آوای جنوب

فرمانده سپاه فتح:

اساتید دانشگاه باید انقلابی باشند/شهید چمران جهاد را به حضور در صحنه علمی ترجیح داد

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید والامقام چمران زمانی که در صحنه علم قرار داشت، تکلیفی بالاتر از آن احساس کرد که جهاد در راه خدا بود و همین هدف او را از همه چیز جدا کرد تا در صحنه جنگ حق علیه باطل قرار گیرد.
آوای جنوب
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید والامقام چمران زمانی که در صحنه علم قرار داشت، تکلیفی بالاتر از آن احساس کرد که جهاد در راه خدا بود و همین هدف او را از همه چیز جدا کرد تا در صحنه جنگ حق علیه باطل قرار گیرد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، ظهر امروز به مناسبت گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و به مناسبت سالروز تشکیل بسیج اساتید با حضور فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی گچساران، رئیس دانشگاه آزاد و با حضور اساتید دانشگاه‌های آزاد، علمی و کاربردی، هیات علمی دانشگاه دهدشت و دانشکده نفت و گاز گچساران و با حضور دانشجویان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد گچساران  نشستی برگزار شد.

 در این آیین سردار یدالله بوعلی به مناسبت گرامی‌داشت ۳۱ خرداد، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید اظهار کرد: شهید چمران به اختیار خود در راه اسلام مسیر شهادت را طی کرد به همین دلیل این رفتار باید به عنوان الگو به جوانان امروز معرفی شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چمران الگویی کامل است که باید امروزه جوانان، دانشجوایان و اساتید از او درس بگیرند، افزود: آن شهید والامقام زمانی که در صحنه علم قرار داشت، تکلیفی بالاتر از آن را احساس کرد که جهاد در راه خدا بود و همین هدف او را از همه چیز جدا کرد تا در صحنه جنگ حق علیه باطل قرار گیرد.

 وی ادامه داد: همه ما نیاز به روشنگری نسبت به مسائل پیرامون جامعه داریم تا به صورت ریشه‌ای و اساسی از آنها با خبر باشیم.

این فرمانده سپاه با بیان اینکه باید نسبت به تعهدی که به نسل آینده داریم پایبند باشیم، اذعان کرد: قشر اساتید و معلمان کسانی هستند که در ورای تعهد خود خدا را در نظر می‌گیرند و برای نسل آینده ادای دین می‌کنند.

 بوعلی ابراز کرد: انسان‌‌های بزرگ که ماندگار و مانا شدند آن بخش  شخصی را کنار گذاشته‌اند و اولویت را مردم قرار دادند لذا بهترین مردم کسانی هستند که خیر آنها به همنوع خود برسد.

 وی با بیان اینکه اکثر جریانات چه جریان سیاسی و یا اقتصادی که در جهان شکل می‌گیرد محرک آن چند نفر و یا حتی یک نفر است، عنوان کرد: چه تربیت غلط و چه تربیت صحیح حتی یک نفر هم در جامعه  موثر است و کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بوعلی در ادامه به محیط دانشگاه اشاره و بیان کرد: در محیط دانشگاه جوانانی حضور دارند که به دلایل مختلف پرسشگر و مطالبه‌گر هستند و خیلی از مسائل در محیط دانشگاه بیشتر از مکان‌های دیگر بازگو  می‌شود.

 وی با بیان اینکه  نقش اساتید در این زمینه راهنمایی کردن دانشجوایان است، اظهار کرد: اساتید باید انقلابی، مذهبی و با منطق و با انصاف باشند و همه ظرفیت‌هایی که می‌تواند به جامعه کمک کند برای دانشجویان تبیین کنند تا در حق نظام و انقلاب و خون‌های ریخته شده شهیدان  اجحافی صورت نگیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه  داد: اساتید باید توجه داشته باشند که نه تنها آنها مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرند بلکه در خاورمیانه بیش از ۳۰۰ میلیون جمعیت زندگی می‌کند که مورد هجمه دشمنان قرار دارند.

 بوعلی با اشاره به کشور آمریکا اذعان کرد: وقتی که مبنای تفکر آنها را مطالعه می‌کنیم به این نکته می‌رسیم که تنها مشکل آنها ما نیستیم بلکه ما به عنوان کشوری شاخص که می‌توانیم بر دیگر کشورها تاثیر بگذاریم مورد هجمه قرار می‌گیریم.

 وی افزود: وقتی که منافع آمریکا را مطالعه می‌کنیم و مشاهده می‌شود که منافع آنها تقسیم‌بندی شده متوجه می‌شویم که بحث آنها تنها ایران نیست.

