آوای جنوب

آزادسازی آب سد کوثر تنها بر اساس تقویم کشت/ اولویت با کشت چقندر و ذرت/جلوگیری از کشت گوجه و هندوانه در منطقه خیرآباد

در نشست کارگروه آب و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله جلوگیری از برداشت غیر قانونی آب توسط گوجه و هندوانه‌کاران بود.
آوای جنوب
در نشست کارگروه آب و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله جلوگیری از برداشت غیر قانونی آب توسط گوجه و هندوانه‌کاران بود.

پیش از ظهر امروز نشست کارگروه آب و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در چند دستور کار با حضور مهمانانی از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست یکی از مباحث مهم در خصوص چگونگی و نحوه رهاسازی آب سد کوثر برای زمین‌های زارعی منطقه خیرآباد بود.

در همین خصوص جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اقدامات مهمی که در زمینه آبیاری مکانیزه در منطقه خیرآباد صورت گرفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها کشت چقندر قند در منطقه است ا بتوانیم خوراک کارخانه قند یاسوج را تأمین کنیم و همچنین کشت ذرت یکی دیگر از اولویت‌های ما در منطقه است.

این مسؤول گفت: یک سری افراد سودجو بهره برداری غیر مجازی در منطقه از آب دارند که باید بر اساس تقویم کشت، رهاسازی آب در منطقه از سوی آب منطقه‌ای انجام شود.

وی گفت: درخواست ما این است که با هماهنگی و همکاری شرکت‌های تعاونی آب‌بران، آب در زمان معین و با توجه به تقویم کشت محصولات استراتژیک رهاسازی شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تأکید کرد و دستور داد که رهاسازی آب از سد کوثر تنها بر اساس تقویم کشت باشد و جلوی کشت هندوانه و گوجه در منطقه گرفته شود.

وی افزود: آب را باید بر اساس جدول زمان‌بندی شده در منطقه رها کنند و امور آب هم موظف به رعایت این دستورالعمل است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president