آوای جنوب

زمان و مکان مراسم پدر شهیدان «پرهون» در گچساران

مشهدی خلیل پرهون پدر شهید ان والامقام شاهرخ و اسماعیل پرهون به فرزندان شهیدش پیوست.
 آوای جنوب
مشهدی خلیل پرهون پدر شهید ان والامقام شاهرخ و اسماعیل پرهون به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش آوای جنوب از گچساران ،حاج  خلیل پرهون پدر شهید ان والامقام شاهرخ و اسماعیل پرهون بر اثر کهولت سن به فرزندان شهیدش پیوست.
به اطلاع مردم شهید پرور استان می رساند؛ مراسم تشییع، تدفین و  خاکسپاری مشهدی خلیل پرهون فردا دوشنبه ۹۷/۲/۲۴ ساعت ۱۷عصر در بهشت زهرا گچساران  برگزار می گردد.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد ؛ این مصیبت وارده را به خانواده ارزشمند و گرانقدر شهیدان پرهون تسیلت گفته و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان سلامتی و تندرستی و عمری با عزت مسئلت دارد.
شهید اسماعیل پرهون در سال ۱۳۵۱ در شهر دوگنبدان دیده به جهان گشود و در روز دوم تیر سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی مریوان به شهادت رسید.
شهید شاهرخ پرهون برادر بزرگتر اسماعیل در اوایل جنگ تحمیلی با اوج گرفتن جنگ، سنگر تولید و خدمت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و دختر خردسال و همسرش را رها کرد و برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه های حق علیه باطل شتافت.
شهید شاهرخ پرهون، ۹ آبان ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی مریوان شربت شیرین شهادت را نوشید.
آرامگاه این دو برادر شهید در گلزار شهدای شهر دو گنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع است.
روحشان شاد و راهشان پررهرو باد.
پدر شهیدان شاهرخ و اسماعیل پرهون، عشق به پیر و مراد مردم ایران امام خمینی (ره) را مهمترین ویژگی فرزندان شهیدش عنوان کرد.
در اخرین دیدار مدیر کل وجمعی از کارکنان بنیاد با مرحوم خلیل پرهون  وی افزود: سفارش به نماز اول وقت، پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ پوشش اسلامی مهمترین بخش وصیت نامه فرزند ۲۲ ساله شهیدش شاهرخ به خانواده اش است.
وی اظهار کرد: در روزهای آغازین جنگ، اسماعیل دانش آموز مقطع ابتدایی و روح بلند پرواز او در جستجوی سرزمین نورانی جهاد و شهادت بود، اما به دلیل سن کم اجازه حضور در جبهه به او داده نشد.
این پدر شهید، آرمان های والا و داشتن اهداف بزرگ فراتر از سن و سال یک دانش آموز ۱۴ ساله را از مهمترین ویژگی های شهید اسماعیل ذکر کرد.

همچنین دو فرزند دیگر او حجت‌الاسلام حسن پرهون و حسین پرهون از رزمندگان جنگ تحمیلی به شمار می‌روند.

آوای جنوب درگذشت مرحوم خلیل پرهون  پدر شهیدان والامقام اسماعیل و شاهرخ پرهون را به بازماندگان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

پایان پیام
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president