آوای جنوب

کشف بیش از ۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 وی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستا کشف و ضبط شد، گفت: این در حالی است که در  مدت مشابه سال گذشته کشفیات کالای قاچاق ۶ میلیارد ریال بوده است.

 فرمانده انتظامی گچساران ادامه داد:  از ابتدای سالجاری تاکنون در زمینه کشفیات کالای قاچاق تعداد ۳۳دستگاه خودرو توقیف و ۸۸ نفر قاچاقچی دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشفیات کالای قاچاق گفت: بیشترین کالای مکشوفه شامل لوازم صوتی وتصویری، کالای خانگی، لوازم آرایشی بهداشتی، پارچه، مواد خوراکی ولوازم یدکی خودرو بوده است.

فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به افزایش کشفیات کالای قاچاق اذعان کرد: به دلیل مجاورت شهرستان گچساران با بنادر جنوبی از جمله دیلم و گناوه  بیشترین کالای کشف شده در این  مسیر  کشف و ضبط شده‌ است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ورود کالای قاچاق  از  اولویت‌ فعالیت‌های  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: قاچاق کالا و ارز علاوه بر  ضرر زدن به اقتصاد کشور موجب می‌شود که تولید و  اشتغال در کشور  کاهش پیداکند.

موسوی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در بین مردم برای استفاده ازکالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی  و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی و قاچاق عنوان کرد: فرهنگ سازی در جامعه و در بین اقشار مردم  و همچنین در بعد فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  باید تلاش شود تا نگرش و باور مردم تغییر کرده  تا تمایل به تولید داخلی و خرید کالاهای ایرانی افزایش یابد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president