آوای جنوب

همراهی جنبش عدالتخواه با رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با فساد

عضو جنبش عدالتخواه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا هنگامی که رئیس کل جدید دادگستری استان در مبارزه با فساد عزم جدی داشته باشد از او حمایت می‌کنیم

آوای جنوب
عضو جنبش عدالتخواه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا هنگامی که رئیس کل جدید دادگستری استان در مبارزه با فساد عزم جدی داشته باشد از او حمایت می‌کنیم.

شایان نادری در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج با اشاره به تغییر رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و جایگزینی حسن نگین‌تاجی به عنوان رئیس‌کل جدید اظهار کرد: بی‌شک آقای نگین‌تاجی نیز در راستای سیاست‌های کنونی آیت‌الله رئیسی حرکت خواهند کرد لذا کار ایشان هم شیرین و هم سخت است.

وی مبارزه با فساد را کاری شیرین و در راه خدا و کمک به خلق خدا دانست و گفت: از سوی دیگر در استان ما که در بعضی جاها انتظارات و توقعات بالایی داریم کار قاضی‌القضاتی سخت و طاقت فرساست.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور تصریح کرد: با یک اشتباه بزرگ در استان مواجه هستیم چرا که انتظار داریم دستگاه قضایی به تنهایی کار مبارزه با فساد را انجام دهد در حالی که ریشه و اصل ماجرا جای دیگری است وقتی دستگاه‌ها کار و وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند شاهد تخلفات روزافزون زمین‌خواری و کوه‌خواری و استخدام‌های طایفه‌ای و فله‌ای و بازی با زندگی مردم هستیم.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی ما و نظارت‌ها در دستگاه‌ها به قدری ضعیف می‌شود و کار به جایی می رسد که حجم شلاق برای مدیران رده بالای استان صادر می‌شود در حالی که اگر برای مثال منابع طبیعی و محیط زیست و بازرسی استانداری و سایر دستگاه‌های متولی به وظیفه خود عمل می‌کردند امروز نه مشکل کارخانه قند و نه مشکل پتروشیمی و زمین‌های سقاوه و نه مشکل استخدام‌های فامیلی داشتیم.

این عضو جنبش عدالتخواه استان با طرح این سؤال که چه شده در طول ۶ سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ استخدام مساله‌دار در استان داشته‌ایم افزود: در حالی که معلوم است استخدام‌ها مربوط به کدام شهرستان و کدام مدیر و کدام دستگاه بوده اما عزمی در قوه مجریه و مدیریت اجرایی در استان برای مقابله با تخلفات نبوده و امروز همه تنها از دستگاه قضایی انتظار برخورد دارند.

وی با چند توصیه به رئیس‌کل جدید دستگاه قضایی استان گفت: شناختی از آقای نگین‌تاجی نداریم اما همین را می‌دانیم که ایشان مجری سیاست‌های کنونی دستگاه قضایی خواهد بود و حتما با راهبرد آیت‌الله رئیسی هماهنگ است و در استان هم سفارش پذیر نخواهد بود و تا هنگامی که در این راه قدم برمی‌دارد مورد حمایت ما و همه مجموعه جنبش عدالتخواه خواهد بود.

عضو جنبش عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر اقدامی از سوی رئیس‌کل جدید دادگستری استان مورد ارزیابی و تحلیل جنبش دانشجویی از جمله جنبش عدالتخواه دانشجویی قرار خواهد گرفت و در یک کلام دستگاه قضایی زیر ذره‌بین قرار دارد و بهترین قاضی برای عملکرد درست مسؤولان مردم خواهند بود که چشم انتظار مبارزه و مقابله با فساد هستند.

وی به برخی اقدامات معطل مانده و عمل نشده در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: علی‌رغم صدور دادخواست زمین‌های پتروشیمی سقاوه این موضوع مسکوت مانده و یا بحث استخدام‌های فله‌ای معلوم نشد که کار به کجا رسیده و چه برخوردی شده در مورد کارخانه قند یاسوج هم به همین نحو و ما منتظر اقدام رئیس‌کل جدید دادگستری استان در اسرع وقت هستیم و تا به سرانجام رسیدن پرونده‌های فساد هرگز از مواضع خود عدول نمی‌کنیم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president