آوای جنوب

صندلی پر خطر مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد

انتظارات و توقعات فراتر از توان و تصور و غیرقانونی که نمایندگان و مسؤولان ارشد از مدیران‌کل راه و شهرسازی دارند موجب چنین وضعیتی برای مدیران در استان شده و باید مدیریت در اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از سخت‌ترین و پرخطرترین مدیریت‌ها نه تنها در استان بلکه در کل کشور دانست.
آوای جنوب
انتظارات و توقعات فراتر از توان و تصور و غیرقانونی که نمایندگان و مسؤولان ارشد از مدیران‌کل راه و شهرسازی دارند موجب چنین وضعیتی برای مدیران در استان شده و باید مدیریت در اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از سخت‌ترین و پرخطرترین مدیریت‌ها نه تنها در استان بلکه در کل کشور دانست.

مدیریت در استان کهگیلویه و بویراحمد سختی‌های منحصر بفردی دارد که شاید این سختی در هیچ کجای ایران وجود نداشته باشد.

مدیریت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد از مرزهای سیاسی عبور کرده و سال‌های سال است که وارد مدار طایفه‌ای و فامیلی شده است و همین موجب گردیده که مدیریت‌ها با آب و رنگ سیاسی لعاب طایفه‌ای داشته باشد و همین موجب سختی کار مدیریتی در این استان شده است.

اما کار مدیریتی در استان علاوه بر این دو مشکل بزرگ که سرعت عمل را از مدیران گرفته و مدیریت‌ها را فشل کرده سختی‌های دیگری هم دارد که در برخی ادارات این سختی‌ها نمود بیشتری پیدا می‌کند.

یکی از این مدیریت‌های سخت در استان مدیریت در اداره کل راه و شهرسازی است که تاکنون چندین مدیر را در گرداب خود غرق کرده است و آخرین آن محمدعلی علی‌مردانی مدیرکل راه و شهرسازی سابق استان است که این روزها نام‌های مختلفی برای جانشینی وی بر سر زبان هاست.

نوع کار و درخواست فراتر از توانی که نمایندگان مجلس از مدیران کل راه و شهرسازی دارند موجب شده تا گاه مدیران این دستگاه فراتر از قوانین و دستورالعمل‌ها اقدام کنند که بسیاری از این اقدامات به دلخواه مدیران مربوطه نبوده و درخواست‌های غیر قانونی و فرا قانونی نمایندگان موجب ایجاد دردسر برای این مدیران شده است.

اداره‌کل راه و شهرسازی یکی از اداراتی است که بیش از کارمندان و کارشناسان خود ارتباط گسترده‌ای با پیمانکاران دارد و باید مشکلات پیمانکاران را تا جای ممکن برطرف کند.

هر چند که پیمانکاران قشر خدمت‌گذار برای پیشبرد اهداف عمرانی در استان هستند اما آن‌ها نیز گاه از سوی نمایندگان و مسؤولان مجبور به اقدامات فرا قانونی و بیش از حد توان خود می‌شوند که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از آن‌ها یا ورشکسته شده و یا با بدبختی و فلاکت روزگار به سر می‌کنند و مدیرکل راه و شهرسازی باید جوابگوی این قشر نیز باشد.

متاسفانه در سال‌های اخیر همچنان که حسن فدایی مدیرکل اسبق راه و شهرسازی استان در آخرین نشست خبری خود اذعان کرده بود پیمانکاران برای دستیابی و رسیدن به پیمان‌ها مجبور به اقداماتی همچون پایین زدن قیمت‌ها در مناقصه‌ها هستند قیمت‌های غیر واقعی که منجر به زخمی شدن و نیمه کاره ماندن پروژه‌ها می‌شود و هم اعتبارات را از بین می‌برد و هم پیمانکار و مدیرکل را دچار مشکلات جدی می‌کند که از این دست مشکلات در استان کم نداشته‌ایم.

متاسفانه نظارت ضعیفی که بر روی کار مدیران کل راه و شهرسازی می‌شود و انتظارات و توقعات فراتر از توان و تصور و غیر قانونی که نمایندگان و مسؤولان ارشد از مدیران کل راه و شهرسازی دارند موجب چنین وضعیتی برای مدیران در استان شده و باید مدیریت در اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از سخت‌ترین و پرخطرترین مدیریت‌ها نه تنها در استان بلکه در کل کشور دانست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. کارمند راه و شهرسازی گفت:

    آوای جنوب لطفا مدیران فاسد را هم نام ببر.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president