آوای جنوب

آئین معرفی رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد/ تصاویر

رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در آیینی با حضور معاون اول قوه قضائیه معرفی شد.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خدمت به مردم را ارزشمند و عبادت بزرگی خواند و گفت: مردم شایسته بهترین خدمات هستند و اگر خدمت به مردم به خوبی معنا شود و مورد توجه قرار گیرد حل مشکلات و موانع آسانتر می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه عدالت سرلوحه کارها و برنامه‌ها باشد، گفت: اگر می‌خواهیم حاملان عدالت باشیم و برای مردم عدالت به ارمغان بیاوریم باید از خودمان شروع کنیم و به عدالت نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه به تنهایی و ابتکار خود نمی‌شود خدمات به مردم ارائه کرد بر استفاده از نیروی جوان، تیزهوش و بااستعداد تأکید کرد و افزود: اگر منیت‌ها را کنار بگذاریم و با همفکری از ذکاوت و امکانات استفاده کنیم به خوبی می‌شود جلوی دسیسه‌های دشمنان را گرفت.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که در مقابله استکبار جهانی و همه دشمنان با صلابت ایستاده و امروز در جایگاهی بالاتر از ۴۰ سال گذشته قرار دارد و حتی دشمن هم به این موضوع اشاره داشته است.

محسنی‌‌اژه‌ای ادامه داد: امروزه استکبار جهانی به جایی رسیده که در مقابل جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به استیصال رسیده و قدم به قدم عقب‌نشینی می‌کند، ایران اسلامی در تمام دنیا دارای نفوذ است.حیف است اگر با این نفوذ نتوانیم مشکلات و نارسایی‌ها را حل کنیم در حالی که به جهت سرمایه انسانی و امکانات ثروتمند هستیم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه بر کنار گذاشتن امیال شخصی برای رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: با همدلی و همفکری می‌توانیم به توفیق و موفقیت بیشتر برسیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن طمع دارد مردم را به لحاظ اقتصادی و روانی تحت فشار قرار دهد، گفت: باید گام دوم انقلاب را گام به گام عملی کرده و فشارهای اقتصادی را به یک فرصت تبدیل کنیم.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص عملیات روانی دشمن گفت: بصیرت تنها مخصوص فتنه سال ۸۸ نبوده، فتنه‌های دیگری در راه است و باید چشم و گوش خود را بهتر از گذشته باز کنیم و رهنمودهای مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

محسنی‌اژه‌ای بر صرفه‌جویی در بیت‌المال در جهت بازگشایی معیشت مردم تأکید کرد و یادآور شد: رئیس کل جدید دادگستری این موضوع مهم را نیز مورد توجه قرار دهد، ضمن اینکه  صدور احکام مدنی و کیفری که هنوز اجرا نشده در دستور کار باشد.

وی با تأکید بر کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه‌ قضایی تأکید کرد و گفت: منشا بسیاری از پرونده‌های کنونی بانک‌ها هستند و بخشی پرونده‌ها هم مربوط به زمین است که باید با نشست با مردم و مسوولان از ورود بیش از حد پرونده‌ها به دستگاه قضایی جلوگیری کرد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به وضعیت استان گفت: از ظرفیت صلح و سازش استفاده شود چرا که خیری در این حوزه است در اقدامات قضایی نیست و اگر صلح و ساز چاره ساز نبود آن وقت باید دستگاه قضا ورود پیدا کند.

در ادامه حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اجرای عدالت محور کار ما در دستگاه قضایی است چرا که با عدالت جامعه به قله سعادت و توسعه می‌رسد.

رئیس کل سابق دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم بستر امنیت را به عنوان بستر حیات بشر فراهم کنیم، گفت: اجرای عدالت دشوار است، از سوی دیگر کار قضاوت بسیار سخت  و البته ارزشمند است.

مزارعی با بیان اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دستگاه قضایی سر ریز مشکلات باشد نه اینکه همه مشکلات وارد دستگاه قضایی شود، گفت: این برنامه‌ریزی‌ها در جهت کاهش ورود پرونده‌ها به حوزه قضایی باشد.

وی اجرای عدالت را یک نعمت بزرگ دانست و خطاب به همه مسوولان گفت: مسوولان از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم شایسته کهگیلویه و بویراحمد دریغ نکنند.

مزارعی تصریح کرد: مردم پاک و صادق  این استان مستحق خدمت زیادی هستند از جانتان برای مردم مایه بگذارید من ۴ سال خدمتگزار این مردم بودم و به آن افتخار می‌کنم.

در این مراسم که با حضور محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه برگزار شده بود از خدمات چهار ساله حجت‌الاسلام مزارعی قدردانی و حسن نگین‌تاجی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president