آوای جنوب

مدیرکل کار: ایجاد ۷۳۴ فرصت شغلی از ابتدای سال ۹۶ تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد/ آقایان مدیر اشتغال ایجاد شده را با ذکر نام اطلاع رسانی کنید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ۷۳۴ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شد.

آوای جنوب
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ۷۳۴ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شد.

صابر مظاهری ظهر امروز در دومین نشست شورای اشتغال با بیان اینکه دستگاه‌های استانی میزان اشتغال ایجاد شده خود را در سامانه رصد ثبت کنند، گفت: عملکرد دستگاه‌های جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، صنعت و معدن و کمیته امداد حضرت امام(ره) در ثبت میزان اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد خوب و قابل تقدیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته دستگاه‌ها ۳هزار و ۷۹۶ فرصت شغلی جدید را در سامانه رصد ثبت‌ کردند که سال جاری تا پایان خرداد مشاغل ثبت شده در این سامانه ۷۳۴ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی ۳۰۱، کمیته امداد ۲۰۵، صندوق کارآفرینی امید ۱۳۴ مورد، صنعت و معدن ۸۵ و اداره‌کل ورزش و جوانان ۷ و حمل و نقل و پایانه‌ها ۲ فرصت شغلی را ثبت‌ کردند.

در ادامه محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره‌کل در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به ۲۳۱ نفر وام صنایع دستی پرداخت کرده و امسال هم تاکنون ۲۴ مورد پرداختی وام صورت گرفته اما بعد از پرداخت وام آمار توسط صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته می‌شود و به نام اداره کل ثبت نمی‌شود.

وی خواستار رفع این مشکل شد و گفت: همین مورد باعث شده که نتوانیم میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه صنایع دستی و گردشگری در سامانه رصد ثبت کنیم در حالی که اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده‌ایم.

باقری با اشاره به برخی از برنامه‌های این اداره‌کل برای ایجاد اشتغال در سال جاری گفت: توسعه بوم‌گردی، توسعه مراکز تفریحی و گردشگری، توسعه کارگاه‌های صنایع دستی و چندین برنامه دیگر می‌توانند زمینه اشتغال ۲۷۴ نفر در بخش گردشگری و ۷۳۶ نفر در بخش صنایع دستی را محقق کنند که در صورت تأمین منابع مالی این میزان اشتغالزایی محقق خواهد شد.

داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم به برنامه‌های این سازمان در راستای ایجاد اشتغال اشاره و تصریح کرد: در صورت همکاری بانک‌ها و مجموعه استان بالغ بر ۴ هزار و ۸۲۰ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن، بازرگانی(اصناف) و تولید فرش و گبه ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و صدور پروانه بهره‌برداری ۸۰۰ فرصت شغلی، در راستای رونق تولید و طرح‌های راکد و نیمه فعال ۷۲۸ مورد و بخش معدن ۱۰۰ فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.

این مسؤول بیان کرد: در حوزه اصناف ۳ هزار فرصت شغلی و تولید گبه و فرش ۲۰۰ فرصت شغلی پیش‌بینی شده که در مجموع ۴ هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی در این بخش ایجاد خواهد شد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
پیش‌بینی ایجاد بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد/تدوین سند اشتغال و کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای این استان
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی در پایان سال ۹۶ در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید محنایی ظهر امروز در دومین نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری با بیان اینکه در سال ۹۵ بالغ بر ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد، گفت: بالغ بر ۴ هزار مورد از ۱۰ هزار فرصت ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شد و مابقی مشاغل ایجاد شده ثبت نشده که در ایام انتخابات همین موضوع هجمه‌هایی را علیه دولت ایجاد کرده بود که اشتغالی ایجاد نشده است.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها آمار اشتغال ایجاد شده را ثبت نکرده و در این خصوص اطلاع‌رسانی نداشته‌اند که این هم یکی از مظلومیت‌های دولت یازدهم است.

وی ایجاد اشتغال را دغدغه اصلی مدیران کهگیلویه و بویراحمد در سطوح مختلف دانست و اظهار کرد: دغدغه همه مسؤولان ارشد استانی از معاون سیاسی و معاون عمرانی گرفته تا حوزه‌های مرتبط با بخش اقتصاد ایجاد اشتغال است و عملی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال مقام معظم رهبری نیز در اولویت قرار دارد.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است که پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه ۵ ساله ششم توسعه به ۷ درصد برسد، افزود: نرخ بیکاری استان ۱۳٫۳ درصد است و تلاش مجموعه استان کاهش این رقم به ۸ درصد است.

محنایی به سفر سال گذشته رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در سفر دکتر مخبر به استان مقرر شد ظرف دو سال ۵ درصد نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کند که در حال حاضر مسؤولان استانی برای تحقق این امر سند اشتغال و کاهش ۵ درصدی بیکاری حوزه اقتصادی را در دست تدوین دارند.

وی اضافه کرد: کاهش ۵ درصدی بیکاری یعنی ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی ظرف دو سال که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های استانی، مجموعه استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این میزان فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کاهش آمار بیکاری از ۱۷٫۷ درصد سال گذشته به ۱۳٫۳ درصد راضی نیستیم و بیکاری باید بیشتر کاهش پیدا کند، افزود: به دنبال کاهش نرخ بیکاری نسبت به متوسط کشوری هستیم.

این مسؤول خواستار ارائه سند ایجاد اشتغال سه دستگاه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و صنایع دستی و گردشگری شد و گفت: مدیران این دستگاه‌ها سامانه اشتغال ایجاد کنند و فرصت‌های شغلی حوزه‌های خود را در معرض دید سرمایه‌گذاران قرار دهند، ضمن اینکه مدیران تا پایان هفته آینده پیشنهادات خود را برای تدوین سند کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) ارائه کنند.

محنایی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌های ارائه شده جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید و کمیته امداد حضرت امام(ره) در راستای ایجاد اشتغال پیش‌بینی می‌شود پایان سال ۹۶ بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و آمار حدود ۲۸ هزار نفری بیکاران استان کاهش یابد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president