آوای جنوب

تجلیل از ۳۰ بهبود یافته اعتیاد در گچساران/ ضرورت راه‌اندازی مرکز تی سی برای درمان افراد معتاد در شهرستان

رئیس بهزیستی گچساران گفت: راه‌اندازی مرکز تی سی برای درمان افراد معتاد در این شهرستان یک نیاز ضروری است.
آوای جنوب
رئیس بهزیستی گچساران گفت: راه‌اندازی مرکز تی سی برای درمان افراد معتاد در این شهرستان یک نیاز ضروری است.
همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران با حضور مسوولان استانی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد، فرماندارشهرستان، مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه وبویراحمد ، رئیس بهزیستی و دیگر مسوولان شهرستانی در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران با حضور بهبود یافتگان اعتیاد برگزار شد.

 در این آیین سیدمهران کشاورز با بیان اینکه چندسالی است که همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های دیگر به صورت مدون در زمینه پیشگیری، درمان و مبارزه با موادمخدر در حال برگزاری است.

وی افزود: جلسات متعددی در زمینه کارگروه فرهنگی به ریاست فرماندار در فرمانداری گچساران برگزار می‌شود.

 رئیس بهزیستی گچساران اذعان کرد: خوشبختانه در چندسالی دستگاه‌ها و نهادهای اداری از جمله  سپاه ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان، اداره کار، کمیته امداد و دیگر نهادها  در جهت پاکسازی محلات آلوده به موادمخدر در سطح شهر فعالیت‌هایی در طول سال انجام گرفته است.

این مسوول  با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶ مرکز ترک اعتیاد در گچساران دایر است، اذعان کرد: از این تعداد ۵ مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.

وی با اشاره به کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان گچساران گفت: این مرکز به عنوان اولین مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد و به دلیل نزدیکی به شهرستان‌های این استان و دیگر شهرهای استان همجوار در شهرستان گچساران دایر شده است.

کشاورز  با اشاره به راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در این شهرستان  بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این کمپ درمان بانوان معتاد به مواد مخدر و جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان  و استان‌های همجوار است.

وی در ادامه با اشاره به افراد معتاد که هزینه درمان در کمپ را ندارند، گفت: ۲۰ درصد از افراد معتاد که به کمپ ترک اعتیاد روی می‌آورند به صورت رایگان درمان می‌شوند.

رئیس بهزیستی گچساران در ادامه با تجلیل از صبر و استقامت بهبود یافتگان از بند اعتیاد، افزود: رهایی افراد بیمار از اعتیاد یک نوع جهاد  و ترک اعتیاد مبارزه با نفس است.

کشاورز در ادامه افزود: شهرستان گچساران نیاز به یک مرکز Tc یک مرکز اقامت بلند مدت که افراد بیمار از ۳ الی ۶ ماه که برای دریافت مشاوره  و انواع درمان‌ها  برخوردار شوند، نیاز است.

این مسئول، زمان نگهداری مبتلایان در این مراکز را طولانی‌تر از مراکز ترک اعتیاد دانست و افزود: در این مراکز مهارت هایی به این افراد آموزش داده می شود.

 کشاورز خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغالزایی  برای افراد بهبود یافتگان از اعتیاد  محدود است.

  در این همایش از ۳۰ نفر افراد بهبود یافته مبتلا به دام اعتیاد در شهرستان گچساران تجلیل به عمل آمد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کهگیلویه وبویراحمد
تحت پوشش و چرخه درمان ۷۰ درصدی زنان معتاد در استان/ضریب ۲درصدی شیوع مواد مخدر درکهگیلویه وبویراحمد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفت: ضریب شیوع مواد مخدر در استان ۲ درصد است که در این زمینه استان ما جز استان‌های پاک در کشور به شمار می‌ورد.

 در این آیین سید ناصر رضایی با اشاره به معتادان بهبود یافته اظهار کرد: بالاترین سند بشر تغییر است و هیچ سندی بالاتر از تغییر وجود ندارد.

 وی افزود: هیچ چیزی جز تغییر و تحول در زندگی بشری وجود ندارد و هر آنچه که این تغییر سخت‌تر باشد، هنرمندانه‌تر است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان  ادامه داد: بهبودیافتگان هنرمندانی هستند که به خودباوری رسیده‌اند و یک تغییر بسیار اساسی در فرآیند و پرسه زندگی آنها روی داده است.

 رضایی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری صعب العلاج است و لاعلاج نیست، گفت: بهبودیافتگان کسانی هستند که به این باور رسیدند و توانستند خود را از این بیماری صعبالعلاج رهایی  یابند.

وی با بیان اینکه تاکنون تلاش‌های بسیاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون در راستای مبارزه با مواد مخدر این بلای خانمان سوز بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید  که ۱۵ شهید مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد هستند و ۱۲ هزار جانباز و از کار افتاده در راه نجات جان انسان‌ها از این بلای خانمان‌سوز تقدیم  شده است.

 رضایی  اذعان کرد: اعتیاد به عنوان زلزله خاموش و یکی از جنبه‌های جنگ نرمی است که دشمن پس از دفاع مقدس هشت ساله برای کشور طراحی کرده و  ضربه‌های مهلکی بر پیکره جامعه به ویژه جوانان وارد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری است، بیان کرد:  اولین آموزش‌ها باید از مهدکودک و سنین پایین آغاز شود.

