آوای جنوب

درد امروز جامعه وجود فاصله طبقاتی در کشور است/با روحیه اشرافی‌گری نمی‌توان از انقلاب دفاع کرد/ تصاویر

سخنران مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام در گچساران با بیان اینکه درد امروز جامعه وجود فاصله طبقاتی در کشور است، گفت: امام راحل این را از ما می‌خواست که محرومان جامعه دریابید و به مشکلات آنها رسیدگی کنید.

آوای جنوب:

 به گزارش آوای جنوب از گچساران،عصر امروز مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجدصاحب الزمان گچساران با حضور امام جمعه ، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه و دیگر مسوولان شهرستان و مردم روزه دار گچساران برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام نکونام اظهار کرد: چهاردهم خرداد مصادف شده با آخرین روز ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر و روز تاریخی ۱۵ خرداد هستیم.
وی با بیان  اینکه  آنچه که امروز در مملکت ما اولویت اصلی قرار دار، ولایت فقیه است، گفت: این بدان معناست که کسی توانایی عدالت و استنباط از آیات قرآنی را دارد در عصر غیبت عهده دار جامعه باشد.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام خمینی (ره) قیام کرد به این علت که مشاهده کرد در جامعه فاصله طبقاتی وجود دارد؛ ظلم وجود دارد؛ فقیر وجود دارد.
نکونام با اشاره به ظهور امام صاحب الزمان (عج) گفت: بر همین اساس نیز امام زمان(عج) هم خواهد آمد تا فاصله طبقاتی را از بین ببرد.
وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) با شجاعت کامل، پشتوانه دینی و اعتقاد کامل در مقابل زورگویان عالم با حمایت‌های مردمی مبارزه کردند و امروز مشاهده می‌کنیم همین صفات در خلف صالح ایشان یعنی امام خامنه‌ای تجلی پیدا کرده است.
نکونام مردم شناسی و مردم داری را از ویژگی ‌ای امام خمینی (ره) عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام خمینی(ره) تاکید داشتند صاحبان این انقلاب مردم و ضعفا هستند.

 وی ادامه داد: همین مردم با روحیه جهادی تا پای جان از انقلاب دفاع خواهند کرد و مسوولان باید بدانند که با روحیه اشرافی گری نمی‌توان از انقلاب دفاع کرد.
این سخنران ادامه داد: شما زندگی امام راحل را مطالعه کنید و ببینید ساده زیستی در طول زندگی او نمایان بود و اگر بتوان تمام جامعه این‌گونه باشد، می‌توانیم زمینه ساز ظهور باشیم.
وی با بیان اینکه درد امروز جامعه ما وجود فاصله طبقاتی در کشور است، تصریح کرد: امام راحل  این را از ما می‌خواست که محرومان جامعه را دریابید و به مشکلات آنها رسیدگی کنید.
نکونام اذعان کرد:  من نمی‌دانم شهردار دوگنبدان امروز در جمع ما حضور دارد یا  که خیر  اما به عنوان طلبه‌ای که چهارسال است به این شهر می آیم خدمت ایشان می گویم آیا بوی جوی و فاضلاب کوچه بیت العباس این شهر را استشمام و یا مشاهده نکرده‌اید یا همین کوچه‌ای که سونوگرافی شهر در آنجا قرار گرفته است که روی جوی را با بلوک سرپوش کرد‌ه اند که اگر خدای نکرده خانم بارداری مشکلی برایش پیش بیاید چه کسی پاسخگو است.
وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که مسوولین ما بهتر کار کنند و مسوولین ما اگر پست و مقام خود را می‌خواهند باید به فکر مردم و خدمت به مردم باشند.
نکونام افزود: شما زندگی امام راحل را مطالعه کنید و ببینید ساده زیستی در طول زندگی او نمایان بود و اگر بتوان تمام جامعه این گونه باشد، می‌توانیم زمینه ساز ظهور باشیم و همین ساده زیستی موجب شد با پخش خبر رحلت امام راحل (ره) موجی از حسرت و غم جامعه ایرانی را فرا بگیرد و ایران اسلامی یکپارچه اشک و آه شد که دنیا چنین صحنه‌ای را تا کنون به خود ندیده است.
وی خاطرنشان کرد:  امام خون دل خورد و امروز وظیفه ما است از این انقلاب حراست کنیم.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president