آوای جنوب

دانشگاه یاسوج مثل توپ فوتبال بود/حقوقمان از کارمند آب و فاضلاب کمتر است/برای بلوط‌ها و آب خرمشهر چه برنامه‌ای داریم؟

نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج با هیات رئیسه این دانشگاه در محل سالن دکتر چمران دانشگاه یاسوج برگزار و موضوعات مختلفی مطرح شد.
آوای جنوب
نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج با هیات رئیسه این دانشگاه در محل سالن دکتر چمران دانشگاه یاسوج برگزار و موضوعات مختلفی مطرح شد.

صبح امروز نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج با هیات رئیسه این دانشگاه در محل سالن دکتر چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد.

رویکرد عملگرایانه عریان در دانشگاه یاسوج

در ابتدای این برنامه کلیپی از اقدامات انجام شده طی چهار ماه از مدیریت دکتر احمد عریان در کسوت رئیس دانشگاه یاسوج پخش شد و در ادامه هر یک از رؤسای دانشکده‌های دانشگاه یاسوج به بیان دیدگاه‌ها و انتقادات و پیشنهادات پرداختند.

در ابتدا دکتر نیکداراصل رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: رویکرد مدیریت جدید دانشگاه یاسوج عملگرایی است.

این مسؤول گفت: هر سال هفته‌ای به نام هفته پژوهش داریم و بزرگداشتی برگزار می‌شود که باید از این هفته نتیجه‌ای ملموس عاید دانشگاه و استان شود.

چکه کردن سقف دانشکده در خور شان دانشگاه نیست

وی به برخی از مشکلات دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: به لحاظ فیزیکی دانشگاه در بن‌بست قرار دارد.

نیکداراصل به بحث کارآفرینی هم در دانشگاه اشاره‌ای کرد و گفت: برنامه کارآفرینی در دانشگاه باید تدوین شود.

وی همچنین از وضعیت فیزیکی دانشکده‌اش انتقاد کرد و گفت: چکه کردن آب از سقف و یا انعکاس صدا در ساختمان در شان دانشگاه نیست.

رسیدگی به وضعیت رفاه اعضای هیات علمی هم از دیگر خواسته‌های رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه یاسوج بود و همچنین حذف حق‌التدریس‌ها و بار سنگینی که اعضای هیات علمی باید از این رهگذر متحمل شوند از دیگر انتقادات نیکداراصل بود.

برخی رشته‌ها وضعیت خوبی ندارند

در ادامه خرداد رئیس دانشکده علوم پایه هم تلاش‌های دکتر عریان در طول چهار ماه ریاست دانشگاه یاسوج را قابل تمجید دانست و گفت: ایجاد ارتباط میان دانشگاه و بیرون از جمله با صنعت کار بسیار خوبی است که عریان انجام داده است.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج به آزمایشگاه و زمان راه افتادن آن اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه چه امکاناتی دارد؟ یکی سری دستگاه‌ها در آن هست که باید بدانیم چه موقع راه می‌افتد.

وی از رویکرد دانشگاه در استخدام‌ها سؤال پرسید و گفت: یک سری افراد آمده‌اند و مصاحبه داده‌اند که دانشگاه توضیح دهد شرایط چگونه است.

انجمن‌های علمی خروجی ندارند

خرداد به برخی از رشته‌ها اشاره کرد که وضعیت خوبی ندارند و دانشجویان آن‌ها در حال کم شدن است دانشگاه چه برنامه‌ای برای آن‌ها دارد.

در ادامه رحیمی‌زاده رئیس جوان دانشکده فنی و مهندسی هم اظهار کرد: برخی گروه‌های آموزشی تعداد اعضای هیات علمی آن‌ها کافی نیست.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج افزود: انجمن‌های علمی دانشگاه هیچ خروجی مثبتی ندارند و یکی از دلایل آن کمبود بودجه است.

وی یکی از شاخص‌های مهم برای هر دانشگاهی را حضور در جشنوار‌ه‌ها مثل جشنواره حرکت دانست که نیاز به انجمن‌های علمی قوی دارد.

