آوای جنوب

حمایت ناامید کننده مسؤولان دولت اول تدبیر و امید از فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد

مسؤولان دولت اول تدبیر و امید از فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد حمایت ناامید کننده داشتند که امید است در دوره دوم این رویکرد تغییر کند.
آوای جنوب
مسؤولان دولت اول تدبیر و امید از فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد حمایت ناامید کننده داشتند که امید است در دوره دوم این رویکرد تغییر کند.

فوتبال ورزش اول جهان و ایران و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیدگاه مردم و هواداران است.

در دهه و سده اخیر هیچ رشته ورزشی به اندازه فوتبال هوادار نداشته و مردم چندین ده برابر سایر رشته‌های ورزشی علاقه‌مند به فوتبال هستند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد و در جای جای استان کوچک و کم وسعت و کم جمعیت جوانان و نوجوانان عاشق فوتبال هستند و نشان داده‌اند اگر تیمی در سطح کشوری و ملی داشته باشند با جان و دل آن را حمایت می‌کنند همچنان که تیم فوتبال شهرداری یاسوج را هیچ گاه تنها نگذاشتند.

اما مسؤولان در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که علاقه‌ای برای حمایت از فوتبال ندارند و به ذائقه جوانان هیچ توجهی نمی‌کنند.

در استانی که حامی مالی برای ورزش وجود ندارد مردم چشم امیثدشان به مسؤولان است تا تیم‌ها را حمایت کنند.

تیم‌‌های ورزشی و جوانان با غیرت هم نشان داده‌اند که با کمترین حمایت بیشترین دستاورد را برای استان خواهند داشت.

در چهار ساله نخست دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ حمایتی از فوتبال در این استان نشد و تیم‌ها در اوج بی‌مهری تنها با دست خالی به مصاف حریفان می‌رفتند و با همین وضعیت هم عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

تیم فوتبال زاگرس یاسوج بدون این که مسؤولان هیچ سراغی از مجموعه تیم بگیرند در لیگ دسته دوم فوتبال کشور دست به شگفتی زدند و همین ماندن در لیگ کار بزرگی بود که با غیرت بازیکنان محقق شد.

تیم نوجوانان سپاهان هم که می‌رفت فراتر از کشور به تیمی بین‌المللی و در سطح باشگاه‌های آسیا مطرح شود گرفتار بی‌توجهی مسؤولان شد و در نیمه راه از مسابقات کنار کشید در حالی که غول‌های فوتبال ایران را یکی پس از دیگری کنار می‌زد.

دختران فوتبالیست و فوتسالیست هم در کشور صاحب رتبه‌ها و مقام‌های بسیار خوبی شدند به نحوی که سال گذشته بهترین بازیکن بانوی فوتبال ایران از این استان انتخاب شد اما دریغ از این که مسوولان دولت اول روحانی در استان گوشه چشمی به این موفقیت‌ها داشته باشند.

عدم حمایت از فوتبال تنها به مرکز استان ختم نمی‌شود بلکه در سایر مناطق و شهرستان‌های کوچک هم همین موضوع صدق می‌کند و مسؤولان دغدغه‌ای برای رشد و توسعه و ترویج این رشته و در نهایت کمک به موفقیت فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد ندارند.

موضوعی که همواره از سوی هیأت فوتبال و پیشکسوتان مطرح شده و انتقادات زیادی نسبت به مسؤولان استانی وجود دارد لذا در دولت دوم و در چهار ساله بعدی انتظار می‌رود که مسوولان استانی به گونه‌ای دیگر به فوتبال بپردازند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president