آوای جنوب

دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی و اردوهای بی‌هدف بهاری/آقا معلم مشغول آماده کردن بساط کباب است؟!

یکی دیگر از ضعف‌هایی که در اردوهای دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود عدم اجرای برنامه‌های متنوع برای بچه‌ها در این روز است.
آوای جنوب
یکی دیگر از ضعف‌هایی که در اردوهای دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود عدم اجرای برنامه‌های متنوع برای بچه‌ها در این روز است.

به گزارش آوای جنوب این روزها در اردیبهشت ماه شور و شوق دانش‌آموزان برای حضور در اردوهای یک روزه بهاری در مدارس موج می‌زند و بچه‌ها منتظرند تا هر چه زودتر به همراه هم کلاسی‌های خود این روز به یاد ماندنی را پشت سر بگذارند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این اردوها هر ساله توسط مدارس برگزار می‌شود و به خصوص در مناطق سردسیری که اردیبهشتی زیبا دارد شاهد برگزاری اردوهای بهارانه هستیم.

اردوهای بهارانه چنان برای دانش‌آموزان مهم است که از ابتدای اردیبهشت زمزمه برگزاری آن‌ها به خبر اول مدرسه‌ها تبدیل می‌شود و بچه‌ها بیش از هر چیز به این موضوعات می‌پردازند بنابراین لازم است در وهله نخست روز و تاریخ این اردوها هر چه سریع‌تر برای دانش‌آموزان اعلام شود تا مشغله ذهنی آن‌ها دو چندان نشود.

یکی از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد و در هنگام برگزاری اردوهای بهاری مشاهده می‌شود بی توجهی معلمان و مدیران به دانش‌آموزان در زمان برگزاری اردو است به کل دانش‌آموزان به حال خود را می‌شوند گویی که این روز تنها به خودشان اختصاص دارد.

در تمام برگزاری اردوها مشاهده شده که دانش‌آموزان در گوشه‌ای از طبیعت رها شده و معلمان و کادر مدرسه نیز خود در حال اجرای برنامه‌های مربوط به خود از جمله صحبت و طبخ کباب و گاه بازی‌های مخصوص به خود هستند و دانش‌آموزان تنها نظاره‌گر کارهای معلمان و مدیران خود هستند.

در این بین هستند دانش‌آموزانی که تمکن مالی چندانی ندارند و والدین در تامین غذای این روز فرزند خود درمانده شده‌اند و آیند حالی است که معلمان و مدیران می‌توانند به جای خوش گذرانی خود و کمی تدبیر بچه‌ها را در خوردن غذا با یکدیگر همراه کنند تا به این ترتیب نوعی مشارکت و نوع دوستی میان بچه‌ها ایجاد شود که کمتر در اردوهای دانش‌آموزی در استانمان چنین چیزی دیده می‌شود.

یکی دیگر از ضعف‌هایی که در اردوهای دانش‌آموزی استان ما دیده می‌شود عدم  اجرای برنامه‌های متنوع برای بچه‌ها در این روز است به نحوی که تنها معلمان و مدیران ما در این روز گرم کردن اجاق خود و طبخ کباب و خوردن و آشامیدن است و هیچ برنامه دیگری برای دانش‌آموزان اعم از برگزاری مسابقه و برنامه‌های متنوع فرهنگی ندارند.

همه این ضعف‌ها باعث شده که در این روز به بچه‌ها چندان خوش نگذرد و تنها خوشی آن ها همان چند روزی است که در مدرسه برای اردو برنامه‌ریزی می‌کنند و دیگر هیچ.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president