این مسؤول با بیان اینکه بازدیدهای علمی بسیار خوب شده خاطرنشان کرد: باید بازدیدها بیشتر شوند و فضای شاداب هم در دانشگاه داشته باشیم.

وی دغدغه‌های عمرانی را زیاد دانست و گفت: تجهیز و تعمیر کلاس‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و همچنین بروکراسی اداری در دانشگاه زیاد است که دانشجو و استاد را اذیت می‌کند.

کرمی رئیس دانشکده کشاورزی هم در فرصت کوتاهی که پشت تریبون رفته بود اقدامات دوره کوتاه مدیریت دکتر احمد عریان بر دانشگاه یاسوج را ستود و گفت: بسیاری از کارها را در دانشگاه در مهرماه امسال خواهیم دید.

۳ اتفاق بزرگ برای دانشکده کشاورزی

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج افزود: ابتدای مهرماه امسال تابلوی ایستگاه زارعی و دامی نصب خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: ابتدای مهرماه امسال خواهیم دید که تابلوی دانشکده منابع طبیعی نصب خواهد شد.

وی گفت: ابتدای مهرماه امسال تجهیزات مورد نیاز دانشکده کشاورزی را خواهیم دید که همه به همت رئیس دانشگاه یاسوج صورت خواهد کرفت.

نگاه به علم بازاری شده است

اما مهم‌ترین قسمت مربوط به سخنان شکاری رئیس دانشکده نفت و گاز گچسارن وابسته به دانشگاه یاسوج بود که اظهار کرد: یک زمان بحث امکانات ابتدایی را داشتیم که الان از آن عبور کرده‌ایم.

وی گفت: الان نیاز به امکانات ثانوی داریم و وقتی بحث کارگاه مهندسی پلاستیک را می‌کنیم باید با ۸۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شود که می‌گویند چون سودی ندارد این اعتبار به دانشکده تعلق نمی‌گیرد.

این مسؤول گفت: وقتی نگاه به علم بازاری باشد چنین جوابی داده می‌شود و اگر هدف کارآفرینی در دانشگاه باشد چنین جوابی نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه دانشکده به تجهیزات زیادی نیاز دارد، افزود: پاکت‌ها باز نمی‌شود تا دلار سه برابر می‌شود و باید هزینه سه برابری روی دست دانشگاه بگذاریم.

دانشگاه یاسوج حکم توپ فوتبال را دارد

شکاری پرداخت‌ها به اعضای هیات علمی را در حالت تنگ نظرانه دانست و گفت: وقتی حقوق کارمند ساده آب و فاضلاب را نگاه می کنیم می‌بینیم که حداقل حقوق آن‌ها از متوسط هیات علمی بالاتر است و هیات علمی هم که درآمد نداشته باشد به دنبال شغل دوم و سوم است.

وی دانشگاه یاسوج را به مثابه توپ فوتبال دانست که یک مدت دست این تفکر و مدتی دیگر دست آن تفکر است و اصلا هیات علمی در این وسط دیده نمی‌شود.

شکاری با تاکید بر این که در بکارگیری افراد باید با دید دیگری نگاه کنیم خاطرنشان کرد: باید از همه استفاده شود.

رئیس دانشکده نباید دغدغه سرویس بهداشتی داشته باشد

وی سطح خواسته‌ها در دانشگاه را خیلی پایین دانست و گفت: نباید تنها به فارغ‌التحصیلی دانشجویان نگاه کنیم و بدانیم که اصولا فلسفه دانشگاه چیست.

رئیس دانشکده نفت گچساران با بیان این که رئیس دانشکده نباید درگیر سرویس بهداشتی و امورات پیش پا افتاده در دانشگاه باشد افزود: سطح هیات علمی نباید تا حد شرکت‌های خدماتی پایین بیاید.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به پژوهش در دانشگاه نباید مقاله‌ محور باشد خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد برای بلوط‌هایی که در حال نابودی است فقط مقاله نوشته شود به چه درد می‌خورد و باید ببینیم برای نمونه دانشگاه یاسوج در خصوص رفع مشکل آب خرمشهر چه اقدامی انجام داده است و چرا تنها به دنبال ۵ امتیاز برای ارتقای درجه خود هستیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president