آوای جنوب

آقای نماینده؛ خود کرده را تدبیر نیست/مسؤولان ضعیف کهگیلویه و بویراحمد و نقش نمایندگان مجلس/چینش‌های سلیقه‌ای و منطقه‌ای عامل رکود استان

اما نمایندگان با همه خدماتی که دارند با برخی عملکردها و تصمیمات اشتباه خود عملا به عقب‌گرد استان کمک می‌کنند.
آوای جنوب
اما نمایندگان با همه خدماتی که دارند با برخی عملکردها و تصمیمات اشتباه خود عملا به عقب‌گرد استان کمک می‌کنند.

سال‌های سال است که استان کهگیلویه و بویراحمد به رغم رفع بسیاری از محرومیت‌ها در کشور همچنان دچار همان محرومیت تاریخی و همیشگی است.

وقتی در ۲۰ کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات اولیه وجود دارد و مردم از کمبودها می‌نالند و یا اصولا در خود شهر یاسوج و در محله‌های قدیمی همچنان بوی محرومیتت ۴ تا ۵ دهه پیش را استشمام می‌کنیم و در سایر شهرستان‌های استان وضعیت به همین منوال است باید کمی تأمل و تدبر کرد که چنین مشکلاتی در برهه کنونی که همه جا رو به پیشرفت بوده به چه دلیل و علت است.

تصمیمات اشتباهی که موجب عقب‌گرد استان می‌شود

باید واکاوی و بررسی کرد که نقش مسؤولان برای پیشرفت و یا احیانا در رکود و عقبگرد استان چه میزان است.

بدیهی است که همه در این بین نقش دارند و البته که نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم بدون نقش نیستند.

هر چند نباید از زحمات و خدمات نمایندگان مردم استان در مجلس در دوره کنونی و در ادوار مختلف به راحتی گذشت و از آن‌ها برای پیگیری امور لازم است در همه حال قدردانی شود اما نمایندگان با همه خدماتی که دارند با برخی عملکردها و تصمیمات اشتباه خود عملا به عقب‌گرد استان کمک می‌کنند.

اظهارات عجیب آقای نماینده

روز گذشته نشست شوری اداری در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شد و در آن علاوه بر فرماندار و استاندار، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی هم به ایراد سخن پرداخت.

نماینده محترم مردم در مجلس در این نشست که همه مسؤولان حضور داشتند از برخورد با مدیران ضعیف سخن به میان آورده که بیان آن از زبان آقای نماینده عجیب است.

در حالی این نماینده محترم از مسؤولان ضعیف و لزوم برخورد با آن‌ها سخن گفته که این مدیران در طول ۶ سال گذشته بدون نظر آقای نماینده به کار گمارده نشده‌اند.

نماینده‌ای که حتی از آبدارچی فلان اداره در دورترین نقطه و در ته یک دهستان نمی‌گذرد و برای آینده‌نگری همه انتصابات در نهایت به آقای نماینده ختم می‌شود چطور باید امروز از مدیران ضعیف و لزوم برخورد با آن‌ها سخن بگوید.

سؤال از نماینده و نمایندگان محترم این است که مگر مسؤولان فعلی دست پخت شما نبوده‌اند که امروز از ضعیف بودن آن‌ها سخن می‌گویید.

نمونه‌هایی از ضعف مدیریتی در استان:

در سالی که کم‌کم به ماه‌های انتهایی آن نزدیک می‌شویم و مقام معظم رهبری از همه در کشور اقتصاد مقاومتی را طلب کرده‌اند و تنها راه دفاع از کشور در برابر آدم‌های دیوانه‌ای هم چون ترامپ و کشور مستکبری چون آمریکا تولید بیشتر در کشور استت باید پرسید که استان ما چه باری از تولید کشور را به دوش کشیده است.

باید به کارخانه‌ها و واحدهای تولید استان سری زد و وضعیت آن‌ها را از نزدیک مشاهده کرد که چه میزان بر تولید آن‌ها افزوده شده و اصولا آیا در کل فعالیتی دارند یا این که قفل‌های بزرگ چدنی بر درب واحدهای آن‌ها خودنمایی می‌کند.

باید از مسؤولان پرسید که همزمان با توسعه راه‌های کشور و کنترل الکترونیکی جاده‌ها چه اندازه و با چه سرعتی استان ما در توسعه راه‌ها فعال است.

در حوزه توسعه زیرساخت‌های ضروری مانند مخابرات و اینترنت و آب روستایی و جاده‌های روستایی و آموزش روستاییان در بحث کشاورزی و دامداری و رونق واحدهای تولیدی روستایی و مشاغل خانگی و کمک به ایجاد اشتغال در روستاها و سامان بخشیدن به وضعیت روستاها و مدارس آن‌ها چه اندازه در استان کار شده است.

در حوزه فرهنگی زیرساخت‌های مورد نیاز برای هنرمندان تا چه میزان مهیا و فراهم شده و پی‌گیر اعتبارات فرهنگی در استان کیست و نمایندگان محترم مجلس که در همه امور از عزل و نصب آبدارچی گرفته تا استاندار دخالت دارند برای این حوزه چه کرده‌اند.

این‌ها همه نقاط ضعفی است که نه از زبان رسانه بلکه از زبان اقشار مختلف مردمی بیان شده و اعتقاد دارند که در استان مسوولان و نمایندگان محترم گاه برای دل خود و سلیقه‌ای عمل می‌کنند که بر همین اساس توسعه یک دست در استان دیده نمی‌شود.

با همه این حرف‌ها بهتر است که نمایندگان محترم استان در مجلس بیشتر از این از مسؤولان ضعیف و ضرورت برخورد با آن‌ها حرفی نزنند و سخنی به میان نیاورند چرا که خود در چینش آن‌ها نقش اول را داشته‌‌اند و لذا بیان چنین مواضعی قبل از این که بیانگر ضعف مدیران باشد در تحلیل مردم و رسانه‌ها نمایانگر ضعف خود نمایندگان محترم است و به نوعی خود کرده را تدبیر نیست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. تاج گردون... عدالت گفت:

    تمام مدیرانت ضعیف هستند.. نگران نباش … زمان میگذرد و حقایق مشخص میشود ..

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president