آوای جنوب

ناهماهنگی در اجرای «ایل سوگوار»در دهدشت/ایل سوگوار در دهدشت برگزار نمی شود

عدم وحدت بین مسؤولان هیأت‌های عزاداری و بی‌برنامگی صدا و سیما تجمع عزاداران حسینی دهدشت در قالب برنامه «ایل سوگوار» برگزار نمی‌شود
عدم وحدت بین مسؤولان هیأت‌های عزاداری و بی‌برنامگی صدا و سیما تجمع عزاداران حسینی دهدشت در قالب برنامه «ایل سوگوار» برگزار نمی‌شود.
ناهماهنگی در اجرای «ایل سوگوار»در دهدشت

به گزارش آوای جنوب از کهگیلویه، ستاد شئونات فرهنگی شهرستان با دستور کار «تاسوعا و عاشورای حسینی»امروز در حالی تشکیل جلسه داد که نارضایتی مسؤولان هیئت‌ها از ناهماهنگی سیمای استانی در انعکاس عزاداری هیئت‌ها حاشیه‌ پررنگ‌تر از متن این نشست بود.

 در سایه عدم وحدت مسؤولان هیأت‌ها، خودبرتر بینی برخی هیأت‌ها و همچنین ناهماهنگی صدا و سیما برای برگزاری یک برنامه باشکوه از عزاداران باعث می‌شود تجمع حسینی در این شهر به خوبی در رسانه ملی به چشم نیاید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در این نشست در خصوص اجتماع هیأت‌های عزاداری برای اجرای پخش زنده از صدا و سیما اظهار داشت: قرار بود با همکاری مسؤولان و هماهنگی هیأت‌ها روز هفتم محرم اجتماع عزاداران از سیمای استانی پوشش داده شود.

هیأت انتخابی صدا و سیما مورد تأیید سازمان تبلیغات نیست

حجت‌الاسلام عبدالله نعمتی‌پور اضافه کرد: اما این هماهنگی ایجاد نشد و صدا و سیما بدون مشورت با تبلیغات اسلامی به صورت خودسر یک هیأت برای این مراسم انتخاب کرد که در لیست هیأت‌های کددار شهرستان موجودیت ندارد.

وی گفت: انتخاب این هیأت برای برنامه صدا و سیما بدون هماهنگی ما صورت گرفت و نه تنها دخالتی در انتخاب این هیأت نداشتیم هیچ گونه همکاری هم در این زمینه نخواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان هم از انتخاب این هیأت برای پوشش در صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: موافق هیأت انتخاب شده نیستیم و پوشش امنیتی نمی‌دهیم.

جهان دیماز تصریح کرد: در حالی که همه هیأت‌های عزاداری شهر از نظم و انسجام مناسب برای انعکاس در رسانه برخوردار هستند اما مسؤولان این رسانه چند سال است یک هیأت را برای پوشش انتخاب می‌کنند که جای تأمل دارد.

تعدادی از مسؤولان هیأت‌ها هم نسبت به این موضوع معترض بوده و خواستار حذف مراسم «ایل سوگوار» شدند آن‌ها معتقد بودند این برنامه باعث لطمه زدن به وحدت هیأت‌ها می‌شود.

امام جمعه دهدشت اما انعکاس عزاداری حسینی از رسانه ملی را لازم و بلکه ضروری دانست و گفت: اجتماع هیأت‌ها و پوشش در صدا و سیما لازم است اما باید نظم و انضباط خاص در اجتماع شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی تصریح کرد: اجتماعات حسینی هر چه باشکوه‌تر و پررنگ‌تر باشد قدرت تشیع را بیشتر نمایان می‌کند و وقتی جمعیت پرشور باشد دشمن وحشت می‌کند.

حسینی گفت: برای انعکاس این مراسم باید با مسؤولان شهرستان مشورت می‌شد تا برای اجتماع برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.در عین حال اگر هیأت انتخابی شرایط لازم را دارد باید دیگران هم همکاری داشته باشند تا به نحو مطلوب برگزار شود.

وی با یادآوری اجتماع عزاداران در سال‌های گذشته گفت: سال‌هایی که مراسم در میدان مرکزی بود همه هیأت‌ها با نظم و شکوه شرکت داشتند و انعکاس آن در رسانه ملی جلوه خاصی داشت اما مدتی است در این میدان برگزار نمی‌شود و بی‌نظمی دارد که در شان نیست.

سجاد محمدیان نماینده صدا و سیمای استان در این نشست هدف از انتخاب هیأت مذکور را فضای مناسب محل برگزاری عزاداری این هیأت دانست.

به گزارش فارس، با مخالفت هیئت‌های عزاداری برنامه ایل سوگوار جهت پخش مستقیم عزاداری یکی از هیئت‌ها لغو و به عاشورا یا تاسوعای حسینی با حضور همه هیأت‌های عزاداری موکول شد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president