آوای جنوب

رحمانی دبیر حزب موئتلفه گچساران: برای مقابله با پارتی‌بازی‌ها و فسادهای مالی گسترده در جامعه باید یک انقلاب اداری رخ دهد/اسکندر رحمانی: استفاده از افرد دلسوز به نظام و خدوم از دو جریان سیاسی

نشست کمیته آسیب شناسی جریانات سیاسی و احزاب در گچساران طیف‌های اصولگرا و اصلاح طلب بیانات و دیدگاه‌های خود را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد وحدت بین آنها بیان شد.
نشست کمیته آسیب شناسی جریانات سیاسی و احزاب در گچساران طیف‌های اصولگرا و اصلاح طلب بیانات و دیدگاه‌های خود را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد وحدت بین آنها بیان شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، نشست کمیته آسیب شناسی جریانات سیاسی و احزاب با حضور فرماندار، احزاب و جریانانهای سیاسی فعالین و کارشناسان احزاب شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه اولین همایش هم‌اندیشی تشکل‌های سیاسی، احزاب و اقوام در فروردین ماه  امسال برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در آن همایش که با حضور علی مطهری در سالن آزادی نفت برگزار شد  به بسیاری از مسائل در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداخته شد.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه  این همایش در رسانه‌ها بازتاب خوبی داشت، افزود: از مهمترین مصوبات این همایش تشکیل دبیرخانه  در جهت برگزاری نشست‌های آسیب شناسی جریانات سیاسی و احزاب، ایجاد اتاق فکر، استفاده از چهره‌های جوان و نخبگان در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ایجاد هم‌گرایی بین اطلاح‌طلبان و اصولگرایان بوده است.

  در ادامه این نشست حجت الاسلام درودگر نژاد اظهار کرد:  یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه طلاق و کاهش ارزش‌های دینی است.

 وی ابراز کرد: با تشکیل کمیته‌های آسیب شناسی می‌توان از این پدیده به وجود آمده در جامعه تا جایی که امکان داد  کاهش داد.

درودگرنژاد با اشاره به دوران ۸ سال دفاع مقدس گفت: در آن زمان دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا با همفکری و هماهنگی توانستند با غلبه به این جنگ ناجوانمردانه  به پیروزی برسند.

در ادامه این نشست عزیزالله رحمانی اصل اذعان کرد: وقتی که پارتی‌بازی‌ها در جامعه و فسادهای مالی گسترده  مشاهده می‌شود اگر بخواهیم آسیب‌شناسی  انجام بدهیم باید یک انقلاب اداری رخ دهد.

 وی ادامه داد: باید الگوهای مدیریتی چه در سطح بالا و چه در سطح پایین تغییر یابد.

 رحمانی اصل با بیان اینکه باید از مدیران یک امتحان از کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) گرفته شود، ابراز کرد: لازمه این کار همت می‌خواهد.

دبیرحزب موتلفه با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیاز به مدیران با شهامت است، گفت: تغییر و تحول در نظام ادارای لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده در جامعه است.

 در ادامه این نشست اسکند رحمانی اذعان کرد: نفاق،  کینه دوزی و پشت کردن نسبت به خود و مملکت، اختلاف بین فرقه‌های مذهبی، عدم حمایت از محرومان، بیکاری، تفرقه بین نیروهای انقلابی، عذرخواهی نکردن مسوولان از اشتباهات خود، وابستگی مسوولان به کشورهای خارجی، تورم افسار گسیخته در بازار، تهاجم فرهنگی و عوامل آن، تخریب نیروهی انقلابی، فاصله گرفتن از خدامحوری، ظلم و بی‌عدالتی، بی عدالتی در تقسیم حقوقی و اخذ مالیات، نفی حقوق مخالفان، عدم کنترل در بازار، عدم حساسیت نسبت به بیت المال و  همکاری با صاحبان قدرت از جمله عواملی هستند که در جامعه  موجب به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی و اختلاف بین دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا شده است.

وی افزود: باید به اصل خود که اسلام ناب محمدی (ص)  با وحدت در کنار یکدیگر برای بهتر شدن شرایط کنونی در جامعه گام برداریم.

رحمانی  در ادامه با بیان اینکه اگر در کشورهای خارجی کوچکترین اختلاسی صورت بگیرد، آن مسوول عزل می‌شود، تصریح کرد: دین اسلام کاملترین دین است که باید خط قرمزها رعایت شود.

