آوای جنوب

فرمانده سپاه ناحیه گچساران:حرکت دستجات عزاداری از بوستان شهدای گمنام تا مسجد صاحب‌الزمان (ع)گچساران به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ازحرکت دستجات عزاداری از بوستان شهدای گمنام تا مسجد صاحب‌الزمان (ع) گچساران به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)خبر داد.

آوای جنوب/ سمیرا نصاری

سید علی‌اصغر نواریی‌نسب ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان که با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماهی است که بندگان باید از فیوضات معنوی آن بهره کافی و وافی را ببرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماهی است که رحمت خداوند بر بندگانش نازل می‌شود و مغفرت و جنبه فیض عامّش بیش از سایر ماه‌ها برای افراد است.

وی با اشاره به اینکه افراد روزه‌داری هر کاری را که انجام می‌دهند مورد ثواب واقع می‌شود، افزود: نفس‌هاى شما در این ماه تسبیحات حضرت فاطمه(س) به حساب مى‌‏آید و خواب شما در این ماه عبادت و اعمال شما در این‌ ماه مورد قبول حضرت حق و دعاهاى شما به مرتبه اجابت خواهد رسید.

نورایی‌نسب با اشاره به گرمای هوا و روزه‌داری اذعان کرد: گرسنگى و عطش در این‌ماه شما را به یاد گرسنگى و عطش روز قیامت می‌اندازد پس دراین ماه بر فقراء و تنگ دستان ببخشائید، بزرگانتان را تعظیم و تکریم و زیردستان را مورد رأفت و رحمت قرار دهید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران تصریح کرد: در این ماه صله رحم را به وجود بیاورید و زبان خود را از بدی نگه و چشمان خود را از آنچه مورد غضب الهى است، بپوشانید و گوش‌هاى خود را از آنچه شنیدنش نکوهش شده ببندید.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) بیان کرد: حفظ خط و سیره حضرت امام (ره) و صیانت از میراث گرانقدر ایشان به معنای اصل ولایت مطلقه فقیه برای جلوگیری از هرگونه تحریف و بدعت در مسیر انقلاب اسلامی است.

نورایی نسب با اشاره به اینکه هر ساله از سوی سپاه مقاومت شهرستان کاروان‌هایی برای بزرگداشت سالروز ارتحال امام اعزام می‌شدند بیان کرد: امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان اعزام زائران برای بزرگداشت سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب در این شهرستان منتفی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه به روزه ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲ اشاره و ابراز کرد: یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ انقلاب اسلامی ایران که این انقلاب از سال ۴۲ شروع و در بهمن ۵۷ ثمره خون شهیدان موجب پیروزی ایران اسلامی شد را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: با توجه به سالگرد ارتحال امام و تقارن یافتن آن با ماه مبارک رمضان کاروان‌ بزرگداشت ارتحال امام خمینی‌(ره) در شهرستان منتفی شده اما به همین مناسبت باید یاد و خاطره امام و شهدای ۱۵ خرداد را نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

نورایی‌نسب با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال امام با همکاری ادارات در این شهرستان برگزار می‌شود اذعان کرد: در روز شنبه ۱۳ خرداد مراسم شب شعر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد شهیدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روز یک شنبه ۱۴ خردادماه به مناسبت سالروز ارتحال امام دستجات عزاداری به همت اداره تبلیغات اسلامی و سپاه از بوستان شهدای گمنام تا مسجد صاحب‌الزمان (ع) راس ساعت ۱۷ الی ۱۹ همان روز برگزار می‌شود.

نورایی‌نسب به دیگر ادارات این شهرستان اشاره و اظهار کرد: فضاسازی تبلیغاتی در سطح شهرستان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، سپاه مقاومت و شهرداری صورت می‌گیرد.

وی به مراکز تجمع روستایی در روز ۱۴ خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: مراکز تجمع روستایی با همکاری بخشدار و فرماندهان و همچنین پایگاه‌های مقاومت روستایی مراسمات مشابهی همگام با سطح شهر برگزار خواهد شد.
————————————————————–

فرماندار گچساران تأکید کرد
ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در گچساران

فرماندار گچساران بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در گچساران تأکید کرد.

ظهر امروز دومین نشست شورای ادارای شهرستان گچساران با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست عبدالرحیم رحیمی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و گرامی‌داشت یاد و خاطره عالم ربانی حجت‌الاسلام خواجه‌زاده امام جمعه موقت شهرستان گچساران اظهار کرد: مرحوم حجت‌الاسلام خواجه‌زاده همیشه در جلسات شورای اداری حضور داشته و امروز جای خالی صندلی ایشان را نگه داشته‌ایم.

