آوای جنوب

رئیس دادگستری گچساران در جمع ریش سفیدان گچسارانی: بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری گچساران مربوط به دعاوی خانوادگی است

رئیس دادگستری گچساران با بیان این‌که ریش سفیدان و معتمدین نقش مهمی در حل و فصل دعاوی خانوادگی دارند، گفت:بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری گچساران مربوط به دعاوی خانوادگی است.
آوای جنوب
رئیس دادگستری گچساران با بیان این‌که ریش سفیدان و معتمدین نقش مهمی در حل و فصل دعاوی خانوادگی دارند، گفت:بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری گچساران مربوط به دعاوی خانوادگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آیین هم‌اندیشی معتمدین و ریش سفیدان گچساران با ریاست شورای حل اختلاف استان کهگیلویه وبویراحمد، امام جمعه، مسوولان قضایی و معتمدان شهرستان گچساران در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.

 در این نشست رضا غریب‌پور با تبریک پیشاپیش فرار رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی است که در این ایام بربرگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه مبارک فجر تاکید شده است.

 رئیس دادگستری گچساران در ادامه به نقش ریش سفیدان در حل و فصل دعاوی و کاهش  پرونده‌ها  به دادگستری گفت: استفاده از تجارب و نفوذ ریش سفیدان می‌تواند کمک بسزایی برای دادگستری داشته باشد.

 وی با اشاره به آیات و احادیث در جهت اهمیت موضوع سازش و صلح  بیان کرد: برترین عبادت‌ها ایجاد صلح و سازش  و اصلاح ذات البین است که در قرآن و احادیث به آن تاکید فراوان شده است.

 این مسوول با بیان اینکه یکی از وظایف قضات تنها احقاق حق نیست، عنوان کرد: عدالت ترمیمی در متون دیده شده است که نقش صلح و سازش از سوی ریش سفیدان و معتمدین در دعاوی که در بین خانواده‌ها رخ می‌دهد بسیار موثر است.

 رئیس دادگستری گچساران اذعان کرد: سفارش به اصلاح ذات البین از مهمترین نیازهای مردم است که این رسالت بر دوش مردم و بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین است.

 غریب پور تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین نشستی  رسیدگی به پرونده‌های کیفری است که می‌توان با ایجاد صلح و سازش از سوی بزرگان به این گونه پرونده‌ها خاتمه داد چرا که هجمه‌های زیادی از پرونده‌ها وارد شده به دادگستری بیشتر مربوط به دعاوی خانوادگی است.

 وی خاطرنشان کرد: دادگستری علاوه بررسیدگی به پرونده‌ها صلح و سازش را در دستور کار قرار داده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president