 وی ادامه داد: بی‌حرمتی‌ها و حرمت شکنی‌ها از خط قرمز عبور کرده است که این خود یک زنگ خطری برای جامعه و کشور است.

 رحمانی اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین چیزی که در جامعه بسیار محسوس می‌شود مسائل فرهنگی است که متاسفانه امروزه فضاهای مجازی در زندگی ما اثرات منفی بسیار داشته داشته است.

 وی با بیان اینکه این نشست‌ها باید جهت‌دهی به سمت آرمان‌های اسلامی داشته باشد، بیان کرد: جریانات سیاسی باید ایستادگی در برابر استکبار جهان داشته باشند این ایستادگی از جمله برآورد و راهکارهای علمی و عملی برای عبور از بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی و ایجاد یک بستر وحدت ، شایسته سالاری در تشکیلات جمهوری اسلامی است.

 رحمانی اذعان کرد: یک بار دیگر افرد دلسوز به نظام و خدوم خواه اصولگرا و یا اصلاح طلب باشد در جامعه به کار بگیریم.

 وی ادامه داد: ایجاد فضای رقابتی سالم، پذیرفتن انتقادات سازنده برای حل مشکلات جامعه، پرهیز از اختلاف و تشدید که موجب سوء استفاده  دشمن می‌شود را باید خودداری کرد.

 در این نشست طیف‌های اصولگرا و اصلاح طلب بیانات و دیدگاه‌های خود را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد وحدت بین آنها  بیان شد و دیدگاه و بیانات مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. صادق گفت:

    ‏پاکسازی فساد مثلِ نظافــت پله هاست؛

    باید از ……. کرد…

    ما ز هر صاحب دلی
    یک رشته فن آموختیم…..!!!

    عشق از لیلی و
    صبر از کوه کن آموختیم…..!!

    گریه از مرغ سحر،
    خودسوزی از پروانه ها…!!!

    صد سرا ویرانه شد،
    تا ساختن آموختیم(راست یا باز دروغ یک دست صدا ندار)!؟

  2. موج گفت:

    کی گفته این چندتاادم بشینن اسیب شناسی کنن کی گفته چطورازجریان اصول واصلاح ادمهایی میان که والاچه بگم مردم خودشون قضاوت کنن ایناروکی انتخاب کرده کدوم فکرکدوم مردم بایدخوداین افراداول اسیب شناسی بشوندبعدبیام احزاب وادارات اصلاح کنیم

  3. سیدغلامحسین حسینی گفت:

    باسلام بسیارگفتندوگفتیم ولی فقط بیان شدآنچه نبودعمل بودوکسانیکه مطالب رابیان میکنندخودشان هم روزی مسئوول بوده آندچه گلی به سرمردم زدند؟اگربخواهیم جامعه درست شوددوگروه بایددست ازسرمردم بردارندوکسانی درراس قراربگیرندکه تاالان درجامعه امتحان نداده اند

  4. ناشناس گفت:

    گچساران و باشت در مجلس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد نامه نوشتند که متن آن به این پایگاه خبری نیز ارسال شده است.
    در این نامه آمده است:

    نماینده محترم شهرستانهای گچساران و باشت جناب آقای دکتر تاجگردون استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتراحمدی
    با سلام و تحیات الهی
    احتراما مستند به مواد ۹۰ و ۱۰۲ اصلاحی قانون شوراها و تبصره ۲ ماده، ۷ آئین نامه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی و نظر به استفساریه ماده ۹۰ ( ۸۰ اسبق قانون شوراها) مجلس شورای اسلامی مورخه ۱۳۹۵/۸/۱۲ تاییدیه شورای نگهبان ۱۳۹۵/۹/۳و رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دادنامه ۳۷۵ تقاضای هر چه سریعتراجرای قانون را داشته و نیز مستدعی است آن مقامات محترم اجازه ندهند که مناسبات قومی و سیاسی و نیز غوغاسالاری ها و قهرمان سازی های عده ای که جز در جهت منافع و مطامع شخصی خود گام برنداشته و ذهنیتی جز تخریب دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی را در اهداف خود ندارند و با تهمت و افترا زدنهای ناروا قصد بر مانع تراشی برا اجرای قانون را ندارند مانع تصمیم گیری مسئولین محترم گردد.
    لازم به ذکر می باشد از ابتدای این مسیر تاکنون اکثریت اعضای شورا طوایف خود را به خویشتنداری و صبر و ملایمت در مقابل تخریبها و تهمت ها داشته و توصیه نموده اند که تا اجرای کامل قانون با عزیزان مسئول همکار و همیار باشند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president