آوای جنوب

تحول شگرف در پروژه‌های شهر دوگنبدان/ انجام ۳۴ پروژه انشعابات فاضلاب دوگنبدان/ گچساران تا ۲۰ سال آینده با تنش آبی مواجه نخواهد شد

با انجام ۳۴ پروژه انشعابات فاضلاب در شهر دوگنبدان شاهد رضایت مندی مردم شهر خواهیم بود.
آوای جنوب
با انجام ۳۴ پروژه انشعابات فاضلاب در شهر دوگنبدان شاهد رضایت مندی مردم شهر خواهیم بود.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، این روزها به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی بسیاری از پروژه‌ها  در بسیاری از نقاط کشور راکد و یا نیمه راکد مانده است.

پروژه‌هایی که باید اذعان کرد با به سرانجام رسیدن آن موجب پیشرفت شهرستان و شکوفایی آن  در منطقه خواهد شد.

وجود اعتبارات عمرانی چه به صورت نقد و یا چه به صورت اسناد خزانه می‌تواند کمک بسزایی در به اتمام رسیدن بسیاری از پروژه‌های  در دست اجرا کند.

هم اکنون شهرستان گچساران از این موضوع استثناء است و در هر نقطه‌ای در شهر مشاهده می‌کنیم عملیات‌های عمرانی در جهت اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی، اتصال خطوط انشعابات فاضلاب فرعی به خطوط اصلی، بهسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده شهری، توسعه فضای سبز، روکش آسفالت برخی مناطق و احداث پارک‌های محله‌ای در شهر دوگنبدان به خوبی نمایان است.

اما در این بین یکی از موضوعاتی که بسیار در این شهر اهمیت دارد اتصال خطوط اصلی و فرعی فاضلاب است که از سال گذشته تا کنون اتصال این خطوط و انشعابات فاضلابی از پیشرفت خوبی در این شهر برخوردار است.

به سراغ رئیس اداره آب و فاضلاب دو گنبدان می‌رویم و با ایشان به گفت‌وگو می‌پردازیم، وی اظهار می‌کند، انجام انشعابات فاضلاب شهری یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که در شهر دوگنبدان در حال حاضر در حال انجام است.

بهنام پاد اذعان کرد: با تلاش نماینده مردم گچساران و باشت خوشبختانه برای انجام پروژه  فاضلاب شهری اعتبارات خوبی به این پروژه‌ها اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون انقلاب بزرگی در شهر دوگنبدان  در اتصال و انشعابات فاضلاب شهری در شهر دوگنبدان رخ داده است، افزود: در حال حاضر تعداد ۳۴ پیمانکار در نقاط مختلف این شهر در حال انجام حفاری برای اتصال خطوط فرعی به خطوط اصلی فاضلاب شهری هستند.

رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان از پیشرفت خوب این پروژه‌ها گفت: با وجود گرمای بی‌سابقه هوا در این فصل از سال و همت کارگرانی که به صورت شبانه روزی برای به اتمام رساندن هر چه سریعتر این پروژه‌ها برای رفاه حال شهروندان و نظارت مستمر بازرسین موجب شده که پروژه فاضلاب از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار باشد و همانگونه که مشاهده می کنید در ماه رمضان نیز کار با سرعت در حال پیشرفت است.

پاد تصریح کرد:  همت کارگران، ناظران پروژه‌ها  و پیمانکاران موجب شد که در سال گذشته ۲۰ کیلومتر انشعابات فاضلاب شهری در برخی از مناطق توسعه یافته شهر دوگنبدان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های فاضلاب شهر دوگنبدان  پیمانکاران آنها به صورت اسناد خزانه در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: این امر موجب نشده که پروژه فاضلاب شهری به کندی انجام بگیرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان در ادامه افزود: لوله‌هایی که برای خطوط فرعی انشعابات فاضلاب خانگی به کار رفته همه از جنس لوله پلی اتلین(( لوله دوجداره فاضلابی کاروگیت))  در سایزهای ۲۰۰ به کار رفته است.

پاد بیان کرد: همچنین برای اتصال فاضلاب شهری از خطوط فرعی به خطوط اصلی از سایزهای ۲۵۰ و ۳۱۵ لوله‌های پلی اتلین دوجداره فاضلابی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۳۲ پیمانکار در نقاط  توسعه یافته شمال شهر دوگنبدان مشغول به فعالیت  لوله گذاری انشعابات خطوط اصلی و فرعی فاضلاب شهری هستند، ابراز کرد:  با اتمام این پروژه ها بالغ بر ۳۲ کیلومتر فاضلاب شهری  در این مناطق انجام می‌گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه قرارداد هر پیمانکار برای انجام حفاری و اتصال خطوط فرعی فاضلاب ۶ ماهه بوده است، اذعان کرد: برای رفاه حال شهروندان بسیاری از پروژه‌های خطوط فرعی انشعابات فاضلاب شهری  کمتر از مدت زمان تعیین شده و تا پایان تیرماه سالجاری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

پاد ادامه داد: با انجام این تعداد پروژه‌های فاضلاب شهری تعداد ۳۲۰۰ مشترک دیگر به ظرفیت اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده شده برای انشعابات فاضلاب شهری اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیار ریال بوده است،گفت: با انجام این پروژه‌ها در مناطق توسعه یافته شمال شهر دوگنبدان موجب اشتغالزایی نیز شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دوگنبدان  خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک  در مناطقی دیگر از جمله منطقه پانصد دستگاه( جزیره)  حفاری در جهت اتصال خطوط فرعی و خطوط اصلی فاضلاب در آن منطقه صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای اتصال خطوط فرعی انشعابات فاضلاب شهری به خطوط اصلی تعداد ۲ پیمانکار دیگر  در آینده به پروژه فاضلاب شهری اضافه خواهد شد.

پاد افزود: لوله‌هایی که برای خطوط اصلی این پروژه به کار برده می‌شود از سایز ۵۰۰ لوله پلی اتلین دوجداره فاضلابی به متراژ ۲ کیلومتر انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان عنوان کرد:  خدا را شاکر هستیم برای انجام عملیات فاضلاب شهری در بسیاری از مناطق توسعه یافته شمال شهر دوگنبدان تمام نکات ایمنی از جمله کلاه  و لباس ایمنی برای کارگران، احداث تابلوهای  هشدار کارگران مشغول کار هستند، بستن نوارهای  ریلی در محل حفاری و استفاده از شب‌نماها برای رانندگانیکه در شب تردد دارند، تا از هر گونه  به وجودآمدن حادثه در حین کار  جلوگیری به عمل آید.

این مسوول با تقدیر و تشکر از کارگرانی که در گرمای بیش از ۴۰ درجه در این فصل از سال که مشغول  به خدمت رسانی به مردم هستند، خاطرنشان کرد: بی تردید با تکمیل این پروژه تاثیرات بسزایی در شهرستان خواهد داشت.

پاد با اشاره به بازگشایی رینگ مخازن آب شرب دوگنبدان بیان کرد: خوشبختانه با این پروژه شهرستان گچساران تا ۲۰ سال آینده با تنش آبی مواجه نخواهد شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان با اشاره به مناطقی از شهر دوگنبدان که با افت فشار آب شرب مواجه بودند، خاطرنشان کرد: شهروندان ساکن در مناطق شهرک‌ نفت، محله ۵۰۰ دستگاه، رزمندگان، مسکن‌های مهر، دانشگاه پیام نور و دانشگاه نفت که در این سال‌ها با افت فشار آب شرب مواجه بودند دیگر با افت فشار آب مواجه نخواهند شد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president