آوای جنوب

بیمارانی که از نبود داروخانه در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران رنج می‌برند

نبود داروخانه و روشنایی در جاده دسترسی به بیمارستان تخصصی مادر و کودک بی‌بی حکیمه گچساران موجب نارضایتی مراجعه کنندگان شده است.

آوای جنوب:

نبود داروخانه و روشنایی در جاده دسترسی به بیمارستان تخصصی مادر و کودک بی‌بی حکیمه گچساران موجب نارضایتی مراجعه کنندگان شده است.

بیمارانی که از نبود داروخانه در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران رنج می‌برند

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، توسعه زیرساخت‌های درمانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و توسعه در یک منطقه به شمار می‌رود.

  براساس این گزارش، شهرستان گچساران در چند سال گذشته درحوزه  راه، کشاورزی، تامین آب و در بخش درمانی این امکانات و زیرساخت‌ها  را فراهم کرده است اما آنچه که امروز موجب نارضایتی شهروندان  شده عدم توجه مسوولان به زیرساخت‌های فراهم شده  است.

 بیمارستان ۹۶ تختخوابی بی‌بی حکیمه گچساران از جمله طرح‌هایی که از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ با حضور وزیر بهداشت وقت  افتتاح  و به بهره‌براری رسید.

این بیمارستان با مشارکت نفت و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح که از این میزان ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساخت فضای فیزیکی و ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی و درمانی و ۵۰ میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات اداری هزینه شده است.

زیربنای بیمارستان ۹۶ تختخوابی بی‌بی حکیمه گچساران بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع در سه طبقه و دارای بخشهای زنان و زایمان، زایشگاه ،نوزادان، اطفال، ان ای سی یو نوزادان،بخش مراقبتهای ویژه زنان ، آزمایشگاه، رادیولوژی و اتاق عمل است.

 اما آنچه که بیان شد این است بیمارستانی با این عظمت و اعتبار که بیش از ۲ سال  از عمر افتتاح آن می‌گذرد هنوز  بیماران و مراجعه کنندگان  از نبود امکانات از جمله داروخانه، نبود اورژانس برای انتقال بیماران، نبود جاده دسترسی مناسب، عدم روشنایی در شب و همچنین تجمع سگ‌های ولگرد در اطراف بیمارستان رنج می‌برند.

 با توجه به اینکه بیمارستان ۹۶تخت‌خوابی بی بی حکیمه نخستین بیمارستان تخصصی مادر و کودک در استان است از این رو  شاهد هستیم که مراجعه کنندگان بسیاری در طول شبانه روز به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

نبود داروخانه در بیمارستان تخصصی مادر و کودک گچساران موجب شده تا مشکلاتی را برای بیماران و همراهان آنها به وجود آورد و بیماران و همراهان برای تهیه دارو  به مرکز شهر مراجعه کنند که این امر علاوه بر تحمل مسافت طولانی هزینه رفت و آمد هم بپردازند.

هر چند وجود داروخانه در بیمارستان از الزامات و حق مردم است اما تاکنون اقدامی از سوی مسوولان حوزه بهداشت و درمان صورت نگرفته و شاهد این هستیم که بیماران برای تهیه دارو به داروخانه شبانه روزی مرکز شهر مراجعه می‌کنند.

یکی از همراهان بیمار در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  وجود داروخانه  در بیمارستان به این بزرگی از نیازهای ضروری مردم شهر  است تا اینکه بیماران و همراهان برای تهیه دارو در مواقع ضروری مجبور به طی مسافت تا مرکز شهر نشوند.

 یکی دیگر از همراهان بیمار از نبود داروخانه در این بیمارستان اذعان کرد: برای تهیه دارو بیمارمان باید به شهر مراجعه کرد چرا که این بیمارستان هنوز فاقد داروخانه است.

دیگری ادامه داد: وجود داروخانه در بیمارستان از الزامات  و حق مردم است و بارها مردم شب‌ها به دلیل نبود داروخانه مجبور به رفتن به مرکز شهر شدند.

وی افزود: بیمارستان بی بی حکیمه گچساران نخستین بیمارستان مادر و کودک است و بیماران زیادی از استان‌ها و شهرهای همجوار به این مرکز مراجعه می‌کنند، وجود داروخانه در این بیمارستان لازم و ضروری است که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 از دیگر مشکلات موجود در مسیر دسترسی به بیمارستان تخصصی مادر و کودک این شهرستان  وجود جاده کم عرض و آسفالت نامناسب جاده دسترسی به این بیمارستان، عدم روشنایی کافی در شب، نبود علائم هشدار دهنده،  نبود دستگاه فتوکپی در  بیرون از بیمارستان به دلیل عدم برق، نبود دستگاه سونوگرافی  و انتقال بیماران برای انجام آزمایشاتی از جمله مانند سونوگرافی با یک مینی‌بوس اورژانس از جمله کمبودهای این بیمارستان به شمار می‌رود.

بیمارستان بی بی حکیمه  در انتهای  بلوار گلستان قرار گرفته است که در مسیر آن شاهد ساختما‌ن‌هایی از جمله دانشگاه پیام‌نور و دانشکده نفت و گاز هستیم که گویی آنها نیز نیاز به روشنایی در شب و جاده دسترسی مناسب نیستند.

به گزارش آوای جنوب، گویی فقط قرار بود بیمارستان احداث شود و امکانات جانبی آن به فراموشی سپرده شود حال با توجه به نزدیکی هفته دولت و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها به دست مسوولان می‌طلبد برای رفاه حال بیماران گچسارانی و بیمارانی که از شهرستان‌های همجوار به این مرکز مراجعه می‌کنند اقداماتی برای رفع نواقص و کمبودها در بیمارستان تخصصی مادر و کودک گچساران صورت گیرد.

گزارش از سمیرا. نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president