بوعلی گفت: جالب است در ظاهر دین و سیاست را از هم جدا می‌کنند اما مشاهده می‌شود که سفارت آمریکا  را به بیت‌المقدس انتقال می‌دهند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تفکر و باور صهیونیست آن است که مرکز جهان صهیونیست در بیت المقدس باشد.

 وی با بیان اینکه آنها در سرتاسر عالم حضور دارند که کشورهای ضعیف از گرسنگی بمیرند و یا اینکه ملت‌های مختلف را قتل عام کنند و یا آینده کشورها را نابود کنند، اذعان کرد: آنها صرفاً به اهداف بلندمدت خود فکر می‌کنند و برای خود برنامه‌ریزی کرده‌اند که یکی از برنامه‌های آنها امنیت صهیونیست‌هاست، جلوگیری از دسترسی کشورهای خاورمیانه به سلاح جنگی، حذف انرژی هسته‌ای و برقراری تعامل با دولت‌هایی هستند که از آنها تبعیت می‌کنند و با آنها در تعارض نیستند.

 بوعلی افزود: غایت و نهایت ایجاد تروریست در مناطق مختلف ضربه به دین اسلام است که مشاهده می‌کنیم امروز در کشورهای سنی نشین مانند سوریه، عراق و یمن هزاران نفر از کودک، جوان، پیر و زن و مرد را کشتار می‌کنند.

وی افزود: تمام مناطقی که سنی نشین و علوی هستند در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن را نابود کرده‌اند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آنها جهان سوم را به عنوان انسان‌های عقب مانده معرفی کرده‌اند همانند کودکان استثنایی که نیاز به تربیت و آموزش دارند.

 بوعلی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی کشور ما به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها به این قدرت اعتراف کرده‌اند و در تلاشند تا با این قدرت مقابله کنند، افزود: به رغم تجهیزات آمریکا در زمینه علم، ثروت و تجهیزات جنگی اما در مقابل ایران ناتوان هستند و توان مقابله با ما را ندارد.

بوعلی خاطرنشان کرد: اینها مباحثی است که باید در دانشگاه‌ها مطرح شود.

رئیس دانشگاه آزاد گچساران خبر داد
عضویت ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه آزاد گچساران در بسیج
رئیس دانشگاه آزاد گچساران گفت: ۱۰۰ نفر از از اساتید دانشگاه آزاد گچساران عضو بسیج هستند.

 در این نشست اسدالله ملک‌زاده اظهار کرد: بسیج ماندگارترین اندیشه ی والای امام راحل بوده و هست و بی‌گمان موثرترین شاخصه انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها پس از ولایتمداری و اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه شجره طیبه بسیج است.

 رئیس دانشگاه آزاد گچساران  با اشاره به شخصیت شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران نه یک الگو بلکه  یک اسوه  در جامعه بود و ایشان مرد عمل  بود تا مرد سخن.

 ملک‌زاده با بیان اینکه بیش از ۱۱۹ نفر عضو هیأت علمی دانشگاه هستند، اذعان کرد: از مجموع این افراد تعداد ۱۰۰ نفر عضو بسیج اساتید دانشگاه هستند.

 وی با بیان اینکه چهار سال است که به عنوان رئیس دانشگاه آزاد گچساران در حال خدمت هستم، بیان کرد:  در این مدت تعداد چهار رشته دکترا و تعداد ۳۱ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه اندازی شده است.

 رئیس دانشگاه آزاد گچساران  با بیان اینکه تا قبل از ورود ما به دانشگاه چند رشته تحصیلی وجود نداشت، اذعان کرد: تبدیل آموزش محور، ایجاد مرکز تحقیقات علمی، نشر مجله علمی در زمینه پژوهشی و علمی از فعالیت‌هایی است که در این چند سال اخیر به وجود آمده است.

 ملک‌زاده خاطرنشان کرد: ایجاد حلقه‌های علمی و حلقه صالحین و همچنین شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و اهتمام در حضور پر رنگ اساتید در جلسات فرهنگی از افتخارات دانشگاه آزاد گچساران است.

 به گزارش آوای جنوب،  فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی گچساران، رئیس دانشگاه آزاد و با حضور اساتید دانشگاه‌های آزاد، علمی و کاربردی، هیأت علمی دانشگاه دهدشت و دانشکده نفت و گاز گچساران و با حضور دانشجویان، گلزار سه شهید گمنام در دانشگاه آزاد گچساران را غبارروبی کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president