آوای جنوب

کفگیر اصناف گچساران ته دیگ خورده!/انتظارات شهرداری از آقای خاص!

نشست بررسی مشکلات اصناف گچساران برگزار شد.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران، نشست بررسی مشکلات اصناف گچساران با حضور نماینده گچساران، مدیرکل امور مالیاتی استان، شهردار، مسوولان شهرستان و اصناف گچساران در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد.

 در این نشست فرود پورعبدی اظهار کرد: کار ما در گچساران به جایی رسیده که کفگیر به ته دیگ خورده و ته دیگ هم سوخته است.

رئیس اتاق اصناف گچساران با بیان اینکه امروز انتظارمان این است که دست ما را بگیرند و کمکمان کنند، گفت: درخواست ما این است قطعه زمینی جهت ایجاد اتاق اصناف که هیچ کس آدرس ما نمی‌داند برای ایجاد ساختمان اتاق اصناف واگذار شود.

وی ادامه داد:  مشکل دیگر اتاق اصناف شهرداری  و حق پیشه وری است که شاهد افزایش چشمگیری هستیم.

پورعبدی خطاب به فرماندار گفت: فرماندار می‌گوید میوه در بازار گچساران گران است که راهکار آن ایجاد بازارچه میوه فروشان در ۲ نقطه شهرستان است.

رئیس اتاق اصناف گچساران ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان نبود سردخانه و باسکول و  پارکینگ است.

 در ادامه این نشست علی محمد حبیبی افتخار ابراز کرد: همانطور که می‌دانید بازار گچساران بازاری بیمار است.یکی از مشکلات ما حق پیشه وری است که کاری  صورت نگرفته و این یکی از معضلات اصلی ماست.

حبیبی افتخار عنوان کرد: از آنجا که بازار ما فقیر و اتاق اصناف ما نیز فقیر است  از شما انتظار می‌رود در این زمینه همکاری نمایید.در شهرستان ما حق پیشه وری نسبت به دیگر شهرستانها بیشتر است، در بهبهان سالی ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند اما در گچساران یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است سوال ما این است حق پیشه وری در گچساران بر اساس چه مبنایی گرفته می شود.

 وی اظهار کرد: در خصوص بحث مالیاتی خیابان بلادیان سه سال تمام در رکود بوده و با توجه به شرایط جامعه انتظار می‌رود مسولین امور مالیاتی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

حبیبی افتخار تصریح کرد: در حال حاضر رقابت در بازار وجود ندارد و ایجاد بازارچه می‌تواند در نقاط مختلف شهر به مردم کمک شود.در بحث عمده فروشی سبزیجات باید ایجاد شود و ایجاد سردخانه نیز از اولویت‌های مهم است.

 حبیبی افتخار ادامه داد: شهرستان نیاز به مکانی جهت ایجاد بازارچه ماهی فروشان دارد که بایستی مسوولان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: ایجاد پارکینگ در شهرستان و ایجاد حمام عمومی که انتظار می رود مسوولان آستین همت را بالا بزنند تا به بازار گچساران کمک شود.

در ادامه این نشست روزبهانی از کسبه قدیمی بازار اظهار کرد: مسله اول ما مساله مالیاتی است که با توجه به شرایط جامعه تجدید نظری در این خصوص شود سوال ما این است عزیزان مالیاتی بدانند رکود شدیدی در بازار است و چرا باید شاهد افزایش مالیات در شهرستان باشیم.

 این کسبه قدیمی  عنوان کرد: شهرداری باید  در خصوص حق پیشه وری تجدید نظر کند چرا حق پیشه‌وری در این شهرستان  با دیگر شهرها تفاوت داشته باشد.

 روزبهانی با بیان اینکه  از بهداشت نیز انتظار می‌رود نظارت بیشتری در بازار داشته باشد، گفت: متاسفانه شاهدیم ماشین‌های حمل زباله در هنگام حمل زباله شیرابه‌ها را خیابان مشهود سرازیر می‌کنند.

