آوای جنوب

نامه‌ای به رئیس مجلس/ابوالحسن غلامی/ آقای لاریجانی؛ دستمزد این‌ها پول خونشان است/ضربه مهلک بر پیکره نفت با این پیشنهاد غیرمنصفانه

وجدانهای بیدار شاهدند که بخش عظیمی از کارکنان نفت در تاسیسات به نوعی دستمزدشان پول خونشان محسوب می‌شود چراکه پنج صبح که با زن و فرزند خود خداحافظی می‌کنند.
آوای جنوب
وجدانهای بیدار شاهدند که بخش عظیمی از کارکنان نفت در تاسیسات به نوعی دستمزدشان پول خونشان محسوب می‌شود چراکه پنج صبح که با زن و فرزند خود خداحافظی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ابوالحسن غلامی جانباز دفاع مقدس و از کارکنان شرکت نفت گچساران در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آورده است: جناب آقای لاریجانی بر هیچکس پوشیده نیست که طی یکصد سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور و زندگی مردم ایران مبتنی بر تولید و صادرات نفت بوده و می‌باشد.

درهمین راستا شرایط سخت و طاقت‌فرسای کار در مناطق نفتخیز جنوب ( تولید کننده ۸۰ درصد نفت ایران عزیز) در گرمای ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد، در محیط‌های با فشار بالای ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ پام  و سرمای سوزناک در فضاهایی آکنده از گازهای بسیار کشنده که تاکنون کارکنان زیادی از صنعت نفت را به کام مرگ شهادت گونه برده است و در شرایط نوبتکاری و اقماری و آماده باش ۲۴ ساعته در بیابان‌های برهوت و یا روی سکوهای دریایی یا چاه‌ها و خطوط لوله و تأسیساتی که هر کدام به مثابه یک بمب هستند به امر مهم تولید نفت مشغولند، هیچ زبانی قادر به توضیح و تشریح آن نخواهد بود.

چه شب‌ها و روزها که باید کنار چاهها بدون سرپناه یا سایبان در گرما یا زیر باران متحمل کار سخت و طاقت فرسا شد و مدتها از دیدن زن و فرزند محروم بود تا بتوان آنها را تولیدی  و نفت مورد نیاز پالایشگاهها و نفت صادراتی کشور را تأمین کرد.

آن عزیزانی که بدون شناخت در رابطه با نفت به راحتی به قضاوت می‌نشینند باید در این شرایط سخت قرار گیرند بعد قضاوت کنند، وجدانهای بیدار شاهدند که بخش عظیمی از کارکنان نفت در تاسیسات به نوعی دستمزدشان پول خونشان محسوب می‌شود چراکه پنج صبح که با زن و فرزند خود خداحافظی می‌کنند با طی صدها کیلومتر جاده پرپیچ و خم و مرگبار به مقصد تاسیسات نفتی، احتمال بازگشت به منزل را بسیار کم می‌دانند.

اگر از این منظر به بحث  پاداش پایان خدمت کارکنان نفت نگریسته شود هیچ شک و شبهه‌ای نسبت به آن وجود نخواهد داشت. بدون شک در صورتی که هر چه زودتر پیشنهاد غیر منصفانه و غیر کارشناسی مطروحه در رابطه با کاهش پاداش پایان خدمت کارکنان صنعت نفت حذف نگردد همچنانکه در  یک ماه اخیر خیل عظیمی از بهترین کارشناسان وزارت نفت در شرکت‌های بزرگ تابعه خاصه در جنوب کشور که مهمترین سرمایه دولت  هستند درخواست بازنشستگی داده‌اند، تا پایان سال جاری تعداد بسیار زیادتری از کارشناسان و کارکنان با تجربه متقاضی بازنشستگی و با سازمان وداع خواهند گفت و ضربه بسیار مهلک و جبران ناپذیری  بر بدنه کارشناسی نفت وارد خواهد شد و آنوقت است که دیگر دیر شده است و نه از تاک نشان خواهد ماند و نه از تاکنشان.

مع‌الوصف از جنابعالی و سایر مسؤلانی که این مرقومه را مطالعه میفرمایند انتظار می‌رود در راستای منافع ملی و احترام به سوابق این قشر و توجه ویژه به آینده مهمترین، عظیم ترین و موُثرترین سازمان اقتصادی کشور مانع بروز این اتفاق شوید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    احسنت آقای غلامی ،متاسفانه یکی از کسانی که این بحث را مطرح کرده نماینده ای است که ما خودنان انتخاب کردیم بجای حمایت از مردم شده اند حامی دولت که جای تاسف دارد .

  2. حاج ترک گفت:

    خدا پدرت را بیامرزد اگه ۱۰ نفر مثل شما در پیکره نفت باشه عده ائی نا آگاه و مغرض به خودشون اجازه نمی دادند حق مسلم کارکنان شرکت نفت را از بین ببرند.

  3. فرزند نفتی بازنشسته گفت:

    خون یه کارمند نفتی از خون یه معلم قرمزتر نیست جناب غلامی. ۱۰درصد کارکنان رسمی نفت بقول شما در بیایان و زیر آفتاب و یا زیر بارون مشغول کارند که همین را هم شما اغراق میکنید. کمپهای بیرونی نفت که در نزدیکی تاسیسات نفتی قرار دارند دست کمی از هتل های پنج ستاره ندارد. جوری شما عنوان کردین که دلم آدم میسوزه و دوست داریم به نفتی ها کمک کنیم هرچتد خود محتاج کمکیم. چرا اینهمه اغراق و بزرگنمایی؟ لطفا بفرما شرکت نفت گچساران چند نفر پرسنل دارد و چند نفر از آنان در شرایط سخت و بقول شما در بیابان مشغول کار هستند؟ شرایطشون که سخت نیست و اگه طرح اقماری یا شیفت و یا ۹یا ۱۰ ساعت دور از خانواده هستند وای در عوض حق شیفت و اضافه کار و حقوقهای بالا میگیرند. یک کارگر ساده شرکت نفت که تحت پوشش پیمانکار است و مستقیم تحت قرارداد شرکت نیست چیزی معادل ۴میلیون و۸۰۰هزار تومان حقوق میگیرد. یعنی بابر با حقوق دو معلم و یا دو کارمند ساده یک اداره حقوق میگیرد. آنهم یک نیروی جارو کار ساده که در تنظیفات شرکت و تحت پوشش پیمانکار مشعول بکار است. و کلام آخر تمام حرفهای جنابعالی سیاسی و تقابل با دیگران است و نه از روی دلسوزی. گرچه ب ظاهر به حرفها و کلامتت رنگ و لعاب دلسوزانه و مشفقانه میزنی. خداوند به همه ماها دلی بی کینه اعطا فرماید.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president