آوای جنوب

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان:

فروش اجباری خدمات در تالارهای عروسی تخلف محسوب می شود/سامانه ۱۲۴ آماده دریافت تخلفات است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجبار کردن عروس و دامادها توسط برخی از تالارها برای استفاده از خدماتشان عین فروش اجباری است و تخلف محسوب می شود.

آوای جنوب
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجبار کردن عروس و دامادها توسط برخی از تالارها برای استفاده از خدماتشان عین فروش اجباری است و تخلف محسوب می شود.

 

سالار حسین پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی، گفت: مجموعه باغ های تفریحی و گردشگری زیر مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و از همان اداره نیز مجوز دریافت می کنند اما تمام تالارهایی که کار پذیرایی و برنامه های عروسی در استان را انجام می دهند زیر نظر ما و دارای پروانه هستند تالار بدون پروانه در استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: تالارهای تفریحی که زیر نظر میراث فرهنگی است قوانین خاص خودشان را دارند و اگر در این تالارها قوانینی رعایت نمی شود مردم باید به صنعت معدن استان گزارش دهند ضمن اینکه از چنین واحدهایی در ایام تابستان و عید بازرسی هایی انجام می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا کنون قیمت گذاری مربوط به تالارهای پذیرایی با مسئولیت میراث فرهنگی استان انجام شده است فقط برای آن تعداد از تالارهایی که کار پذیرایی در مراسمات عروسی را بر عهده دارند پروانه صادر می کنیم، در بحث قیمت گذاری نیز توسط میراث فرهنگی انجام می شود و ما کار نظارت را انجام می دهیم.

حسین پور ادامه داد: بر اساس قانون یک سری از واحدها مشمول قانون نظام صنفی نیستند که پروانه کسب بگیرند، ماده ۹۱ قانون چنین موضوعی را اعلام کرده که برخی از واحدهای دهنده خدمات زیر مجموعه دستگاه تخصصی خودشان هستند و تنها نیازمند پروانه بهره برداری دارند و صنفی نیستند از جمله اینها موسسات تفریحی و گردشگری است که فقط مجوز گردشگری می خواهند و صنفی نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از تالارهای عروسی خانواده ها را مجبور می کنند که از خدمات خودشان یعنی آرایشگر، تصویربردار و یا سایر موارد استفاده کنند آیا این قانونی است؟ گفت: این کار دقیقا عین فروش اجباری است و بر اساس ماده ۵۵ قانون تخلف محسوب می شود و باید با چنین افرادی برخورد شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر فردی به تالارهای عروسی مراجعه کرد و آن تالار انها را مجبور کند که از خدمات خودشان استفاده کنند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و گزارش دهند که در سریع ترین زمان توسط بازرسان رسیدگی می شود.

حسین پور اظهار کرد: این کار عین فروش اجباری است و بر اساس قانون تخلف محسوب می شود، امسال دو مورد تخلف در این خصوص وجود داشت که بعد از بررسی مشخص شد یک مورد درگیری بوده و ربطی به این موضوع نداشته است اما برای مورد دوم پرونده ای تشکیل داده شد و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. روز.. گفت:

    بعضی از تالارها مشتریان وادار می کنند که غذای مراسم باید توسط ما پخته وتوزیع شود..وگرنه از واگذاری فضا امتناع می کنند..ایا این نوع درخواست قانونی است.؟!!

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president