فرماندار گچساران با اشاره به ایام پیش‌رو مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امامخمینی (ره) بیان کرد: هر ساله به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه کاروان‌هایی با مسوولیت سپاه برای برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب به تهران اعزام می‌شدند.

وی ادامه داد: اما امسال به دلیل تداخل ماه مبارک رمضان با سالروز ارتحال امام راحل اعزام کاروان‌ها به تهران از سوی بیت امام منتفی شده است و تنها استان و شهرهایی که این امکان مهیا شده می‌توانند کاروان زائران را به تهران برای بزرگداشت سالروز ارتحال امام اعزام کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه اعزام کاروان برای برگزاری بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل در این شهرستان مهیا نیست، اذعان کرد: به همین مناسبت در روز یکشنبه ۱۴ خراد ماه مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام با برگزاری دسته‌جات عزاداری از بوستان شهدای گمنام گچساران الی مسجد صاحب الزمان(عج) راس ساعت ۱۷ الی ۱۹ همان روز برگزار خواهد شد.

فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) تاکید کرد : تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و فضاسازی و آذین‌بندی محوطه ادارات همکاری لازم را داشته باشند.

وی به برگزاری شب شعر به این مناسبت اشاره و تصریح کرد: به مناسبت بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب مراسم شب شعر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز شنبه راس ساعت ۱۹ در مسجد شهیدان گچساران برگزار خواهد شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما هر چه داریم از برکت حرکت پیامبر گونه امام بزرگوار است و برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام (ره) و حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم، نماد پایبندی مردم به آرمان‌ها و ارزش‌های امام راحل است.
———————————————————————

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران

حضور ۵۰ مبلغ در مساجد و حسینیه‌های شهرستان گچساران در ماه مبارک رمضان
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از حضور ۵۰ مبلغ در مساجد و حسینیه‌های شهرستان گچساران در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی ظهر امروز در نشست شورای اداری که با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان باید فرصت را مغتنم شمرد و انسان مومن برای خودسازی، خودیابی و خودشناسی خود تلاش کند.

رئیس اداره تبلغات اسلامی گچساران ادامه داد: ماه رمضان، ماه خالص شدن و زدودن ناخالصی‌ها است که در این ایام می‌توانیم زمینه خوب شدن را برای خود فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه شب‌های بسیار مهمی در این ماه وجود دارد بیان کرد: شبهای لیله‌القدر از بهترین شب‌ها وماه رمضان از بهترین ماه‌های خداوند است و ما باید در این ایام قدر ماه رمضان و شب‌های قدر را بدانیم.

ملکوتی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه خداوند است، تصریح کرد: خداوند ماه رمضان را به خود اختصاص داده و همه بندگان مهمان خداوند هستند و مهمانان در این ماه می‌توانند از سفره گسترده پروردگار که با نعمت، رحمت، برکت در عبادت و زندگی و مغفرت است، بهره‎مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان موجب ازدیاد صبر بشری می‌شود گفت: روزه گرفتن در این ماه موجب ازدیاد صبر و استقامت در برابر سختی‌های زندگی می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان اینکه اعمال فرد روزه دار در این ماه ثواب شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: نفس کشیدن انسان روزه دار تسبیحات حضرت فاطمه(ع)، خواب او عبادت و اعمال نماز و ذکر او در این ایام چند برابر ثواب محسوب و درهای بهشت بر روی مومنان روزه دار در این ماه باز است.

ملکوتی ادامه داد: هر کس در این ماه خلق خود را نیکو بگردد از پل صراط به راحتی و با آسایش عبور خواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در این ماه افراد مومن می‌توانند توشه خوبی برای آخرت خود ذخیره کنند، ابراز کرد: با انجام اعمال خوب در این می‌توانیم ذخیره خوبی را برای آخرت خود جمع‌آوری کنیم.

ملکوتی در ادامه با اشاره به گسترش طلایه‌داران تبلیغ در این شهرستان اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی در ماه رمضان جهت گسترش طلایه‌داران تبلیغ در سطح شهرستان تا بتواند زمینه یک زندگی خوب و سالم برای فرزندان خود و جامعه با تعالیم و آموزه‌های دینی به وجود بیاورد.

وی در ادامه با اشاره به اعزام مبلغ برای برگزاری مراسمات به مناسبت ماه رمضان اذعان کرد: در حال حاضر تعداد ۵۰ مبلغ در سطح مسجد و حسینیه‌های شهرستان برای برگزاری نماز جماعت، سخنرانی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم اعزام شده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president