آوای جنوب

انتقادات استاندار کهگیلویه و بویراحمد از علیمردانی/۱۳ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی که به اشتباه در گچساران هزینه شد/استاندار: مدیرکل پاسخگو باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد آسیب‌های اجتماعی از دستگاه‌ها به دلیل کوتاهی در جذب اعتبارات انتقاد کرد و گفت: مدیران وقتی دنبال حق استان نمی‌روند طبیعی است استان فقیرتر شود.
آوای جنوب
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد آسیب‌های اجتماعی از دستگاه‌ها به دلیل کوتاهی در جذب اعتبارات انتقاد کرد و گفت: مدیران وقتی دنبال حق استان نمی‌روند طبیعی است استان فقیرتر شود.

 نشست ستاد آسیب‌های اجتماعی ظهر امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در این نشست با اشاره به اختصاص اعتبار ۶۷۰۰ میلیارد ریالی در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: ۵ میلیارد اعتبارات تملک دارایی برای سکونت‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده اختصاص داده شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیشترین آسیب‌های اجتماعی در حوزه شهرستان بویراحمد بود و مبلغ ۲۵۳ میلیون تومان به این حوزه اختصاص داده شده است، ضمن اینکه با ۳۵ تشکل قرار داد منعقد کردیم.

وی از برگزاری ۴۶۵ کارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسط استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: مبلغ تخصیص یافته به حوزه آسیب‌های اجتماعی در سطح استان ۴ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان است.

در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیگیر جذب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌ها شد، ارشاد اسلامی اولین دستگاهی بود که از اعتبار ۴ میلیارد آسیب‌های اجتماعی ۱۰ میلیون تومان جذب کرده بود که احمدی در خصوص عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما یک پنجم اعتبارات را به دست آوردید و در این زمینه کوتاهی کردید.

عدم جذب اعتبارات در حوزه درمانی بهزیستی دیگر مسئله مورد انتقاد احمدی استاندار بود، وی با انتقاد از کوتاهی در این زمینه گفت: مدیرکل بهزیستی استان باید پیگیر جذب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی باشد، سهم بهزیستی از اعتبارات ۴ میلیارد تومانی ۴۰۰ میلیون تومان بود اما تاکنون یک ریال از این مبلغ جذب نشده است.

وی عنوان کرد: احتمالا مدیرکل بهزیستی از این مبلغ اطلاعی نداشته است، این پول‌ها حق‌الناس است و وقتی پیگیری نمی‌کنیم ظلم به مردم است، اگر این مبلغ را جذب نکنیم استان‌های همجوار ما جذب می‌کنند آنوقت من باید برای دریافت دو میلیارد ساختمان فلان اداره سه روز تمام معطل بمانم در حالی که جلوی چشم ما ۱۰ میلیارد هدر می‌رود.

استاندار در ادامه با انتقاد از عدم جذب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی تبلیغات اسلامی گفت: ۶ میلیون عدد ناچیزی است که جذب شده در حالی که باید ۴۰ میلیون تومان توسط تبلیغات اسلامی جذب می‌شد.

وی خطاب به مدیران گفت: وقتی نمی‌روید و حق این استان را نمی‌گیرید طبیعی است که کهگیلویه و بویراحمد روز به روز فقیر شود، اول سال به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفتم اعتبارات ملی و استانی دستگاه‌ها را پیگیری کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم ارائه گزارش جذب اعتبارات توسط برخی از دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی گفت: اعتبارات آسیب‌های اجتماعی فرصت برابری است که باید مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و معاون سیاسی آن را فراهم می‌کردند اما می‌بینم اعتبارات تشکل‌ها بیشتر به سمت شهرستان بویراحمد سوق داده شده است

احمدی از اداره‌کل راه و شهرسازی هم انتقاد کرد و گفت: مدیرکل راه و شهرسازی می‌گوید ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی را برای ساخت مدرسه و بافت فرسوده گچساران هزینه کرده در حالی که اعتبارات در این حوزه جدا است.

وی عنوان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی گزارش کاملی ارائه دهد که پولی که اختصاص داده شده را در چه زمینه‌هایی هزینه کرده است.

در پایان این نشست و زمانی که جلسه رسمیت خود را از دست داده بود سید محمدکاظم نظری خطاب به خبرنگاران گفت: به عنوان معاون سیاسی استاندار هیچ نقشی در ایجاد تشکل‌ها و اختصاص اعتبار به آنها ندارم.

وی گفت: زمانی که به سمت معاون استاندار منصوب شدم تمام قراردادهای تشکل‌ها توسط معاون سیاسی سابق انجام گرفته بود و نقشی در اینکه چه سمن و تشکلی در کدام شهرستان ایجاد شود نداشتم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. بهادر عباسپور گفت:

    با تشکر از پیگیری های استاندار محترم در خصوص ۱۳ میلیارد تومان، و آقای استاندار این را بدانید فرزندان قشقایی هر پست و مقامی باشند جز یکی از سلام ترین دستگاه ها خواهد بود و جناب آقای دکتر علیمردانی هم جز آن دسته از فرزندان پاکدست قشقاییست…

  2. همشهری گفت:

    با سلام، آقای استاندار محترم، برای این قبیل مدیر کل ها وقت تعیین کنید که گزارش کاملی از چگونگی خرج کردن بودجه به شما و مردم استان ارائه کنند تا حداقل از این به بعد دیگه بودجه را درست خرج کنند. البته اگر بتونن بودجه ای بدست بیارن برا استان. اگه هم نتونستن، بی رودربایستی جاشون را به افراد شایسته، دلسوز و مردمی بدهند. با تشکر

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president