آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری امروز: نباید روحیه اشرافی‌گری در بین مدیران رواج داده شود/بیکاری جوانان را مدنظر قرار داده و پاک‌دست باشید/ مدیر نظام ما نباید روی سفرهای آنچنانی بنشیند/جذب نخبگان در ادارات

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیده شده فردی از دانشگاه معتبر کشور با معدل بالا فارغ‌التحصیل شده اما به دلیل رابطه‌ها و ارتباط چنین فرد نخبه و شایسته‌ای کنار زده می‌شود.
آوای جنوب
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیده شده فردی از دانشگاه معتبر کشور با معدل بالا فارغ‌التحصیل شده اما به دلیل رابطه‌ها و ارتباط چنین فرد نخبه و شایسته‌ای کنار زده می‌شود.

علی‌محمد احمدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: راهبرد ما در استان ۲۳ مولفه است که به عنوان فصل‌الخطاب مورد توجه است و ریل‌گذاری و هدف‌گذاری ما بر روی این موارد خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر تعامل بین دستگاه‌ها برای تسریع و تسهیل در امور اجرایی اظهار کرد: خروجی کارها و فعالیت‌های ما به عنوان مدیران دولت زمانی است که همه با هم باشیم و از رویکرد جزیره‌ای دوری کنیم و انرژی خود را با تقابل با دستگاه‌ها هدر ندهیم.

وی بر تعامل با سایر نهادهای حاکمیتی تأکید کرد و یادآور شد: در امور مردم کم کاری نکنیم و برای مردم و نمایندگان آنها احترام قائل باشیم. با ائمه جمعه که دغدغه مردم را دارند تعامل دو سویه داشته باشیم، ضمن اینکه از ائمه جمعه انتظار می‌رود که خدمات دولت را از طریق تریبون‌های خود اعلام کنند که آنها نگاهی جزء این هم ندارند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود خواستار آشنایی و اشرافیت مدیران به قوانین و مقررات شد و افزود: مدیران استانی با مدیران شهرستانی ارتباط کامل داشته باشند و از جزیره‌ای عمل کردن در این خصوص دوری کنند و مدیران ستادی زمینه این تعامل و همکاری را فراهم کنند.

احمدی تصریح کرد: نظارت مدیران بر پروژه‌ها موضوع مهمی است که باید مدنظر آنها قرار گیرد و مدیری که از پروژه‌ای بازدید نمی‌کند و حساسیت ندارد به راحتی توسط دیگران دور زده می‌شود و مطمئن باشیم که بداقبالی‌ها سراغ کسی می‌رود که از صندلی خود دل نمی‌کَند و دنبال کارش برود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بند ۶ دو ملاحظه وجود دارد، گفت: ملاحظات مالی و بودجه‌ای و مبادله به موقع موافقتنامه‌ها مورد توجه قرا گیرد و دستگاه‌ها در ملاحظات بودجه‌ای پیگیر تخصیص و هزینه کرد اعتبارات باشند و اجازه ندهد اعتبارات در تملک دارای‌ها به نیمه دوم سال برسد.

وی اضافه کرد: اشرافیت کامل از منابع بودجه‌ای در بسترهای مختلف و توجه به توزیع عادلانه منابع و فرصت‌ها مورد توجه مدیران باشد و در پی عمران و آبادانی در تمام نقاط استان باشیم. در توزیع فرصت‌ها عدالت رعایت شود که البته این رویکرد توزیع فقر نباشد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولویت مدیران بر مدیریت درآمد نه مدیریت هزینه باشد،گفت: پول‌پاشی هنر نیست، هنر این است که چقدر پول در اختیار داریم که خدمات با کیفیت و مطلوب ارائه کنیم و درآمد دستگاه را افزایش دهیم.

احمدی بر پاک‌دستی و امانت‌داری مدیران تأکید کرد و افزود: از هزینه‌های غیرضروری و هدر دادن پول بیت‌المال اجتناب کنید چراکه این پول از نفس کشیدن تمام افراد یارانه‌گیر گرفته می‌شود، مدیران حق ندارند این پول را سفر هزینه‌ها غیر ضروری و سفرهای آنچنانی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر قرار باشد جلسه و میهمانی ترتیب داده شود متناسب با آن هزینه و میهمانی خرج کنیم. مدیر نظام ما نباید روی سفرهای آنچنانی بنشیند و اجازه ندهیم روحیه اشرافی‌گری در بین مدیران رواج  داده شود، به بچه‌های مردم و بیکاری آنها نگاه کنیم و پاک‌دستی را پیشه قرار دهیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر فکر کنیم ذی‌حساب و دیوان محاسبات وجود ندارد خدا که وجود دارد، سعی کنیم امانت‌دار و پاک‌دست باشیم و همه ما به عنوان خدمتگزار این مباحث را مورد توجه قرار دهیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ملاحظات اداری و سازمانی این موضوعات را کمتر از مسائل بودجه‌ای ندانست و گفت: نقشه اصلاح نظام اداری مورد توجه باشد و از گستردگی فضاهای غیرضروری اجتناب کنیم.

