آوای جنوب

در انتخابات شوراهای اسلامی چیزی تحت‌عنوان عدم احراز صلاحیت نداریم

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی چیزی تحت‌عنوان عدم احراز صلاحیت نداریم.

آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب ،به نقل از روابط عمومی هیات مرکزی نظارت، محمد محمودی شاه نشین افزود: ما در انتخابات شوراهای اسلامی چیزی تحت‌عنوان عدم احراز صلاحیت نداریم؛ ثبت‌نام کنندگان یا رد می‌شوند یا تایید.

شاه نشین تاکید کرد: عدم احراز تنها به شورای نگهبان برمی‌گردد که نظارت استصوابی دارد و اختیار این را دارد که در بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی، گزینه عدم احراز را به کار ببرد.

وی تصریح کرد: نظارت ما بر داوطلبان شوراهای اسلامی نظارت کیفی است.

شاه نشین در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد تعداد بیشتری در پروسه بررسی هیات‌های نظارت تایید یا رد صلاحیت شوند، اظهار داشت: فکر می‌کنم جمع جبری‌شان خیلی تفاوتی نکند. چون ممکن است همان تعدادی که ردی بودند و تایید شوند، به همان تعداد هم تاییدی باشند که رد می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: یعنی در یک شهر دو سه نفری که رد بودند، تایید شوند و یا دو سه نفری هم که تایید بودند، رد شوند. البته پیش‌بینی این است و ممکن است این طور هم نشود. اما معمولا تغییر چندانی نمی‌کند.

پنجمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president