آوای جنوب

یک دقیقه سکوت به خاطر سوختن هزاران درخت بلوط/اداره منابع طبیعی تنهاست/همه در خوابند و احساس همدردی ندارند

یک کارشناس امور جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهار آتش بر خرمن جنگل‌ها تنها وظیفه اداره منابع طبیعی نیست.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خدابخش جنگلی از کارشناسان حوزه جنگل در استان کهگیلویه و بویراحمد در حضور مسؤولان قضایی در جلسه‌ای این گونه اظهار کرد: من به نمایندگی از همکارانم در اداره کل منابع طبیعی تمنا دارم یک دقیقه به خاطر مرگ هزاران اصله درخت که طعمه زبانه‌های آتش می‌گردند سکوت کنند.

درختانی که هویت و تاریخ این سرزمین و منبع قوت و شناسنامه اشتغال و درآمد مردمان این استانند وقتی که بنیان اشتغال و سفره اشتغال در شعله‌های آتش می‌سوزد، وقتی که شعله‌های آتش تا منتهی‌الیه کوههای سربه فلک کشیده حوزه شرابگرو، جوخانه،کوههای عنا و بوستان باشت، راهمالی و ساورز و دیگر نقاط استان، که بهترین زمینه و پایه و منبع اشتغال این استانند، می‌سوزند و به خاکستر تبدیل می‌شوند، آنوقت همه در خوابند و هیچ احساس همدردی با ما ندارند.

چگونه می‌خواهند زمینه و فرصت اشتغال را به وجود بیاورند؟ این استان استان صنعتی نیست و سهم و پتانسیل صنعتی شدن آن در ایجاد اشتغال نسبت به منابع طبیعی بسیار اندک است، عامل اصلی اشتغال در این استان درآمد سبز با محوریت منابع طبیعی شامل منابع طبیعی و صنعتی شدن مانند توسعه گیاهان دارویی و ایجاد کارگاه‌های کوچک در زمینه تولیدات جنبی آن شامل خدمات بهداشتی، شویندگی، آرایشی و زنبورداری و صنایع دستی و پرورش مرغ و طیور؛ منابع طبیعی و اکوتوریسم”در زمینه جذب توریسم و سرمایه‌گذار و گردشگری و میراث فرهنگی، از طریق این مراتع و جنگلها با درختان کهن و آبشارها و دره‌ها و مناظر و چشم اندازهای زیباست.

امروزه شاهد سوختن و خاکستر شدن خاموش و بی‌صدای آنها هستیم، آیا سوال شده از این مدیران که چه تعداد جوان، دانشجوی فارغ التحصیل و آماده کار در این استان وجود دارد و سهم ما از استفاده از این منابع آب و خاک و جنگل در تولید و اشتغالزایی آنها چقدر است؟.

چرا جوانان ما طعمه قاچاق، اشرار، اعتیاد، خودکشی، بیکاری و افسردگی می‌شوند؟ چرا آمار طلاق و سن ازدواج بالاست؟ آیا این جوانان بی‌غیرتند و یا مدیران ما بی‌توجه؟ مگر همین جوانان نبودند که حماسه پدخندق را با آنهمه دلاوری و شجاعت به وجود آوردند؟ مگر همین‌ها نبودند که پژاک را به خاک نشاندند، مگر همین‌ها از نسل آریوبرزن در مقابل اسکندر و تیمور لنگ نمی‌باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president