آوای جنوب

دردسر یک پروژه بزرگ برای کهگیلویه و بویراحمد/کارگرانی که در سدچم شیر ۹ ماه است یک ریال حقوق دریافت نکرده‌اند

سد چم‌شیر یکی از پروژه‌های عمرانی است که در شهرستان گچساران در حال احداث است اما عدم پرداخت مطالبات کارگران موجب اعتراضاتی از سوی آنها شده است.
آوای جنوب
سد چم‌شیر یکی از پروژه‌های عمرانی است که در شهرستان گچساران در حال احداث است اما عدم پرداخت مطالبات کارگران موجب اعتراضاتی از سوی آنها شده است.

نشست کمیسیون کارگری امروز در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و اعضای این نشست پیرامون مشکلات سد چم‌شیر و عدم پرداخت مطالبات کارگران این سد و همچنین دیگر مشکلات صنایع بزرگ استان بحث و تبادل نظر کردند.

 پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات کارگران در سد چم‌شیر گفت: ۷۰۰ نفر از کارگران این سد به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود اعتراض کردند که در بازدیدی که از این سد داشتیم پیشرفت سد مثبت ارزیابی شده اما به یکباره روند احداث متوقف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توقف عملیات احداث این سد به دلیل مشکلات مالی بوده و کارگران این سد از مهر ماه ۹۶ تاکنون یک ریال پول دریافت نکرده‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر عدم پرداخت مطالبات کارگران، سد مبلغ ۱۳ میلیارد تومان به اداره کل تامین اجتماعی استان بدهی دارد.

این مسؤول به کاهش کارگران در سد چم‌شیر گچساران اشاره کرد و گفت: کارگران این سد یک هزار نفر بودند اما به دلیل عدم پرداخت مطالبات، با ریزش ۳۰۰ نفری کارگران در این پروژه عمرانی مواجه هستیم.

نیک‌مرام با بیان اینکه نگران وضعیت کارگران این سد هستیم، گفت:  وقتی کارگری از کار بیکار می‌شود نگران می‌شویم چرا که ممکن است این کارگر نان ۱۰ نفر را تامین می‌کرد، این پروژه ملی است و برای رهایی از این وضعیت از مسؤولان استان خصوصاً استاندار و نمایندگان مردم در مجلس می‌خواهیم برای حقوق کارگران اقدامی انجام دهند.

در ادامه شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی بویر صنعت و دنا صنعت شهرستان بویراحمد گفت: واحد صنعتی بویر صنعت ۶٫۵ میلیارد تومان به شرکت برق استان بدهی دارد که ۴ میلیارد آن مربوط به زمانی بوده که واحد در دست ارتش بوده است.

وی تصریح کرد: شرکت دنا صنعت یکی از واحدهای موفق در زمینه تولید لوله بوده و ۹۹ درصد کالای تولید شده این واحد توسط شرکت‌های دولتی خریداری می‌شد اما  مدت دو سال است آبفای کشور هیچ‌گونه خریدی از این واحد صنعتی نداشته است.

فرماندار بویراحمد عنوان کرد: نبود نقدینگی در واحد دنا صنعت موجب شده برخی از دستگاه‌های این کارخانه به صورت نیمه فعال باشد لذا تقاضا داریم مسؤولان استان در خصوص خرید سازمان‌ها از این واحد صنعتی رایزنی کنند.

اما سید محمدکاظم نظری معاون سیاسی امنیتی استاندار در خصوص تبعات تجمع کارگران گفت: اعتراض و تجمع کارگران به دلیل مسائل اقتصادی تبعات امنیتی دارد لذا برای جلوگیری از تجمع مردم، مسؤولان به مشکلات رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش کنیم و دردی از درهای مردم را کم کنیم، گفت: سد چم‌شیر یک پروژه ملی است و در استان هیچ‌گونه بهره‌برداری از این پروژه نمی‌شود و فقط دردسر آن برای استان است، ملی شدن سدها انتقادی است که به وزارت نیرو وارد است.

این مسؤول تصریح کرد: برای کمک به آبادانی ایران نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست و با دستگاه‌ها و سازمان‌ها همکاری می‌کنیم. خواسته که در حال حاضر داریم این است که مسؤولان مطالبات کارگران سد چم‌شیر را پرداخت کنند.

نظری بیان کرد: برای رفع این مشکل خواستار همکاری شورای فنی استان و همچنین نمایندگان مردم در مجلس هستیم که کارگران را به مطالبات خود برسانند، ضمن اینکه پروژه سد چم‌شیر نباید تعطیل شود که در صورت تعطیلی این پروژه مطالبات تامین اجتماعی، آب و برق پرداخت نمی‌شود.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعطیلی این پروژه منجر به تجمع مردم خواهد شد  لذا باید اقدامی صورت گیرد تا مردم تجمع نکنند.

وی با اشاره به سیاست حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان گفت: سیاست ما حمایت از واحدهای تولیدی است اما قرار نیست برای واحدهای تولیدی بازاریابی کنیم، برخی‌ها انتظار دارند کالایشان را ما بفروشیم!واحدهای تولیدی مانند دیگر واحدها به کار خود ادامه دهند و خودشان بازار فروش پیدا کنند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: اگر در جلسه چیزی مصوب می‌کنیم آن را اجرایی کنیم تا شاهد تجمع مردم نباشیم، لذا در خصوص کارگران سد چم‌شیر نهایت همکاری را برای پرداخت مطالبات آنها انجام دهیم.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president