آوای جنوب

مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب : ایرانی ها مرد روزهای سخت هستند، هیچگونه وقفه ای در زمینه تولید نداریم، با اقتدار نفتمان را صادر می کنیم

.

آوای جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه کشور ما بیش از ۴۰ سال است که در مقابل دسیسه های شوم و پلید بیگانگان ایستادگی کرده است گفت: علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا بویژه در زمینه نفت، هیچگونه وقفه ای در زمینه تولید نداریم و با اقتدار نفتمان را صادر می کنیم.

به گزارش روابط عمومی، مهندس احمد محمدی روز چهارشنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) در نشست خبری با خبرنگاران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ما در مقابل تحریم های ظالمانه ایستاده ایم و مقاومت خواهیم کرد و بر اساس برنامه تولیدی که از سوی وزارت نفت به ما تکلیف شده، بدون هیچگونه وقفه ای نفتمان را تولید و صادر می کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یومیوری ژاپن در خصوص اینکه شما چگونه نفت را تولید و پس از آن صادرخواهید کرد نیز اظهار داشت: ایرانیان مرد روزهای سخت هستند و بر اساس برنامه و اهداف از پیش تعیین شده ای که در اختیار دارند نسبت به تحقق تولید و صادرات نفت متناسب با شرایط روز اقدام خواهند کرد و در این برهه نیز با عزم و اراده ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئولان وزارت نفت و مجاهدت و فداکاری مردمان این مرز و بوم از این آزمون حساس سربلند و سرافراز بیرون می آییم.

وی افزود: توان تولید مناطق نفت خیز جنوب بدون اجرای برنامه های ازدیاد برداشت و توسعه ای حدود سه میلیون و پانصد هزار بشکه در روز است و در صورتی که طرح های توسعه ای را انجام بدهیم، میادین و مخازن ما توان تولید بیشتر از این را نیز دارا هستند.

افزایش ۶۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت با اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: با توجه به عمر مخازن، سالانه ۱۰ درصد افت تولید داریم که برای جبران کسری آن اقداماتی از جمله حفاری، تعمیر و ترمیم چاه ها و فعالیت های سطح الارضی مانند احداث و توسعه واحدهای نمک زدایی و سیستم های فرآورشی را انجام می دهیم که تمامی این موارد در طرح توسعه ۲۸ مخزن اجرا می شود و با اجرای این اقدامات توسعه ای و نگهداشتی، ظرفیت تولید ما ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

وی در خصوص قراردادهای(EPC و EPD)گفت: تا کنون در این زمینه شش بسته را نهایی کرده ایم و فعالیت در میادین منصوری، گچساران، رامشیر، نرگسی و کبود در حال اجراست و بزودی نیز عملیات حفاری چاه ها و پروژه های سطح الارضی این میادین نیز آغاز خواهد شد.

مناقصه ۸ بسته قراردادی طرح توسعه ۲۸ مخزن طی یک ماه آینده

مهندس محمدی افزود: همچنین هشت بسته دیگر از طرح توسعه ۲۸ مخزن طی یک ماه آینده به مناقصه می رود و امیدواریم که با برگزاری مناقصه سایر بسته ها تا پایان تابستان امسال شاهد اجرایی شدن تمامی طرح های توسعه ۲۸ مخزن در سال جاری باشیم.

وی همچنین در خصوص قراردادهای میدان محور یا مدل قراردادی مناطق نفت خیز جنوب نیز یادآورشد: در چهار میدان که حدود ۸ تا ۹ مخزن را شامل می شود، تفاهم نامه هایی در شورای عالی مخازن به تصویب رسیده و تا پایان نیمه نخست امسال ۲ یا ۳ قرارداد در این زمینه منعقد می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تولید این شرکت در سیل اخیر خوزستان نیز گفت : در حادثه سیل اخیر، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در دو جبهه امداد رسانی به سیل زدگان و حفاظت از تاسیسات و امر تولید فعالیت کرد که علی رغم تمامی موانع و مشکلات، تمامی برنامه های تولید در این شرکت به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد.

برنامه مدونی برای جمع آوری این گازها در دست اجراست

مهندس محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص جمع آوری گازهای همراه در مناطق نفت خیز جنوب نیز گفت: آماک طرح موفقی بوده و نتایج مطلوبی را به همراه داشته است، برنامه مدونی از سوی وزارت نفت برای جمع آوری این گازها در دست اجراست و قطعاً این گازها باید جمع آوری شود، یکی از برنامه های مهم ما جمع آوری و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت است و در این خصوص ۲ قرارداد با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون منعقد شده که عمده گازهای همراه در مناطق نفت خیز جنوب جمع آوری و به مقاصدی که در طرح دیده شده از جمله مصارف گاز خانگی و بخشی نیز برای تامین خوراک پتروشیمی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار اوراق مالی و منفعت نیز گفت: انتشار این اوراق برای تامین مالی پروژه ها در نظر گرفته شده که تا کنون موفق بوده است و شش پروژه از قراردادهای (EPC و EPD) که هم اکنون در مناطق نفت خیز جنوب در حال اجراست، از طریق اوراق منفعت، تامین مالی شده است.

مهندس محمدی در خصوص تولید و توسعه در میدان کرنج نیز خاطر نشان کرد: تولید و تزریق در این میدان به صورت ۱۰۰ درصدی و بدون هیچگونه مشکلی در دست اجراست.

وی در ادامه یادآورشد: مخازن این شرکت سالانه ۱۰ درصد افت تولید دارند که با حفاری ۷ حلقه چاه توسعه ای، تعمیر۱۰۰ حلقه چاه و ترمیم ۲۰۰ الی ۳۰۰ حلقه چاه و برخی اقدامات سطح الارضی و توسعه ای و ایجاد ظرفیت نمکزدایی و فرآورش نفت و نصب پمپ های (SRP)برای جبران کسری مخازن اقدام می کنیم.

مناطق نفتخیزجنوب پیشگام در زمینه تعهد به مسئولیت های اجتماعی

مهندس محمدی در پاسخ به سوالی در زمینه فعالیت های مناطق نفت خیز جنوب در تعهد به مسئولیت های اجتماعی اظهار داشت: یکی از توصیه های مهندس زنگنه به ما، اهتمام و توجه جدی به مسئولیت های اجتماعی است و در راستای تحقق این امر، مناطق نفت خیز جنوب در زمینه مسئولیت های اجتماعی پیشگام بوده به گونه ای که در رسیدگی به مناطق پیرامون تاسیسات اهتمام داشته و دارد و بر همین اساس در زمینه زیرساخت ها، پشتیبانی و عمران و آبادانی در مناطق مسکونی پیرامون تاسیسات نفتی، اقدامات شایان و قابل توجهی انجام شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president