آوای جنوب

در نشست شورای پیشگیری از جرم دادگستری مطرح شد

از گوشت کیلویی ۶۴ هزار تومان تا قیمت جدید نان و ورود دستگاه قضایی برای جلوگیری از خروج دام زنده از استان

در نشست شورای پیشگیری از جرم دادگستری به قیمت نان اشاره شد و اینکه قیمت‌های جدید نان هنوز اعمال نشده است.
آوای جنوب
در نشست شورای پیشگیری از جرم دادگستری به قیمت نان اشاره شد و اینکه قیمت‌های جدید نان هنوز اعمال نشده است.

 نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم ظهر امروز به ریاست کریم فرخیانی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، دادستان مرکز استان و اعضای عضو این شورا برگزار شد.

اولین دستور کار نشست امروز به وضعیت بازار اختصاص داشت که سالار حسین‌پور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه گفت: در سال جاری یک هزار و ۲۲۲ تن مرغ منجمد توزیع شد و ۱۸۶ تن دیگر توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی شد و با توجه به افزایش قیمت مرغ گرم خواستار توزیع این میزان مرغ منجمد در سطح بازار شدیم اما متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام مجوزی برای توزیع مرغ منجمد به بازار نداشت.

توزیع ۳۰ تن مرغ منجمد در بازار استان

حسین‌پور عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین و توزیع گوشت در استان است، ما بارها این موضوع را تأکید کردیم که شرایط مرغ در استان مناسب نیست و باید مرغ منجمد توزیع شود که پس از تلاش‌های فراوان مجوز توزیع ۳۰ تن مرغ منجمد داده شد و از دیروز در فروشگاه زنجیری در حال توزیع است.

وی بیان کرد: گوشت گوساله وارداتی ۴۳۸ تن توزیع شد،۸۶ تن ذخیره شده و و ۱۰۰ تن دیگر آماده توزیع است،۹۵۰ تن جو، ۳ هزار تن ذرت داخلی و وارداتی و یک هزار تن کنجاله سویا ذخیره‌سازی شده، ۱۰۰ تن برنج و هومالی تایلندی توزیع و ۱۰۰ تن دیگر در انبار استان فارس آماده انتقال به استان و توزیع در بازار است.

 قیمت ۶۴ هزار تومان گوشت قرمز

این مسؤول با اشاره به واردات گندم مورد نیاز استان از استان‌های همجوار گفت: سال گذشته در همین موقع‌ها قیمت هر کیلو گوشت قرمز ۳۳ هزار تومان بود که با افزایش قیمت دام زنده قیمت گوشت کیلویی ۴۶ هزار تومان تعیین شد، در مقطعی قیمت گوشت زنده ۱۹ هزار تومان شد و قیمت گوشت در بازار ۵۴ هزار تومان شد اما جواب نداد و با افزایش قیمت دام زنده به ۳۰ هزار تومان قصابان خواستار تعیین قیمت ۶۴ هزار تومانی گوشت قرمز هستند.

حسین‌پور با بیان اینکه ما هم از این وضعیت ناراحت و نگران هستیم، افزود: با توجه به وضعیت قیمت گوشت قرمز کشتاری صورت نمی‌گیرد لذا تمام مسیرهای برای جلوگیری از خروج دام زنده مسدود شده است.

تعطیلی ۷۰ واحد مرغداری و قیمت بالای مرغ زنده

معاون سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مرغ گرم در بازار استان گفت: ۳۰ درصد مرغ مورد نیاز مردم در داخل استان تامین می‌شود و بقیه از استان‌های همجوار فارس، اصفهان و یزد است اما جهادکشاورزی باید پاسخ دهد که چرا از مجموع ۱۵۰ مرغداری سطح استان ۷۰ مرغداری تعطیل و تنها از ظرفیت ۵۰ درصد مرغداری‌ها استفاده شود.

وی عنوان کرد: میانگین هر کیلو مرغ زنده در استان ۸ هزار و ۱۰۰ تومن و میانگین کشوری ۸ هزار و ۱۲۸ تومان است و روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ گرم در استان ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان بود.

افزایش قیمت نان هنوز اعمال نشده است

حسین‌پور در خصوص قیمت نان بیان کرد: قیمت نان در استان ما کمتر از سایر استان‌ها است، در چند سال اخیر مصوب شد که قیمت نان افزایش پیدا کند اما هنوز افزایش قیمتی در سطح استان نداشته‌ایم و در صورت صلاحدید مسؤولان افزایش قیمت‌ها اعمال می‌شود.

این مسؤول در ادامه در خصوص قیمت لاستیک گفت: تامین لاستیک سبک و سنگین در حیطه وظایف ستاد تنظیم نیست اما سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تمام ماشین‌های شرکت‌های نفت لاستیک خریداری کرد و این شرکت مشکلی در خصوص لاستیک ندارد.

وی بیان کرد: یک درصد خودروهای سنگین کشور در استان هستند اما ۳ درصد لاستیک توزیع شده در کشور سهم استان ما بود و سعی کردیم لاستیک‌های مرغوبی برای ماشین‌های راهداری تهیه کنیم.

ضعف دستگاه نظارتی در خروج مرغ منجمد از استان

در ادامه این نشست کریم فرخیانی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق گزارشاتی که به دادستان مرکز استان داده شده مرغ منجمد به خارج از استان برده می‌شود در حالی که در خود استان مردم مشکل دارند.

وی عنوان کرد: انتقال مرغ منجمد به خارج از استان بیانگر ضعف دستگاه نظارتی و ظلم مضاعف در حق مردم است،چرا که استان محروم و مردم نیازمند هستند.

این مسؤول دستگاه قضایی عنوان کرد: برخی‌ها گوشت مرغ منجمد را تغییر حالت می‌دهند و به جای گوشت کشتار روز به مردم می‌فروشند که صنعت و معدن نظارت‌ها را برای جلوگیری از اخلال در بازار بیشتر کند ضمن اینکه دادستانی و دستگاه قضایی در این زمینه و همچنین در جلوگیری از انتقال دام زنده به خارج از استان ورود پیدا می‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president