آوای جنوب

رئیس دادگستری گچساران

بازگشت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به بانک تجارت گچساران/ رفع تصرف ۱۲۴ هکتار اراضی ملی از دست سودجویان/با هیچ گروه و یا احزاب سیاسی و طایفه‌ای تعارف نداریم

رئیس دادگستری گچساران گفت: در سال ۱۳۹۱ بیش از ده میلیارد تومان وجه نقد از بانک تجارت مرکزی گچساران به تاراج رفت که با تلاش و پشتکار نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان( عج ) تمامی عوامل شناسایی و دستگیر شدند
آوای جنوب
رئیس دادگستری گچساران گفت: در سال ۱۳۹۱ بیش از ده میلیارد تومان وجه نقد از بانک تجارت مرکزی گچساران به تاراج رفت که با تلاش و پشتکار نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان( عج ) تمامی عوامل شناسایی و دستگیر شدند

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه نشستی با اصحاب رسانه با حضور  دادستان گچساران و رئیس دادگستری گچساران در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

 در این نشست رضا میشان  با تسلیت شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش، اظهار کرد: از یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

 رئیس دادگستری گچساران با اشاره به نقش رسانه در نشر اخبار افزود:  روشن سازی افکار عمومی، بالا بردن سطح آگاهی مردم، نفی از اخبار کاذب و تفرقه‌انگیز در جامعه است.

 وی افزود: آنچه از رسانه  توقع می‌رود اطلاع رسانی دقیق و صحیح و روشن الخصوص در حوزه دادگستری است.

 میشان با اشاره به کارهای فرهنگی و اجتماعی در جهت تسهیل رفت و آمد ارباب رجوع در این حوزه عنوان کرد:  نصب  تابلو و نامگذاری این خیابان به نام خیابان عدالت، ساماندهی عریضه‌نویسان و خریداری کانکس برای این افراد، راه‌اندازی دفتر خدمات قضائی که در محل اداره سابق دادگستری است.

 این مسوول عنوان کرد: ثبت در سامانه ثنا قوه قضائه در زمینه پیشبرد روند کاری که با ثبت پرونده در این سامانه هر کجای ایران که قدم بگذارند می‌توانند از روند کاری  این پرونده اطلاع به دست بیاورند.

Image result for ‫رئیس دادگستری گچساران میشان‬‎

 رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه در سال گذشته  در زمینه اطلاع الکترونیک و ارسال  به صاحبان  پرونده  که از گوشی موبایل صورت می‌گرفت،گفت: به صورت میانگین برای اطلاع صاحبان پرونده ۷۵ الی ۸۰ درصد از طریق این سامانه صورت گرفت.

 میشان  ادامه داد: امید است در سالجاری این روند به بیش از ۸۰ درصد انجام گیرد.

 وی با اشاره به پرونده‌های وارده به شعب دادگستری گچساران گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا انتها  ۳۵ هزار و ۷۷۰ فقره پرونده جهت بررسی به دادگستری گچساران  ارجاع داده شد.

 رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه از این مجموع تعداد  ۶۱۰۰ پرونده در شورای حل اختلاف  گچساران وارد شده است، افزود:تعداد  یک هزار و ۷۱ پرونده را با صلح و سازش  توسط  افرادی که در این شورا مشغول به خدمت هستند خاتمه داده شد.

میشان با اشاره به اینکه  تمامی پرونده‌هایی که از قبل در کلانتری مانده بوده در شعب دادیاری به ثبت رسیده‌اند، گفت: حجم زیادی از این پرونده‌ها مانع از سردرگمی در این مجموعه به ثبت رسیدند.

 وی  در ادامه به رفع تصرف اراضی ملی از دست  سودجویان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۴ هکتار از اراضی تصرف شده توسط افراد متجاوز در زمینه دفاع از حقوق بیت المال، انفال و اراضی ملی و دولتی ۸۹ هکتار از ید متجاوزین به اراضی منابع ملی و پس از صدور احکام قضائی و اجرای آن  خارج و به منابع ملی  ارجاع داده شد.

میشان  افزود:  ۳۵ هکتار از اراضی متعلق به دولت با نمایندگی اداره راه و شهرسازی با صدور احکام قاطع قضایی رفع تصرف و به دولت  بازگشت.

 رئیسد ادگستری گچساران تصریح کرد: یکی  از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است که در راستای آموزش حقوق به دانش آموزان وبه دنبال آن تعامل و تفاهم با آموزش و پرورش گچساران ۱۰ جلسه آموزش حقوق  که ۹ جلسه برای دانش آموزان و یک جلسه برای مربیان در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ آموزش قانون ارائه داده شد.

Image result for ‫رئیس دادگستری گچساران میشان‬‎

 وی  در زمینه جلوگیری از جرم به نصب دوربین مدار بسته در سطح شهر دوگنبدان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد ۲۷ دوربین مدار بسته با همکاری شهرداری و شورای شهر در معابر اصلی این شهر نصب خواهد شد.

 میشان به آزادی سازی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره و ابراز کرد: در جشن گلریزان امسال برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان جمع آوری وموجب آزادسازی ۱۸ نفر  شد که در حال حاضر شرایط قانونی آنها در حال طی شدن است.

 رئیس دادگستری گچساران بیان کرد: عمده پرونده‌هایی که به دادگستری گچساران ارجاع داده می‌‌شود در زمینه مطالبه وجه،  مطالبه مهریه، طلاق توافقی و مطالبه وجه چک است.

 وی با بیان این که در سالجاری نزاع دسته جمعی و سرقت مصلحانه در این شهرستان به صفر رسیده است، گفت: در سال گذشته استان کهگیلویه وبویراحمد امن‌ترین استان در کشور معرفی شده است.

میشان ادامه داد: در سال ۱۳۹۱  بیش از ده میلیارد تومان وجه نقد از بانک تجارت مرکزی گچساران به تاراج رفت که با تلاش و پشتکار نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان( عج ) تمامی عوامل شناسایی و دستگیر شدند و اموال شناسایی شده و در نهایت در سال ۹۵ با حکم موثر و قاطع  از دادگاه کیفری گچساران مجرمین به حبس و پرداخت وجه نقد محکوم شدند.

 وی  ابراز کرد:  استفاده از ظرفیت والای  روحانیت و امام جمعه شهرستان  در پرونده قتلی که از ۱۵ سال قبل وجود داشت و متهم آن قریب بر ۱۵ سال در بازداشت به سر می‌برد و حکم قصاص نفس صادر و تمامی شرایط جهت اجرای قصاص نفس مهیا بود که با وساطت بستگان، اقوام، ریش سفیدان که در نهایت با رایزینی امام جمعه گچساران و دیگر مسوولان  این متهم از سوی بستگان بخشیده شد.

 میشان خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در دادگستری حفظ، امنیت و ایجاد آرامش برای شهروندان است و در این زمینه با هیچ گروه و یا احزاب سیاسی و طایفه‌ای تعارف نداریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president