آوای جنوب

توسعه زیر ساخت‌های آب و فاضلاب شهری در کوچه‌های باریک و صعب العبور گچساران+تصاویر

توسعه زیر ساخت‌های آب و فاضلاب شهری در کوچه‌های باریک و صعب العبور در شهر دوگنبدان در حال انجام است.
آوای جنوب
توسعه زیر ساخت‌های آب و فاضلاب شهری در کوچه‌های باریک و صعب العبور در شهر دوگنبدان در حال انجام است.

به گزارش آوای جنوب از گچساران،  امروزه تهیه آب شرب سالم و بهداشتی و محیط زندگی سالم و عاری از هر گونه  آلودگی از مستلزمات یک زندگی شهری است.

 بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه روند توسعه شهرنشینی امروزه کشور سیر صعودی به خود گرفته است پس در این زمینه می‌طلبد علاوه بر تامین مسکن، بهداشت محیط نیز در نظر گرفته شود.

 گفتنی است،  در کشور ما علاوه بر توسعه شهر نشینی و مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها موجب شده که  تامین بهداشت در این قسمت از شهر به خوبی صورت نگیرد.

 اما گذشته از حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها در دل خود شهر بافت‌های قدیمی وجود دارد که عمر این بافت‌ها بیش از ۵۰ سال است می‌گذرد و نیاز به مرمت و بازسازی از جمله زیر ساخت‌ها گرفته الی واحدهای مسکونی و تجاری در این محلات.

 شهرستان گچساران نیز به مانند دیگر شهرهای استان و کشور دارای محله‌هایی است که بافت این محله‌ها عمری بیش از ۵۰ سال را گذارنده‌اند.

براساس این گزارش وجود ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده و نوسازی آن در سالهای اخیر نشان دهنده انجام پروژه‌ای بزرگ در این منطقه است

نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان با مطالعه و طراحی‌هایی بسیاری از سال گذشته تا کنون در دست انجام است.

 بر اساس کارشناسی‌هایی که صورت گرفته بیش از پنج هزار و ۳۰۰ واحد در بافت فرسوده دوگنبدان در محلاتی از جمله محله لبنان، سادات، رادک، پربالی، کیامرثی و امینی قرار گرفته است که بر اساس یک برنامه زمانبدی تا سه سال آینده  تعداد سه هزار و ۷۰۰واحد با اعتباری به مبلغ  یک هزار و ۴۷۰ میلیارد  ریال در این محلات باید نوسازی و مقاوم سازی شود.

بیش از ۲۲ هزار نفر از جمعیت این شهر در بافت فرسوده دوگنبدان ساکن هستند که بسیاری از این ساکنان از درآمد پایین حقوق و یا بسیاری نیز کارگر فصلی هستند.

  اما آن چیزی که امروزه مهم است تنها نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان نیست در این بین تمامی زیر ساخت‌‌های این محله از جمله انشعابات آب، برق و گاز نیز همگام با نوسازی منازل باید این سیستم‌ها نوسازی شوند تا خدای ناکرده از به وجود آمدن حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آید.

 در این بین به سراغ رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان می‌رویم، سید بهنام پاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران، اظهار کرد: با توجه به روند بازسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان برنامه‌ای در دستور کار آبفا دوگنبدان قرار گرفته است.

 رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان  با بیان اینکه طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان که از سال گذشته در این شهر کلید خورده است، افزود:با انجام نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان تمامی زیر ساخت‌های این محلات اعم از انشعابات آب، و فاضلاب  برای تعویض انشعابات زیر ساختی و اتصال فاضلاب خانگی در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا کنون اجرای طرح اصلاح و توسعه شبکه آب شهری در بسیاری از مناطق بافت فرسوده دوگنبدان و دیگر محلات گچساران  انجام گرفته است، افزود:  از ابتدای سالجاری تا کنون  بیش از ۲٫۶کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب شهری و فاضلاب  در محلات سادات، خیابان شهید شعبانی و کوچه‌های فرعی آن انجام گرفته است.

 پاد در ادامه با اشاره به اینکه محلات بافت قدیم گچساران دارای کوچه‌های تنگ و باریک است، افزود: کار دراین محلات به دلیل قدیمی بودن  و سستی پایه‌های برخی از خانه‌ها برای اصلاح و توسعه شبکه آب شهری و همچنین اتصال فاضلاب خانگی به سختی در حال انجام است.

وی گفت: با وجود سختی کار در این محلات این امر موجب نشده که روزی در این محلات کار انجام نشود و ما با تمام توان برای رفاه حال همشهریانمان وظایف خود را انجام می‌دهیم.

 رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان در ادامه به دیگر محله بافت فرسوده دوگنبدان اذعان کرد:  هدف از انجام اصلاح و توسعه شبکه آب شهری ایجاد آب سالم و بهداشتی پایدار برای اهالی این منطقه است.

 پاد تصریح کرد:  از دیگر برنامه‌های این اداره اصلاح و توسعه شبکه آب شهری در دیگر مناطق این شهر است.

 وی با بیان اینکه توسعه شبکه توزیع آب شهر دوگنبدان در این مدت ۳۰ درصد رشد داشته است، ابراز کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۹ کیلومتر  اصلاح و توسعه شبکه آب شهری در مناطق مختلف این شهر با چندین پیمانکار انجام شده است.

 به گزارش فارس، شهر دوگنبدان بیش از  ۳۲ هزار و۸۵۱مشترک آب  دارد.

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president