احمدی با اشاره به تقویت بخش خصوصی گفت: دستگاه‌هایی هستند که مطالبات بازنشستگان خود را پرداخت نکرده‌اند این دستگاه‌ها اموال غیرمنقول خود را بفروشند و از این طریق مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند تا شاهد تجمع آنها نباشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید مجدد بر توجه به قوانین و مقررات افزود: گاهی حرفی می‌زنیم عده‌ای ناراحت می‌شوند اما وظیفه اخلاقی و شرعی است که گوشزد کنیم در جذب نیرو فرصت برابر برای همه ایجاد کنیم و برای رضایت فردی، دنیا و آخرت خود را خراب نکنیم.

وی با بیان اینکه از نخبه‌سوزی دوری کنیم، گفت: دیده شده فردی از دانشگاه معتبر کشور با معدل بالا فارغ‌التحصیل شده اما به دلیل رابطه‌ها و ارتباط چنین فرد نخبه و شایسته‌ای کنار زده می‌شود و فردی از یک دانشگاه معمولی با معدل پایین جذب شده که در این خصوص خدا را در نظر بگیرید.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر مستندسازی املاک و اموال اداری تأکید کرد و گفت: آنچه متعلق به بیت‌المال است از یک صندلی گرفته تا تلفن و سایر اموال و املاک را شرعا و قانونا موظف هستیم که مورد محافظت قرار دهیم و اجازه ندهیم فرصت غارت بیت‌المال برای زیردستانمان فراهم شود.

وی با اشاره به پرهیز مدیران از رابطه‌بازی و خط‌بازی خواستار اعطای فرصت‌ها و توجه به شایسته‌سالاری شد و افزود: ۴ دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در بین جریان سیاسی از اصلاح‌طلب تند گرفته تا پایداری تند افراد خوب پیدا می‌شود لذا به دنبال افراد شایسته باشیم.

احمدی با بیان اینکه مدیران از امکانات دولتی استفاده غیرمجاز نداشته باشند، گفت: منظور از استفاده امکانات دولتی این نیست که مدیر دستگاه‌ دولتی ما با یک ماشین فرسوده و غیر ایمن به مناطق صعب‌العبور استان سفر کند بلکه نباید از این امکانات غیرمجاز استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران افزود: تکریم ارباب رجوع و تعیین زمانی برای ملاقات عمومی با مردم را در برنامه‌های خود قرار دهید چرا که مردم حافظان نظام و انقلاب هستند و اگر آنها نبودند نظام حفظ نمی‌شد و همه ما در این مقام و منصب‌ها قرار نداشتیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت بانوان و جوانان دیگر موضوعی است که باید در اولویت کاری قرار گیرد و بستر و زمینه برای حضور این گروه‌ها فراهم شود.

احمدی بر پیگیری و رفع موانع و مشکلات دستگاه‌ها به صورت پلکانی تأکید کرد و یادآور شد: لازم نیست مساله‌ای که در شهرستان قابل حل است به استان ارجاع داده شود، فرصت و وقت خود را با این مسائل هدر ندهیم و با تعامل و برابری مسائل را حل و فصل کنیم، خودمان را در قبال مردم مسؤول بدانیم و تعامل داشته باشیم که متاسفانه دیده شده پروژه‌ای که سرنوشت مردم بوده با دعوای دو مدیر به عقب افتاده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر تعامل مدیران با رسانه‌ها برای انعکاس خدمات دولت، رسانه‌ها را چشم و گوش مردم خواند و تصریح کرد: مدیران در برابر انتقاد رسانه‌ها آستانه تحمل خود را بالا ببرند و اجازه دهند رسانه‌ها وجود داشته باشند.

وی در پایان به کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) اشاره کرد و یادآور شد: این کنگره به پاسداشت زحمات روحانی و عالم برجسته استان برگزار می‌شود و چون میهمانانی از کشور خواهیم داشت فرصت خوبی است تا وجه علمیت و دغدغه دین داشتن استان را به سایر میهمان‌ها معرفی کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president