 این مسوول ادامه داد:  در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد  یکی از شیوه‌های خطرناک اعتیاد تزریق است که کمتر از دو درصد جامعه معتادین، معتاد تزریقی هستند.

رضایی ادامه داد: همچنین مصرف مواد مخدر کراک در استان صفر  و مصرف موادمخدر از نوع شیشه در استان  پایین است.

وی با بیان اینکه  سن اعتیاد در کشور کاهش یافته است، ابراز کرد: متاسفانه تاب‌آوری فرزندان در خانواده‌ها پایین آمده است.

 رضایی ادامه داد: ضریب شیوع مواد مخدر در استان ۲ درصد است که در این زمینه استان ما جز  استان‌های پاک در کشور به شمار می‌ورد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان با اشاره به اینکه جمعیت معتادان استان ۱۲ هزار نفر است که کمتر از ۵ درصد این جمعیت بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهد، گفت: ۷۰ درصد زنان معتاد تحت پوشش و چرخه درمان  هستند.

 رضایی گفت: در سال گذشته تعداد ۵ هزار معتاد برای ترک به کمپ‌ها مراجعه داشته‌اند.

این مسوول اذعان کرد: ۱۰ درصد از جمعیت افراد معتاد در سطح استان معتادان غیربومی هستند.

وی به جمعیت معتادان زنان در کشور اشاره و عنوان کرد: ۱۱ درصد از جمعیت کشور زنان معتاد است که جمعیتی معادل ۳ هزار نفر در کل کشور است.

 رضایی خاطرنشان کرد: تعداد ۷۹ مرکز درمانی که از مجموع این مراکز  چهار مرکز Dic، یک مرکز تی سی، ۲۱ کمپ ترک اعتیاد  دارای مجوز در سطح استان  و ۵۲ مرکز متادون درمانی هستند.

رضایی به اشتغال بهبود یافتگان در سطح استان اشاره کرد و گفت:  سال گذشته ۳۵ نفرشغل پایدار و امسال ۴۰ نفر بهبود یافته مواد مخدر مشغول به کار شدند که اولین تولیدات خود در در شهرضا به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به فروش رساندند.

این مسوول  ادامه داد: در گچساران طرحی از سوی بهبود یافتگان برای ایجاد اشتغال تا کنون عنوان نشده است.

 دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات از نظر اعتبار مشکلی وجودندارد.

رضایی در ادامه افزود: سال گذشته ۴٫۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط که از این میزان ۷۲۰ کیلوگرم در شهرستان گچساران کشف و ضبط شد.

 وی اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال نیز ۲۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.

رضایی بیان کرد: بیشترین مواد مخدر مصرفی در استان تریاک، هروئین، ماری جوانا و شیشه است ضمن اینکه گرایش به مصرف روانگردان‌ها در بین جوانان در حال افزایش است که این موضوع نگران کننده است.

 

600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند

600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند

600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد :

مراجعه ۸۲۰ نفر از زنان به مراکز مشاوره‌ای در استان/ درمان ۲۶۲ نفر از زنان معتاد در مراکز درمانی ترک اعتیاد در کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۸۲۰ نفر از زنان به مراکز مشاوره‌ای ترک اعتیاد در سطح استان مراجعه کرده‌اند.

آذر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران اظهار کرد:  در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد ۶۰۰ زن معتاد  شناسایی شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این تعداد افراد ۵ درصد از جمعیت معتادان استان را تشکیل می‌دهند، گفت: تعداد ۲۶۲ نفر از این زنان در مراکز درمانی، تحت درمان قرار گرفتند و ۶۰ نفر هم در دوران پس از ترک هستند.

 وی در ادامه با بیان اینکه تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان در گچساران دایر است، ابراز کرد: این مرکز نه تنها برای زنان معتاد استان بلکه از استان‌های جنوبی همجوار مانند فارس، بوشهر و خوزستان برای ترک به این کمپ مراجعه می‌کنند.

 صفایی با بیان اینکه هزینه ماهانه هر زن معتاد برای ترک و اقامت در کمپ۴۵۰ هزار تومان است، ابراز کرد:  دوره  درمان هر فرد معتاد در کمپ یک ماهه است.

وی ادامه داد: ۲۱ مرکز درمانی در سطح استان دایر است که یک مورد از این مرکز در حوزه بانوان  در گچساران فعالیت دارد.

 صفایی ادامه داد: همچنین ۵۲ مرکز MMT (متادون درمانی) در سطح استان است که به زنان و مردان گرفتار اعتیاد خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه ۴۶ درصد زنان معتاد مواد مخدر تریاک مصرف می‌کنند، گفت: در سال گذشته ۸۲۰ نفر از زنان به مراکز مشاوره‌ای مراجعه کردند که این زنان یا خود معتاد بودند و یا در خانواده با فرد معتاد سر و کار داشتند.

 صفایی در ادامه خاطرنشان کرد: در سالجاری برنامه‌هایی از جمله  برای مرکزکمپ‌ ترک اعتیاد بانوان، شناسایی  و جمع‌آوری زنان معتاد، برنامه‌های پیشگیری، فرهنگی و حوزه درمانی پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس،کمپ بهبودی اقامتی ترک اعتیاد فرشتگان ویژه بانوان  تنها مرکز ترک اعتیاد بانوان در سطح استان است که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در راستای بهبود و ترک اعتیاد بانوان راه‌اندازی شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president