 روزبهانی با بیان اینکه  واقعیت را بپذیریم روزی در استان بازار گچساران حرف اول را می‌زد، اظهار کرد:  انتظار می‌رود به ساختمان اتاق اصناف نگاه ویژه ای شود  چرا که  اتاقی در شان بازار شهر وجود ندارد.

در ادامه امینی گفت: روزی خبر از پهن کردن فرش قرمز بود اما بعد از ۱۰۶ روز ۲ نامه نوشتند که من اینجا قول می‌دهم در صورت مجوز نهایی سردخانه شهرستان را در کمترین زمان مدت بسازم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی ما به بنادر جنوبی  ایجاد سردخانه  در این شهرستان  از استقبال خوبی برخوردار می‌شود و سرمایه گذار اصفهانی نیز در این خصوص علاقه مند است که کار هر چه سریعتر انجام شود.

امینی گفت: من این قول را می‌دهم که می‌توانم با دعوت از سرمایه گذاران به شهرستان کمک  شود.

 وی با بیان اینکه هم اکنون در شهرک صنعتی ۷۰ کارگاه تعطیل است، گفت: اولین مشکل ما نبود آب است که فرماندار نیز می‌داند  به جهت ایجاد سردخانه نیاز به اشتراک آب است.

 در ادامه این نشست میرباقری از پیشکسوتان بازار گچساران نیز گفت: جناب آقای تاجگردون زمین های شهرک صنعتی چهاربیشه قرار اولیه بر این بود که آن را بر اساس شرایطی به اصناف واگذار نمایند.

وی با بیان اینکه قرار بر این بود که شرایط آب، برق،  گاز  و تلفن آن منطقه فراهم شود، عنوان کرد: انتظار ما این است شما بازدیدی در این خصوص داشته باشید.

میرباقری ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی ۸۰ درصد کار مانده  و شرایط زمین ها مهیا نشده است.

این پیشکسوت بازار گچساران افزود: کدام تسهیلات را داده‌اند که ما به آنجا برویم چنانچه زمین هایی که  می‌خواهند واگذار کنند برای کشت گندم هم مناسب نیست که بتوان در آن  شخم زد و گندم کاشت.

میرباقری افزود: نه جدولی و نه زیرساختی فراهم نشده است چگونه انتظار دارند ما آنجا برویم و شروع به ساخت و ساز نماییم.

در ادامه این نشست ابوالفتح رحمانی با بیان اینکه در تپه آفتابگردان آماده واگذاری زمین هستیم، گفت: در خصوص بازار ماهی فروشان به دنبال این هستیم تا با پوشش کانال بازار ماهی فروشان نیز در شهرستان ساخته شود.

معاون شهردار دوگنبدان ادامه داد: جهت ایجاد بازار گل و گیاه به دنبال آن هستیم بعد از کیوسک راهنمایی و رانندگی به سمت قنادی هزار و یک شب با پارتیشن بندی بازارچه گل و گیاه نیز در شهر راه اندازی شود.

رحمانی افزود: شهرداری یک نهاد غیر دولتی است و حق پیشه وری یکی از همین موارد عوارض است.

وی در پاسخ به سوال تاجگرون که مبنای شما در برای حق پیشه وری چیست،گفت: مبنای ما مصوبه است.

رحمانی  با بیان اینکه  روز گذشته یکی از نیروهای خدماتی ما مراجعه کرده است که ۹۰ روز است حقوق نگرفته گفت: شهرداری دوگنبدان ۹ میلیارد تومان بدهی برای حقوق پرسنل دارد.

معاون شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد:  ما هم جزئی از مردم هستیم و بهتر است مشکلات ما نیز دیده شود.

در ادامه تاجگردون افزود:  هیچ کدام از شهرهای اطراف حق آلایندگی  نفت به آنها تخصیص داده نمی‌شود اما گچساران این هزینه را دریافت کرده است و انتظار می رود در این خصوص این چیزها دیده شود.

 در ادامه معاون شهردار خطاب به تاجگردون گفت: شما چون خاص هستید انتظارات ما نیز از شما خاص است.

 گزارش از علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president