آوای جنوب

جزئیات دریافتی های نمایندگان مجلس از زبان تاجگردون / کارت حلال و حرام دریافتی های بهارستان نشینان

نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این پنج، شش سال شخص آقای لاریجانی مخالف افزایش حقوق نمایندگان مجلس متناسب با حق‌شان بوده است.

آوای جنوب

نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این پنج، شش سال شخص آقای لاریجانی مخالف افزایش حقوق نمایندگان مجلس متناسب با حق‌شان بوده است.

وی بخش دیگرهزینه های دریافتی نمایندگان را مربوط به هزینه مسکن دانست و گفت : مجلس برای نماینده ای که انتخاب می شود مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به عنوان رهن خانه به وی پرداخت می کند که در پایان دوره نمایندگی این مبلغ را از وی پس می گیرد.

غلام رضا تاجگردون میهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران بود که در بخشی از سخنان خود که به موضوع سئوال مجری در خصوص بحث این روزهای شبکه های اجتماعی مبنی بر افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان اختصاص داشت گفت : چنین چیزی صحت ندارد و اصلا چنین افزایشی در کار نبوده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلام رضا تاجگردون در بخشی از برنامه گفتگوی ویژه خبری به موضوع حقوق نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت : اگر قانون افزایش حقوق در مورد نمایندگان اجرا می شد تا الان حقوق نمایندگان بیش از ۱۰ میلیون تومان می بود اما الان حقوق نمایندگان حدود ۵ میلیون و هفتصد هزار تومان است.

تاج‌گردون یادآور شد: ما در مجلس اصطلاحا دو کارت حلال و حرام داریم که یکی مربوط به حقوق نمایندگان است. البته برخی نمایندگان مثل من عضو هیات علمی دانشگاه هستند و از آنجا حقوق می‌گیرند. برخی دیگر قاضی هستند و از قوه قضاییه حقوق‌شان را دریافت می‌کنند. اما کارت دیگر مربوط به آیتم‌هایی است که متعلق به نمایندگان نیست و شامل هزینه‌های دفاتر و کارکنان آن‌ می‌شود.

وی در تشریح جزئیات برخی ارقام مربوط به دریافتی های نمایندگان گفت : این حقوق شامل جزئیاتی است که بخشی از آن مربوط به هزینه های دفتر در شهرستان ها و تهران نماینده می شود که ۶ میلیون تومان است و برای هزینه در خصوص آب ، برق ، گاز ، تلفن ، بنر و دیگر مواردی که برای یک دفتر باید هزینه شود ، اختصاص داده شده است.
 جزئیات دریافتی های نمایندگان مجلس از زبان تاجگردون
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود : مبلغ ۶۰۰ هزار تومان ماهانه به عنوان پول تلفن همراه به نمایندگان داده می شود که برای خود من کمترین فیش تلفن ۱ میلیون تومان در ماه است.
وی گفت : ماهانه مبلغ ۲ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان هم به عنوان حقوق برای نیروهای همراه به نماینده پرداخت می شود چون هر نماینده تعدادی افراد را برای انجام امور در کنار خود دارد.
تاجگردون در ادامه به مسئله ایاب و ذهاب نماینده به حوزه ی انتخابیه اشاره کرد و گفت : در هر ماه سه بار نصف هزینه بلیط هواپیما را در صورت مراجعه به حوزه ی انتخابیه به ما پرداخت می کنند.
وی بخش دیگرهزینه های دریافتی نمایندگان را مربوط به هزینه مسکن دانست و گفت : مجلس برای نماینده ای که انتخاب می شود مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به عنوان رهن خانه به وی پرداخت می کند که در پایان دوره نمایندگی این مبلغ را از وی می گیرد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال مجری مبنی براینکه آیا موضوع افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان را تایید می کنید گفت : نه اصلا افزایشی نداشتیم و متاسفانه در این چند روز رفتارهای غیر منصفانه در خصوص نایندگان در پیش گرفته شد.
تاجگردون در پایان در پاسخ به سئوال مجری که از وی پرسید به نظر شما آیا لایحه بودجه یک صورتحساب حقوق و دستمزد است ، پاسخ داد : نه!
لازم به توضیح است برخی اخبار منتشره در روزهای اخیر از افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان خبر می داد و جدول ریز دریافتی های نمایندگان را هم شرح داده بود.
جزئیات دریافتی های نمایندگان مجلس از زبان تاجگردون

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در نشست علنی پارلمان طی تذکری شفاهی گفت: این روزها در فضای مجازی مطالبی طرح شده است مبنی بر افزایش حقوق نمایندگان مجلس که باید از برخی از همکارانم در مجلس در این باره گله کنیم، چرا که بدون اطلاع نسبت به این موضوع به آن دامن زده‌اند.

وی با ذکر این نکته که در رسانه‌ها مطرح شده است که در بودجه سال بعد حقوق نمایندگان افزایش یابد، اظهار داشت: به هیچ وجه این مطلب صحت ندارد و دولت در حال حاضر فقط لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرده است و چنین پیشنهادی هم در این لایحه نیامده است.

تاجگردون در ادامه گفت: من به عنوان کسی که چند سال است در کمیسیون برنامه و بودجه هستم اعلام می‌کنم که هر سال از رئیس و هیأت رئیسه مجلس درخواست داریم تا اجازه دهند حقوق نمایندگان متناسب با آنچه که در قانون آمده است دراختیارشان قرار گیرد، اما دست‌کم در این پنج شش سال شخص آقای لاریجانی مخالف افزایش حقوق نمایندگان مجلس متناسب با حق‌شان بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که حق ما نمایندگان کمتر از آن چیزی است که در قانون مدیریت خدمات کشوری قید شده است.

رئیس کمیسیون و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای سال ۹۷ هم چنین پیشنهادی مطرح نشده است و اساساً موضوعیت ندارد که نیاز به تأیید و تکذیب داشته باشد، گفت: هم‌وطنان عزیز ما بدانند که نمایندگان مجلس آن مقدار تشخیص می‌دهند که حقوق‌شان بیش از دیگران در سطح کشور نباشد.

وی با تصریح بر اینکه بودجه مجلس دو آیتم عمرانی و هزینه‌ای دارد، اظهار داشت: هر دو مورد از سوی دیوان محاسبات به صورت دقیق بررسی می‌شود و گزارش دیوان هم کاملاً دقیق، مستقل و بی‌پرواست که حتی یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را به عنوان امین خود قرار می‌دهیم تا این گزارش را دقیقاً بررسی کند.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: تأخیر در گزارش دیوان محاسبات به این علت بود که ما سال عمرانی را تا پایان ماه شهریور تمدید کردیم و از همین رو گزارش دیوان محاسبات به تأخیر افتاد و هر کس هم بخواهد که گزارش دقیق دیوان را مطالعه کند، گزارش دراختیارش قرار دارد و خواهش من از همکاران این است که وقتی در فضای رسانه‌ای حضور می‌یابد، سعی نکنند به خاطر آنکه صرفاً جمله‌ای گفته باشند، اذهان عمومی را بیشتر دچار تشویش کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president