آوای جنوب

اولتیماتوم فرماندار گچساران برای خروج کالای چینی از نمایشگاه گچساران/در نمایشگاه صنایع دستی ایرانی جایی برای کمک به اشتغال کشور چین نیست

از سوی فرماندار گچساران و مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای خروج کالای چینی از نمایشگاه گچساران دستور سریع داده شد.
از سوی فرماندار گچساران و مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای خروج کالای چینی از نمایشگاه گچساران دستور سریع داده شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران نمایشگاه صنایع دستی، سوغات  در شهرستان گچساران با حضور فرماندار گچساران؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسوولان در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش این نمایشگاه  با حضور ۱۵۰ غرفه از ۲۴ استان در نوع خودش جلو‌‌هایی از هنر ایرانی‌ها را به نمایش گذاشته است در این نمایشگاه غرفه دارانی از استانهایی مانند تهران، زنجان، اصفهان، چهار محال بختیاری، شیراز و سایر استانها و شهرستان رودبار، کردستان در این نمایشگاه  حضور دارند.

در این میان و پس از افتتاح نمایشگاه بازدید فرماندار و مدیرکل از غرفه‌ها بود که به صورت دقیق توسط این دو صورت می‌گرفت.

 در این بازدید فرماندار و مدیرکل صنایع دستی غرفه داران درباره قیمت اجناس و تخفیف آنها آن چیزی که جالب به نظر رسید سوالات آنها بود  چرا که وقتی از غرفه داری سوال پرسیده شد این محصول کجاست او نیز در پاسخ اظهار کرد: کشور چین.

 مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به غرفه دار اظهار کرد: از صداقت شما خوشم آمد اما سریعا اجناس چینی را از غرفه و نمایشگاه خارج کنید.

رحیمی فرماندار گچساران نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: وقتی می‌گوییم نمایشگاه هنرهای دستی و سوغات ایرانی به این معناست که تمامی اجناس و محصولات متعلق به همین آب و خاک باشد.

وی ادامه داد: هدف مجموعه دولت از برگزاری چنین نمایشگاه هایی توانمند سازی این افراد و کمک به اشتغالزایی است نه اینکه فروشنده‌ای برای کالاهای چینی باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: هر ایرانی که دل در گرو این کشور دارد باید در این خصوص متعهدانه عمل کند و بداند با خرید کالای ایرانی کمک به اقتصاد کشور و تولید و اشتغال خواهد کرد و هرگز نخواهم گذاشت در نمایشگاهی که برای کمک به اشتغال راه اندازی شده است محصولات چینی به فروش برسد.

فرماندار گچساران تاکید کرد: در نمایشگاه صنایع دستی ایرانی جایی برای کمک به اشتغال کشور چین نیست و در روزهای آینده نیز به صورت نامحسوس تیم بازرسی ما از نمایشگاه بازدید به عمل خواهد آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به صنایع دستی و فرش کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: امسال مبلغ ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینه صنایع دستی و فرش به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

محمود باقری  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران اظهار کرد: امسال مبلغ  ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینه صنایع دستی و فرش به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  ادامه داد: این اعتبارات در زمینه ایجاد اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح و اعتبار در ۱۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد گرفت، گفت: فراهم کردن زمینه‌های لازم در مناطق روستایی و عشایری ، اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی با محوریت صنایع دستی از مهم‌ترین اهداف طرح اشتغالزایی در این مناطق است.

باقری  با بیان اینکه برای اشتغالزایی روستایی و عشایری در زمینه صنایع دستی از مبلغ ۱۰ میلیون تومان الی یک میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: تا کنون ۵۰۰ پرونده  برای پرداخت تسهیلات به کمیته فنی ارجاع داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنرمندان صنایع دستی استان در قالب ایجاد کارگاه‌های تولیدی و انفرادی جهت برخورداری از تسهیلات ارزان‌قیمت به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به بافندگان گلیم، گچمه، جاجیم، جا قرآنی و مفرش عنوان کرد: در این زمینه بیش از ۲۰ هزار هنرمند  در سطح مختلف استان در این رشته فعالیت دارند.

 باقری تصریح کرد: سالانه ۲۱۸ هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه تا کنون زیر ساخت‌های لازم برای صادرات صنایع دستی از استان فراهم نشده است، خاطرنشان کرد: صنایع دستی هنرمندان این استان از استان‌های همجوار مانند فارس، چهارمحال بختیاری، اصفهان و تهران صادر می‌شود.

باقری افزود: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری صادرات از استان کهگیلویه و بویراحمد انجام بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه با اشاره به احیا برخی از رشته‌های صنایع دستی در استان ابراز کرد: گلیم مشته یا دو رو، گچمه و  نی‌چیت از جمله صنایعی است که دوباره در این استان احیا شده است.

 وی خاطر نشان کرد: همچنین دو اثر معنوی عروسک لیلی و گلیم تابلویی  درحال ثبت ملی هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president