آوای جنوب

وقتی تاجگردون و امام جمعه از محرومیت گچساران به رئیس کمیته امداد امام کشور می‌گویند

حجازی با اشاره به منابع غنی نفت و گاز در این شهرستان عنوان کرد: هنوز در این شهرستان خانواده‌های فقیری زندگی می‌کنند که نیاز به یک وسیله سرمایشی مانند پنکه دارند.

آوای جنوب/ سمیرا نصاری

تاجگردون: بازدید ۳۰ مسؤول کشوری از بافت فرسوده گچساران/ نفت در این شهرستان ایجاد فاصله طبقانی کرده/ آن۲۰۰ خانواری که نمی توانند خانه‌شان را نوسازی کنند
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: نفت در این شهرستان ایجاد فاصله طبقانی کرده است.

غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در نشست با پرسنل کمیته امداد، رئیس کمیته امداد امام کشور و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی اظهار کرد: نهاد کمیته امداد خدمات خود را به افراد تحت پوشش خود ارائه داده است.

وی ادامه داد: در شهرستان گچساران فقر مزمن در یک سری لایه‌های خاص وجود دارد و این فقر یک بعدی نیست و دارای ابعاد مختلفی مانند ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در یک زیربنای خاص دارد.

نماینده مردم گچساران و باشت افزود: یک موضوع محرکی باید این وضع را نجات دهد و این کار نیاز به تلاش همه از جمله خیرین دارد.

وی تصریح کرد: برخی از فقرها نیاز به اقتصاد، تولید و اشتغال دارد که این موضوع سهم آن قالب بر دیگر موضوعات است.

تاجگردون اذعان کرد: وجود نفت در این شهرستان موجب به وجود آمدن فاصله طبقاتی در خانواده‌ها شده است.

وی با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ گفت: رهبری فرمودند که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک فقر مزمن است.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه هر چقدر که ما مسوولان کار کنیم نمی‌توانیم به بالای قله برسیم، خاطرنشان کرد: در این شهرستان اقوام مختلفی با فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند و وجود نفت در این شهرستان موجب شده که اقوام مختلف با فرهنگ‌های مختلفی در این شهرستان ساکن باشند.

تاجگردون با بیان اینکه ۳۵ درصد جمعیت این شهر در بافت متراکم فرسوده ساکن هستند، اظهار کرد: بیش از ۳۰ مسوول کشوری از بافت فرسوده دوگنبدان بازدید داشته‌اند و قرار بر این شد که سالانه هزار واحد در این محلات بازسازی و نوسازی شود.

وی با اشاره به افراد ساکن در بافت فرسوده دوگنبدان گفت: بیشترین خانواده‌های ساکن در این بافت تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند.

نماینده مردم گچساران و باشت تصریح کرد: علاوه بر خدماتی که دولت در اختیار خانواده‌های بافت فرسوده قرار داده کمک‌های بلاعوضی از سوی نهاد کمیته امداد و بهزیستی در زمینه نوسازی و بازسازی منازل خود در این بافت قرار داده است.

تاجگردون با اشاره به خانواده‌های تک نفره ساکن در بافت فرسوده که تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰۰ خانوار تک نفره در این بافت ساکن هستند که قادر به بهسازی و نوسازی منازل خود در این بافت نیستند.

امام جمعه گچساران مطرح کرد
آلودگی فرهنگی و فساد طبقاتی رهاورد نفت در گچساران/خانواده‌هایی که یک پنکه هم ندارند/یک ریال در حوزه فرهنگ خرج نمی‌شود
امام جمعه گچساران گفت: نفت آلودگی‌های فرهنگی در جامعه به خصوص در شهرستان گچساران داشته و همچنین ایجاد فاصله طبقاتی و فساد مالی از دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان است.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در نشست با پرسنل کمیته امداد گچساران که با حضور رئیس کمیته امداد کشور، نماینده مردم گچساران و باشت و مسوولان استانی و شهرستانی در نمازخانه کمیته امداد امام گچساران برگزار شد، با تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: وجود شرکت نفت در شهرستان گچساران علاوه بر مزیت‌هایی که دارد دارای آلودگی‌های از قبیل آلودگی تنفسی و زیست محیطی در این شهرستان است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان اذعان کرد: نفت آلودگی‌های فرهنگی در جامعه به خصوص در شهرستان گچساران داشته و همچنین ایجاد فاصله طبقاتی و فساد مالی از دیگر آلودگی‌های نفت در این شهرستان است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران یک چهارم نفت کشور را تولید می‌کند، تصریح کرد: در قبال این همه آلودگی یک ریال برای شهرستان گچساران در زمینه فرهنگی هزینه و پرداخت نمی‌شود و تنها چیزی که برای این شهرستان از نفت تصویب می‌شود همان مصوبات کشوری است.

