آوای جنوب

نشست طراحان سوال از رئیس‌جمهور با لاریجانی/لاریجانی موافق سؤال از روحانی نیست

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از نشست طراحان سوال از رئیس‌جمهور با رئیس‌ مجلس خبر داد.
آوای جنوب
حسن روحانی مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از نشست طراحان سوال از رئیس‌جمهور با رئیس‌ مجلس خبر داد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اخیراٌ برخی از نمایندگانی که طرح سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کرده‌اند نشستی با علی لاریجانی رئیس‌ قوه مقننه داشته‌اند، گفت: در این نشست مقرر شد برای تعیین تکلیف سوالات مطرح شده از رئیس‌جمهور هماهنگی‌های لازم انجام شود.

لاریجانی موافق سؤال از روحانی نیست

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ سوال از رئیس‌جمهور در موضوعات مختلف تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است، ادامه داد: در جلسه‌ای که در چند روز آینده طراحان سوال از رئیس‌جمهور با علی لاریجانی رئیس مجلس خواهند داشت این طرح سوالات تعیین تکلیف می‌شوند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: طراحان سوال از رئیس‌جمهور در انتظار تعیین زمان از سوی رئیس مجلس برای برگزاری نشست برای تعیین تکلیف این موضوع هستند.

مطهری: لاریجانی موافق سؤال از روحانی نیست

روحانی لاریجانی

نایب‌رئیس دوم مجلس با بیان اینکه شخصاً موافق سئوال از رئیس‌جمهور هستم، گفت: لاریجانی طرح سوال از روحانی را به صلاح کشور نمی‌داند.

علی مطهری نایب رئیس دوم  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مطرح شدن چندین سوال از رئیس‌جمهور در پارلمان، گفت: در جلسات هیئت‌رئیسه درباره نحوه مطرح شدن سوال از رئیس‌جمهور بحث‌های مطرح شده است.

وی با بیان اینکه درباره سوال از حجت‌الاسلام حسن روحانی درخصوص ساماندهی موسسات مالی و اعتباری بنده مسئول مذاکره با سوال کنندگان شدم، افزود: جلساتی در همین زمینه برگزار شد و سوال کنندگان اصرار به پاسخگویی رئیس‌جمهور در صحن علنی پارلمان در همین زمینه بودند.

“لاریجانی” مانع سؤال مجلس از “روحانی” است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به جزء سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری ۳ سوال دیگر از سوی نمایندگان مطرح شده است، ادامه داد: البته این سه سوال طبق آیین‌نامه مجلس می‌تواند در یک جلسه با حضور  رئیس‌جمهور بررسی شود.

نایب رئیس دوم مجلس با اعلام اینکه شخصاً موافق مطرح شدن سوال از رئیس‌جمهور در صحن علنی پارلمان هستم، اظهار داشت: البته طبق آیین‌نامه داخلی قوه مقننه رئیس مجلس باید سوالات مطرح شده را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهد.

مطهری درباره علت عدم ارجاع سوال از  حجت الاسلام حسن روحانی به کمیسیون تخصصی از سوی رئیس مجلس گفت: لاریجانی مصالح کشور را در نظر می‌گیرد و وی موافق طرح سوال از رئیس‌جمهور نیست.

نایب رئیس دوم مجلس با تاکید براینکه لاریجانی به دلیل اینکه طرح سوال از رئیس‌جمهور را به صلاح کشور نمی‌داند تاکنون این سوالات را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع نداده است، اظهار داشت: بنده شخصاً موافق طرح سوال از رئیس‌جمهور هستم و یکبار برای همیشه باید این مسئله حل و فصل شود.

“لاریجانی” مانع سؤال مجلس از “روحانی” است

لاریجانی روحانی

نماینده مردم شاهین‌شهر گفت که رئیس مجلس شورای اسلامی بنا به دلایلی مانع اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور شده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت طرح سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: طرح سؤال از رئیس‌جمهور به‌تعداد لازم امضا دارد و طبق قانون باید از سوی هیئت‌رئیسه مجلس اعلام وصول شود اما متأسفانه آقای رئیس مجلس بنا به دلایلی که بنده نمی‌دانم، مانع اعلام وصول این طرح شده است.

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت طرح سؤال از روحانی

وی با بیان اینکه سؤال از رئیس‌جمهور حق نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق سپرده‌گذاران برخی مؤسسات مالی و اعتباری سؤال از رئیس‌جمهور را مطرح کرده‌اند چراکه رئیس محترم بانک مرکزی به وعده‌های خود برای رفع مشکل سپرده‌گذاران عمل نکرده است و نمایندگان راهی جز سؤال از رئیس‌جمهور ندارند.

حاجی‌دلیگانی گفت: مردم به نمایندگان مجلس رأی داده‌اند تا از حقوق آنها دفاع و بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند و یکی از اهرم‌های نظارتی نمایندگان مجلس، سؤال از رئیس‌جمهور است که متأسفانه اعلام وصول نشده است؛ عدم اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور به‌معنی منتفی شدن این طرح نیست چرا که ما تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری خواهیم کرد.

به‌ گزارش تسنیم، علی وقفچی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و از طراحان اصلی سؤال از رئیس‌جمهور، دو روز پیش از رایزنی جمعی از نمایندگان امضاکننده طرح برای شکایت از برخی اعضای هیأت‌رئیسه مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ به‌دلیل تعلل در اعلام وصول خبر داده بود. به‌گفته نمایندگان امضاکننده طرح سؤال از روحانی، امضاهای پای این طرح به عدد بی‌سابقه ۱۸۰ رسیده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president