آوای جنوب

همه کاسه کوزه‌ها را سر داریوش یزدی نشکنیم/بدشانسی‌ها و ناداوری‌ها همراه همیشگی تیم نفت در فصل قبل

نباید فراموش کنیم که روزهای خوبی را با داریوش یزدی خندیدیم و خوشحالی کردیم و امروز که نفت صعود نکرد نباید تنها او را مقصر شکست بدانیم.

آوای جنوب
علیمراد کاظمپور طی یادداشتی در خصوص عملکرد تیم فوتبال نفت گچساران و داریوش یزدی سرمربی این تیم در فصل گذشته آورده است: دنیای فوتبال دنیایی است که همگان می‌دانند شاید سوتی یا خطایی و یا حتی بازی دو تیم دیگر موجب شود تمام برنامه‌ریزی را که مدت‌ها انجام داده‌ای به یکباره به هوا رود.

یک گام تا صعود نفت گچساران به لیگ یک، داریوش یزدی سرمربی تیم نفت گچساران شد، نفتی‌های گچساران قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران را شکست دادند، پسران نفتی؛ فولاد خوزستان را از سر راه خود برداشتند، تراکتورسازی به نفت رسید.

این‌ها نمونه‌ای کوچک از تیترهایی بود که در فصلی که گذشت در خروجی رسانه‌های کشوری و استانی و شهرستانی رفت.

نفت گچساران در این فصل علی‌رغم شایستگی‌هایی که داشت متاسفانه نتوانست صعود کند تا این روزها شاهد نقدهایی به این تیم باشیم.

نه می‌توانیم و نه می‌شود روزهای خوب این تیم را به سرعت از ذهن‌ها پاک کنیم و امروز تنها به دلیل بدشانسی‌هایی که همه می‌دانیم قلم نقد در دست گرفت و نوشت.

مگر می‌شود فراموش کرد همین نفت گچساران، استقلال خوزستان که قهرمان لیگ برتر را در شهر خودش اهواز با همین مربی از جام حذفی، حذف کرد.

مگر می‌توان فراموش کنیم تیم نفت گچساران فولاد خوزستان را در اهواز شکست داد و در جام حذفی درخشید.

Image result for ‫داریوش یزدی نفت گچساران‬‎

ما که یادمان نرفته همین نفت گچساران یک هفته پس از آن که تیم قشقایی شیراز توانست پرسپولیس تهران را با آن همه ملی پوش شکست دهد در شیراز در هم بشکند.

داریوش یزدی خوب یا بد یک سال در شهر ما مربی‌گری کرد و او نیز همچون دیگران یا می‌رود یا باز خواهد گشت و دوباره تیمش را برای صعود در دست می‌گیرد.

اما در این میان نباید فراموش کنیم که روزهای خوبی را با داریوش یزدی خندیدیم و خوشحالی کردیم و امروز که نفت صعود نکرد نباید تنها او را مقصر شکست بدانیم.

نه من و نه دیگران فراموش نکرده‌اند که داریوش یزدی وقتی صحبت از جام حذفی می‌کرد شاید خیلی از ما باورمان نمی‌شد، اما او می‌گفت گچساران شایستگی آن را دارد و ما باید بتوانیم صعود کنیم.

روزی که او مصاحبه داد و گفت در مقابل تراکتور برای پیروزی به میدان می‌رویم و ادامه داد، تمام راه‌های نفوذ تراکتورسازی را به خوبی می‌شناسم کمتر کسی باورش می‌شد نفت گچساران به این زیبایی در مقابل تیم امیر قلعه‌نویی بازی کند.

Image result for ‫داریوش یزدی نفت گچساران‬‎

شاید اگر آن روز پنالتی و دیگر موقعیت‌های نفت گچساران وارد دروازه تراکتورسازی می‌شد و صعود می‌کردیم باورش سخت بود اما امروز دیگر مطمئن هستیم اگر تراکتورسازی را هم شکست می‌دادیم آن را هم کمی بعد به فراموشی می‌سپردیم.

به راحتی فراموش می‌کنیم وضعیت چمن نفت گچساران به چه شکل بود که مدیریت باشگاه تصمیم گرفت ادامه مسابقات را در چمن مصنوعی برگزار کند.

هر مربی دارای نقاط ضعفی است و مربی کامل و بدون اشتباه نداریم.

Image result for ‫تشویق ایسلندی نفت گچساران‬‎

وقتی هادی خنیفر کاپیتان استقلال خوزستان به این تیم آمد تازه از دوران مصدومیت برگشته بود اما وقتی به نقش او دقت کنیم متوجه می‌شویم در نتایج نفت گچساران اثرگذار بود.

درست است که بازیکنان جدیدی که در تیم فصل دوم جذب شدند آنگونه که او می‌خواست نبودند اما فراموش نکنیم نفت گچساران اسیر بدشانسی شد تا نتیجه فنی در زمین.

آیا اشتباهات داوری در عدم صعود نفت تاثیری نگذاشت.

Image result for ‫هواداران تیم فوتبال نفت گچساران‬‎

چگونه به راحتی فراموش کنیم توپی را که به گواه سایت باشگاه از دروازه تیم حریف عبور می‌کند اما داور اعلام گل نمی‌کند.

نفت صعود نکرد تا همچنان تجربه‌ای بیشتر برای سال جدید داشته باشد.

و نباید فراموش کنیم در سال گذشته به جایی رسیده بودیم که به عنوان یک تیم از لیگ دسته دوم کشور، در برنامه نود مجبور شدند از تیم نفت به عنوان پدیده مسابقات یاد کنند.

اما فراموش نکنیم در طول یک سال نیز می‌شد آزادانه همچون امروز از این تیم و مربی‌اش انتقاد کنیم و بنویسیم و فراموش نکنیم اگر تنها از آن همه موقعیت توپی وارد دروازه حریف می‌شد یا داورها در روزهای آخر عادلانه قضاوت می‌کرند امروز…..

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. مهدی طارمی گفت:

    عکس با شورت ورزشی داری که ایجور تحلیل میکنی آخه یزدی چیکار کرد فقط فوتبال و جوانان گچساران رو نابود کرد که ایجور داری ازش حمایت میکنی آه افسوس برا شما که ایجوردا ی با تعریف دادنت به شهر خیانت میکنی

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president