آوای جنوب

توانایی علمی و کار آیی دو معیار فراموش شده در انتخابات شورای شهر

چیزی که این روزها در انتخابات شوراها فراموش شده، آن است که باید بدانیم امروز شورای شهرمان به افراد اهل علم و دانش نیاز دارد، شورای شهرمان، به کسانی نیاز دارد که فهم و درک واقعی از محیط بیرونی و درونی منطقه داشته باشد.

هرچه به زمان انتخابات شوراها نزدیکتر می شویم، فعالیت کاندیداها نیز بیشتر می شود ؛این روزها در مراسمات مختلف اعم از رسمی و غیر رسمی و یا شادی و عزاداری، شاهد حضور کسانی هستیم که به سادگی قصد و غرض حضور مهربانانه آنها قابل تشخیص است، آنها آمده اند تا برای انتخابات پیش رو شورای شهر یارگیری کرده و رای جمع آوری کنند.

آوای جنوب

بساط مهمانی ها و پذیرائی ها و دعوتی های جهت دار در کوی و برزن شهر گرم است، فعالیتها و یارگیری های انتخاباتی در حال شکل گرفتن است ؛سخن از این هست که به چه کسی رای میدهید؟ کاندیدای شورای شهر از کدام تیره وتبار است ؟

اما چیزی که فراموش شده، آن است که باید بدانیم امروز شورای شهرمان به افراد اهل علم و دانش نیاز دارد، شورای شهرمان ، امروز به کسانی نیاز دارد تا فهم و درک واقعی از محیط بیرونی و درونی منطقه داشته باشد ،کاندیدای شورای شهر ابتدا باید از نظر علمی توانایی درک و فهم مسائل و نیازهای روز جامعه و مردم را داشته باشد تا در تصمیمات خردمندانه سهیم باشد سپس شهامت و جسارت پیگیری و اجرای تصمیمات و قوانین وضع شده توسط مجریان را نیز داشته باشد.

اگر کاندیدایی با استفاده از ابزار مالی ، قومی ، و امثال آن به دنبال جلب حمایت مردم باشند، به حتم نماینده شایسته و قابل انتظاری نخواهد بود. صداقت، درایت و شهامت رای دهنده منجر به انتخاب احسن می شود. شاید گزافه نباشد اگر بگویم سطح علمی و فرهنگی منتخبان شورای شهر ، دورنمایی از سطح فرهنگ و تعلقات انتخاب کنندگان است.

همشهریان محترم و فهیم بهمئی بیایید در انتخابات آینده ، صادقانه دور خیزی مجدد نمائیم و نخست معیارهای لازم برای انتخاب اعضای شورای شهر را با اتکا به توانائی های علمی ، کارآیی و جوانگرایی ردیف نمائیم و دلسوزانه برای آینده خود و فرزندانمان بدون تعصبات قومی و گروهی، با نگاهی جامع و عالمانه، افراد کاندیدا را به سنجه معیارهای انتخاب شده بسپاریم تا انتخابی نیکو داشته باشیم.

در آن صورت می توانیم انتظار تصمیمات خردمندانه و حکیمانه را داشته باشیم. بر خود می بالم که در انتخابات پیش روی شهرمان چهره هایی با جایگاه علمی وفرهنگی وارد عرصه شده اند ؛این افراد امروز می خواهند اعتبار خود را در جهت خدمت در سنگر شوراها صرف نمایند البته اگر من و شما به ایشان فرصت دهیم .

بیاییم امروز را که غنیمتی است که خداوند سبحان به ما ارزانی کرده، به نیک بیابیم و آغازی خوب برای پایانی که منتهی به توسعه پایدار بهمئی میشود برگزینیم.

یادمان باشد آینده شهرمان به انتخاب هوشمندانه همه ما وابسته است.

یاداشت از : صاحب فردایی مقدم،دانشجوی کارشناسی ارشد جزا و جرم شناسی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president