شهرداری‌ها قرار داده خواهد شد تا بتوانند از حجم تردد بیش از اندازه خودروهای عمومی برای حمل مسافر و جابجایی مردم و حتی دانش‌آموزان استفاده کنند.

لذا روی کلام با شهردار یاسوج/ آقای مقدم این گوی و این هم میدان…

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president