آوای جنوب

دیدار اعضای نظارت شورای نگهبان گچساران با امام جمعه/بدون شورای نگهبان رجوی هم داعیه‌دار ریاست جمهوری بود+تصاویر

حجازی با بیان اینکه در اوایل انقلاب شورای نگهبان تاسیس شد، اظهار کرد: شورای نگهبان به عنوان فیلتر قانون است و قانون را باید اصلاح کند.

آوای جنوب

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران: دشمن بیش از هر نهادی با شورای نگهبان مشکل دارد
سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است و دشمن بیش از هر نهادی با شورای نگهبان مشکل دارد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، همزمان با فرا رسیدن سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اعضای دفتر هیأت نظارت شورای نگهبان شهرستان گچساران با امام جمعه گچساران دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار نعمتی با تبریک به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده که وظیفه حراست از قانون اساسی را بر عهده دارد.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان گونه که مستحضر هستید انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت حداکثری مردم و لبیک به ندای رهبری در کشور و شهرستان گچساران به خوبی محقق و همچنین اقتدار ملی در شلیک موشک‌ها و پس از آن حضور ده‌ها میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از لبیک گفتن به فرمان رهبری و عزم مهم و خوب ملت ایران است که به جهانیان ثابت شد.

وی ادامه داد: ملت ایران نشان دادند که هر جا گوش به فرمان رهبری و پشت سر رهبر باشند در آن زمینه موفق خواهند بود.

نعمتی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در کشور بیان کرد: روز ۲۶ تیرماه روز سالروز تاسیس شورای نگهبان در کشور است.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران با بیان اینکه سنگ‌اندازی‌های زیادی برای جلوگیری از تصویب شورای نگهبان در سال‌های نخست انقلاب صورت گرفت، افزود: در نهایت با ندای امام راحل و درایت خبرگان رهبری همچنین مدیریت منحصر به فرد شهید بهشتی نهاد شورای نگهبان در بیش از ۱۵ اصل قانون اساسی به تصویب رسید.

نعمتی با اشاره به وظایف مهم شورای نگهبان گفت: نظارت بر قوانین و مقررات، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از وظایف مهم شورای نگهبان است.

وی با اشاره به وظایف مهم این نهاد مقدس اذعان کرد: یکی از وظایف بسیار مهم این نهاد مقدس تطبیق قوانین و سیاستهای وضع شده در نظام بر مبنای دین مبین اسلام است که الحق و الانصاف در طول این چند سال با توجه به اشرافیتی که بر مبانی شرع مقدس در زمینه‌های مختلف فقهی، سیاسی و اجتماعی به خوبی توانسته‌ایم به این وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

امام جمعه گچساران:
بدون شورای نگهبان رجوی هم داعیه‌دار ریاست جمهوری بود
امام جمعه گچساران گفت: اگر شورای نگهبان نباشد رجوی نیز دوست دارد که رئیس جمهور شود.

به گزارش آوای جنوب، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در دیدار با اعضای نظارت شورای نگهبان گچساران که در دفتر امام جمعه گچساران برگزار شد، با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: سالروز تاسیس این نهاد مقدس را به پیشگاه امام راحل و مقام معظم رهبری، ملت سرافراز ایران اسلامی و همچنین افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، تبریک می‌گویم.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به هفته عفاف و حجاب بیان کرد: این روز را به حافظان عفت و پاکدامنی تبریک می‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حجاب عنوان کرد: حجاب از ضروریات است و کسی که منکر ضروریات شود آن شخص مرتد است.

حجازی با بیان اینکه ترویج بی‌حجابی کار دشمن است، افزود: دشمنان به نوعی تلاش می‌کنند که غیرت را از پسران و عفت و حجاب را از دختران ما بگیرند.

امام جمعه گچساران با اشاره به خدمات اعضای شورای نگهبان گچساران عنوان کرد: خداوند به شما توفیق داده که در چنین نهاد مقدسی مشغول به خدمت هستید.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان دارای دشمنان زیادی است، ابراز کرد: این همه عناد، کینه و دشمنی از درون و بیرون کشور است.

حجازی با بیان اینکه چرا دشمنی‌ها با شورای نگهبان زیاد است، خاطرنشان کرد: در سطح دنیا و همه کشورها دارای یک فیلتری هستند و آن طور نیست که بر سر راه دیگران مانعی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات در آمریکا و اختلاف بوش و نامزد دیگر بیان کرد: ایشان برای حل اختلاف و مشکلات خود به دادگاه مراجعه کردند.

حجازی با اشاره به این که در همه جای دنیا یک مرزی برای اجرای قانون وجود دارد، تصریح کرد: باید در همه جا یک فصل الخطابی وجود داشته باشد و این همه کینه، عناد و دشمنی لزوم ندارد.

امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت شورای نگهبان عنوان کرد: وقتی که شورای نگهبان نباشد به معنای آن قانون هم نیست و هر کسی می‌تواند بیایید و رئیس جمهور یک مملکت شود.

وی ادامه داد: برای پاسداری از انقلاب اسلامی خون شهیدان زیادی ریخته شد و جانبازانی که بیش از ۲۰ سال است که خانواده‌ها از آنها نگهداری می‌کنند.

حجازی با بیان اینکه ما نخواستیم محمد رضا شاه پهلوی برود، گفت: بلکه ما خواستیم که طاغوت برود و اسلام جای آن حاکم شود.

حجازی عنوان کرد: ما انقلاب کردیم و حکومتی تشکیل داد‌ه‌ایم که مورد نظر ائمه، خداوند و اسلام باشد و هدف این بود که احکام اسلامی بر مملکت حاکم باشد.

امام جمعه گچساران با اشاره به زمان طاغوت و ترویج بی‌حجابی در بین زنان عنوان کرد: برخی‌ها در آن زمان چادر را از سر زنان می‌کشیدند و رسما فساد را در جامعه ترویج می‌دادند.

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت جایگاهی به عنوان خانه فساد وجود داشت،افزود: ما قیام کردیم که چنین جایگاه‌های دیگر در کشور وجود نداشته باشد.

حجازی با بیان اینکه در اوایل انقلاب شورای نگهبان تاسیس شد، اظهار کرد: شورای نگهبان به عنوان فیلتر قانون است و قانون را باید اصلاح کند.

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه شورای نگهبان در تایید و صلاحیت افراد نقش مهمی دارد، اذعان کرد: اگر فیلتر شورای نگهبان نباشد رجوی نیز دوست دارد که رئیس جمهور شود.

وی با اشاره به دشمنی با شورای نگهبان بیان کرد: هر چقدر دشمنی با شورای نگهبان بیشتر شود بدانید که کار شورای نگهبان خوب بود و هر جا که از شورای نگهبان تعریف و تمجید شد بدانید که کار شورای نگهبان اشتباه بوده است.

امام جمعه گچساران با اشاره به خواسته خود از اعضای شورای نگهبان اظهار کرد: انتظار دارم که بر اساس قانون عمل کنید و به آخرت خود نیز فکر کنید و هر شخصی یا جناحی و دوستی که قابل تایید نیست آن را تایید نکنید چرا که ما در آخرت باید جوابگوی اعمال خود باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. احمدی گفت:

    متاسفانه دیروزودرهفته حجاب وعفاف رئیس دانشگاه آزادگچساران خانمی که باخشونت چادرازسردانشجودراوردوموجب شدکه امام جمعه گچساران درنمازجمعه واکنش تندی نشان دهدرابه سمت مسول دفترفرهنگ برگزید

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president