آوای جنوب

۷۵ درصد زوجین در گچساران دچار طلاق عاطفی هستند/ کاهش ۱۴ درصد آمار خودکشی در گچساران

رئیس شبکه بهداشت و درمان گهگیلویه با اشاره به اینکه ۸۵ درصد زنان در جامعه مورد فحاشی همسر خود قرار می گیرند، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه ای رو به رشد داشته باشیم باید عاطفه در بین زوجین و فرزندان وجود داشته باشد.
آوای جنوب
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه ۸۰ درصد عامل خودکشی در خانواده، اختلافات خانوادگی و یا دخالت خانواده در زندگی شخص است، گفت: در شهرستان گچساران ۷۵ درصد زوجین دچار طلاق عاطفی، سرد و خاموش هستند.

پیش از ظهر امروز همایش منطقه ای پیشگیری از خودکشی با حضور معاون فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی گچساران، رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی  گچساران و با حضور دانشجویان و دانش موزان در سالن آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

 در این همایش کوروش داوری با بیان اینکه یکی از معضلات جامعه امروزی که ذهن انسان را  متحول کرده است، همین موضوع آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد:  اگر نیازهای اولیه انسان مانند  غذا، پوشاک و شغل در جامعه فراهم شود به نسبت  آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش خواهد یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه ادامه داد: بزرگترین مشکل در قرن ۲۱ وجود شکاف طبقاتی است که منجر به مشکلات بزرگتری در سطح جامعه شده است.

 وی با بیان اینکه عصر امروز، عصر  اضطراب و ارتباطات نامگذاری شده است، گفت:  به طور میانگین هر زوج در طول شبانه روز ۱۵ دقیقه، با فرزندان ۱۷ دقیقه و با شبکه هایی مانند موبایل و اینترنت بیش از ۶ ساعت ارتباط برقرار م کنند.

 داوری با بیان اینکه در سالجاری در گچساران ۱۴ درصد آمار خودکشی به نسبت سال ۹۵ کاهش یافته است، گفت:  این در حالی است که در سال ۹۵ آمار خودکشی در شهرستان گچساران ۲۰ درصد بوده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه  در ادامه افزود: خودکشی در کشورهای اسلامی مانند ایران به نسبت دیگر کشورها در دنیا کمتر است.

 وی با بیان اینکه ۸۰ درصد عامل خودکشی در خانواده، اختلافات خانوادگی و یا دخالت خانواده در زندگی شخص است، عنوان کرد: در شهرستان گچساران ۷۵ درصد زوجین دچار طلاق عاطفی، سرد و خاموش هستند.

 این مسوول با اشاره به اینکه به ازای هر ۵ ازدواج چهار ازدواج منجر به طلاق رختخوابی می شود، ابراز کرد:  براساس آمار کارشناسان  ۷۵ درصد زنان دهدشت دچار خشونت عاطفی از همسران خود هستند.

داوری افزود: ۶۵ درصد زنان کهگیلویه وبویراحمد وقتی که به کلینیک بهداشتی مراجعه می‌کنند دچار یک ناهنجاری‌های اجتماعی هستند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گهگیلویه با اشاره به اینکه  ۸۵ درصد زنان در جامعه مورد فحاشی همسر خود قرار می گیرند، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه ای رو به رشد داشته باشیم باید  عاطفه در بین زوجین و فرزندان وجود داشته باشد.

 وی در ادامه تصریح کرد: مصرف لوازم آرایشی در کشور ما به نسبت دیگر کشور ها بسیار بالا است و کشور ایران در رتبه اول  در مصرف لوازم آرایشی قرار گرفته است.

 داوری  با بیان اینکه روزانه ۷۵ درصد دختران ما در خیابان ها دچار آسیب های خیابانی می شوند، گفت:  میانگین سن طلاق به ۲۶ الی ۲۷ سال رسیده است.

 وی با بیان اینکه ۳۸ درصد طلاق در گچساران بر اساس طلاق عاطفی صورت می گیرد، بیان کرد:  تا سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۷۰۰ دختر  در ایران شانس ازدواج نخواهند داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه  با بیان اینکه خودکشی سومین عامل مرگ و میر در کشور است، عنوان کرد: ۷۰درصد فرزندان خانواده که دچار  خودکشی می شوند به دلیل وجود خلاء عاطفی در خانواده است.

 داوری ادامه داد: استفاده نادرست از اینترنت و شبکه های ماهواره ای در  بین دانشجویان  موجب عامل خودکشی می شود.

این مسوول ادامه داد: کشورهایی مانند چین که ۱۸برابر جمعیت ایران هستند روزانه ۴ میلیون لیتر بنزین ولی متاسفانه در کشور ایران روزانه ۹۷ میلیون لیتر بنزین استفاده می‌شود.

داوری با بیان اینکه ۹۹ درصد دانشجویان ما پسران و دختران از گروه خونی خود اطلاع ندارند، گفت: ۶۷ درصد مرگ و میر در جامعه به دلیل وجود افسردگی است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خاطرنشان کرد: قرن ۲۱ قرنی نیست که شاهد مرگ و میر در آن باشیم  و مرگ خودکشی مرگ یه فرد نیست بلکه مسلئه جریان اجتماعی است.

 وی افزود: وجود مراکز راهنمایی و مشاوره  قبل و بعد از ازدواج موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

 داوری تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰درصد دانشجویان ما قلیان میوه ای مصرف می کنند و ۶۵ درصد فرزندان که به مواد مخدر کشانده می شوند وجود اعتیاد یکی از والدین در خانواده است.

فرمانده انتظامی گچساران
دانشگاه ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی برعهده دارند
فرمانده انتظامی گچساران گفت: دانشگاه ها با بکارگیری روش های نوین علمی نقش مهمی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از خودکشی دارند.

 در این همایش سرهنگ سید محمد موسوی  با بیان اینکه نیروی انتظامی گچساران در شهرستان گچساران سومین همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی را برگزار می کند، اظهار کرد: خوشبختانه  جوانان شهرستان گچساران به نسبت دیگر مناطق گرایش کمتری به موادمخدر دارند.

 فرمانده انتظامی گچساران  با اشاره به موضوع خودکشی گفت: پدیده خودکشی یکی از آسیب های اجتماعی است که تنها یک موضوع  فردی نیست بلکه یک موضوع اجتماعی است و باید در این زمینه ریشه یابی کرد.

 وی با اشاره به نقش دانشگاه در زمینه کاهش آسیب اجتماعی گفت: امروزه  با روش های سنتی نمی توان از آسیب های اجتماعی پیشگیری و آن را کاهش داد.

موسوی بیان کرد: به کارگیری روش های نوین علمی با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران حوزه اجتماعی درون و برون سازمانی به ویژه ظرفیت تشکل های مردم نهاد در این حوزه ضروری است.

 فرمانده انتظامی گچساران خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی علل و عوامل و راهکارهای پیشگیری از خودکشی را شناسایی تا بتوانیم شاهد اثربخشی آن در جامعه باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president