آوای جنوب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران: ریش سفیدان به عنوان سفیران دستگاه قضا هستند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: ریش سفیدان به عنوان سفیران دستگاه قضایی در بعد صلح و سازش دستگاه قضا را مساعدت و یاری می‌کنند.
آوای جنوب
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: ریش سفیدان به عنوان سفیران دستگاه قضایی در بعد صلح و سازش دستگاه قضا را مساعدت و یاری می‌کنند.

آیین هم‌اندیشی معتمدین و ریش سفیدان گچساران با ریاست شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه، مسوولان قضایی و معتمدان شهرستان گچساران در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.

 در این نشست امیرحمزه بازیار اظهار کرد: بزرگداشت هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان به عنوان سفیران دستگاه قضایی در بعد صلح و سازش ما را مساعدت و یاری می‌نماید.

 وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان در جهت رفع و کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بهره برد و این افراد یار و یاور خوبی برای دستگاه قضا خواهند بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با تقدیر و تشکر از انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و پیشگیری از وقوع جرم گفت: چندی پیش در یکی از طایفه‌های بزرگ گچساران اختلافی به وجود آمد که با وساطت افراد معتمد و ریش سفید این دعاوی موجب به صلح و سازش شد.

 این مسوول عنوان کرد: نقش ریش سفیدان چه در بعد شهری و یا روستایی جایگاه آنها به عنوان پاسداشت  در دادگستری ثبت خواهد شد.

 بازیار با دعوت به همکاری ریش سفیدان درکاهش ورود پرونده‌های کیفری به دادگستری گفت: این جلسات در راستای اطلاع‌رسانی به مردم و جوانان خود را در رفع کدورت‌ها که براساس مسائل دنیوی رخ می‌دهد مرتفع نماییم.

 وی با بیان اینکه در بعد ریش سفیدی و استفاده از ظرفیت این افراد در شهرستان به نحو اجمل کار نشده است، ابراز کرد:  در چند ماه اخیر در باشت بین دو طائفه اتفاقی رخ داد که این حادثه در منطقه صعب العبور به وجود آمد  که در این حوادث موی سپید ریش سفیدان می‌توان کمک یار مجموعه  دادگستری باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: در راستای تعالی شهرستان و جلوگیری از وقوع جرم شما بزرگان به عنوان نمایندگان دادگستری  در اعتلای قانون کمک یار ما باشید.

 وی ادامه داد:  دستگاه قضا با اعمال قانون  و در کنار ریش سفیدان و طوایف  در راستای این بدنه و پوسته به قومیت و لر و یا ترک بودن و عشیره بودن در جهت رعایت آیین اسلامی پیش برویم و با توجه به جامعه متمدن بتوانیم کمک کار این نظام باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president