حجازی با اشاره به منابع غنی نفت و گاز در این شهرستان عنوان کرد: هنوز در این شهرستان خانواده‌های فقیری زندگی می‌کنند که نیاز به یک وسیله سرمایشی مانند پنکه دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد کار فرهنگی یکی از ضروریات جامعه است، ابراز کرد: در استان خوزستان تعداد ۱۷ حوزه علمیه از منابع نفتی ساخته می‌شود که کمترین هزینه برای یک حوزه علمیه در آن استان به مبلغ ۲ میلیارد تومان است.

حجازی با اشاره به درخواست ساخت مجتمع فرهنگی و یا احداث حوزه علمیه تصریح کرد: اگر چنین درخواستی در این شهرستان شود می‌گویند که بازرسی نفت این اجازه را نمی‌دهد.

وی افزود: چگونه می‌شود در جایی این امکانات و ساختمان‌ها ساخته شود اما در شهر نفتی مانند گچساران این کار از منابع نفت صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه گچساران با اشاره به دیگر مشکلات این شهرستان خاطرنشان کرد: آمار بالای بیکاری در یک شهر ۱۰۰ هزار نفری که دارای منابع زیادی از نفت و گاز است یک فاجعه است.

حجازی ادامه داد: ۳۸ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و مردم از این نظام انتظار دارند که در زمینه زدودن چهره فقر و بیکاری در این شهرستان‌ها و وجود عدالت در شهرهای نفت خیز ایجاد شود.

فتاح:
۲۰ هزار مددجوی بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند
رئیس کمیته امداد با اشاره به بیماران صعب العلاج که تحت پوشش نهاد کمیته امداد هستند، گفت: حدود ۲۰ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی برای خدمات و درمان هستند.

پرویز فتاح ظهر امروز در جمع خبرنگاران گچساران اظهار کرد: در کل کشور تعداد ۳ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده که بیشترین افراد تحت پوشش کمیته امداد خانواده‌های یک نفره و دو نفره هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به روند اقدامات این نهاد در زمینه توانمندسازی و خروج از این نهاد گفت: سال گذشته بر اساس پالایش مددجویی که از طریق این نهاد صورت گرفته افرادی که مشترک تحت پوشش نهاد کمیته امداد با بهزیستی و تامین اجتماعی بودند کمیته امداد در این زمینه این افراد را از زیر پوشش خود خارج کرده است.

فتاح با بیان اینکه تعداد ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بر اساس پالایش از پوشش این نهاد خارج شده‌اند، عنوان کرد: تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سال گذشته بر اساس انجام پالایش مددجویی از این نهاد خارج شده و این اتفاق برای اولین بار در طول انقلاب حتی در استان‌های محروم مانند کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: برنامه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی به صورت یک برنامه موقت است و ورود افراد باید زمان‌دار باشد و افراد تحت پوشش این نهاد باید آموزش ببینند و به مرحله خودکفا یی که می‌رسند از پوشش این نهاد خارج می‌شوند.

فتاح در ادامه با اشاره به برنامه دیگر این نهاد گفت: تقبل تهیه جهیزیه دختران و پسران تحت پوشش که پدارن آنها قادر به تهیه جهیزیه نبوده و یا یتیم هستند از دیگر اقدامات کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام با اشاره به تهیه پکیج کالای ایرانی برای جهیزیه دختران و پسران در شرف ازدواج گفت: نهاد کمیته امداد تا مبلغ ۶ میلیون تومان جهیزیه این افراد را تقبل می‌کند و اگر این افراد به جهیزیه نیاز نداشته باشند و به صورت نقد تا مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان جهیزیه به این افراد پرداخت می‌کند.

فتاح با اشاره به پرداخت وام قرض الحسنه به این افراد ابراز کرد: مبلغ ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه به افراد در شرف ازدواج از سوی این نهاد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ازدواج مجدد سرپرست خانواده (زن) بیان کرد: ازدواج مجدد سرپرست خانواده ( خانم)برای کمیته امداد خیلی مهم است با ازدواج مجدد این افراد یک خروجی از این نهاد صورت می‌گیرد.

فتاح در ادامه با اشاره به بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی گفت: تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور دارای دفترچه درمان بوده و زیر پوشش بیمه حوادث و بیمه تکمیلی قرار دارند.

وی ادامه داد: مددجویان این نهاد به دو دسته تقسیم می‌شوند یک دسته در شهرهای کوچک و روستاها زندگی می‌کنند طبق قانون تحت پوشش بیمه پایه کمیته امداد هستند.

فتاح با اشاره به بیماران صعب العلاج که تحت پوشش نهاد کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی برای خدمات و درمان هستند.

این مسوول عنوان کرد: تعداد ۳۵۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این نهاد زیر پوشش بیمه اجتماعی در شهر و روستا هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president