آوای جنوب

شهردار آینده یاسوج کیست؟/رأی طلایی احمدی‌کیش به کدام سمت خواهد بود

پس از انتخاب ۷ عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با رأی مردم اکنون سؤال این است که با ترکیب کنونی چه کسی شهردار خواهد شد.

آوای جنوب

امسال رأی مردم در شورای شهر یاسوج متفاوت‌تر از دوره‌های قبلی بود و اگر تفسیری درست و تحلیلی منطقی داشته باشیم مردم این شهر بسیار کمتر از گذشته با دیدگاه قومی و طایفه‌ای به نامزدهای انتخابات شوراها رأی دادند.

هر چند هر یک از منتخبان از طایفه‌های مختلف هستند اما ترکیب را که نگاه می‌کنیم اگر مردم صرفا با دید طایفه‌ای رأی می‌دادند باید که از طوایف بزرگ افراد بیشتری انتخابی می‌شدند.

این خود یک پیروزی و دستاورد برای مردم و شورای شهر یاسوج است که مردم متفاوت‌تر از گذشته پای صندوق‌های رأی رفتند و افراد مورد دلخواه را برگزیدند.

اما ترکیب سیاسی این شورا بیش از هر زمان دیگر خود را نشان می‌دهد چرا که در دوره فعلی افراد انتخاب شده به جز یک نفر در جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب به صورت ۳ به ۳ تعریف می‌شوند.

آن گونه که مشاهده می‌شود سه نفر از منتخبان در جریان سیاسی اصلاح‌طلب و سه نفر دیگر در جریان اصولگرا تعریف می‌شوند که در جریان اصلاح‌طلب اکبری، خوبانی و نگین‌تاجی و در جریان اصولگر دهراب‌پور و اکبری‌تبار و آشنا قرار دادرند.

با این تفاسیر باید به انتظار روزهای آینده نشست و نظاره‌گر بود که آیا ائتلافی سیاسی در شورای شهر یاسوج شکل خواهد گرفت و یا این که ائتلاف‌ها بر اساس سایر مؤلفه‌ها خواهد بود و مرزهای سیاسی را در خواهد نوردید.

پس از شورا و ترکیب آن به موضوع انتخاب شهردار می‌رسیم که یکی از مهم‌ترین اقدامات شورا پس از جای‌گیری، انتخاب شهردار است.

یکی از گزینه‌های بالقوه شهرداری در این دوره محمدعلی جاوید شهردار فعلی است که باید دید اعضای فعلی شورا چه اندازه روی وی نظر دارند.

بی‌شک دو عضو کنونی شورا که در دوره گذشته نیز حضور داشتند و از حامیان جاوید بودند در این ودره نیز نیم نگاهی به وی خواهند داشت که این دو در دو جریان سیاسی متفاوت قرار دارند.

حال باید دید که ۵ عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج تا چه میزان با هدایت اکبری و علی اکبری‌تبار در این زمینه هم عقیده هستند.

در سوی دیگر از افرادی مانند سجاد بهرامی، دکتر کرمی و حتی از میان خود اعضای شورا برای سکانداری شهرداری یاسوج نام برده می‌شود که باید به انتظار آینده و تحولاتی که رخ خواهد داد، نشست.

اما در این میان اگر شورا سیاسی شود رأی یکی از اعضای شورای شهر یاسوج طلایی خواهد بود و باید نظاره‌گر باشیم که رأی فرشید احمدی‌کیش در تحولات آینده شورای اسلامی شهر یاسوج در صورت غلبه گفتمان سیاسی بر سایر گفتمان‌ها به کدام سمت خواهد بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president