آوای جنوب

خاطره محسن زمانی داوری که پنج بار دربی را قضاوت کرده است: آن زمان پرسپولیس وجود نداشت

محسن زمانی از داوران پیشکسوت فوتبال ایران از خاطرات خود در آخرین دربی که در سال ۷۰ قضاوت کرده سخن می‌گوید.

محسن زمانی از داوران پیشکسوت فوتبال ایران از خاطرات خود در آخرین دربی که در سال ۷۰ قضاوت کرده سخن می‌گوید.

آوای جنوب؛

محسن زمانی از داوران پیشکسوت فوتبال ایران است که موهای خود را در فوتبال و داوری سفید کرده است و هنوز به عنوان ناظر فدراسیون در مسابقات حضور می‌یابد.

داوری که موفق شده است در دوران قضاوت خود ۵ بار دیدار حساس استقلال و پرسپولیس را سوت بزند.

این پیشکسوت داروی در گفت‌وگویی کوتاه در پاسخ به این سوال که چه خاطره‌ای از قضاوت دربی‌های حساسی که بر عهده داشته‌اید، گفت: دنیایی از خاطرات این تیم‌ها همراه من است که هیچ‌گاه از یاد نخواهم برد.

وی در پاسخ به این سوال که چند بار دربی را قضاوت کرده‌اید، افزود: در مجموع پنج بار دیدار این دو تیم را قضاوت کرده‌ام.

زمانی خاطرنشان کرد: من در سال ۱۳۴۰ یک بار قضاوت دربی را بر عهده داشتم که آن زمان پرسپولیس نبود و دربی میان تاج و شاهین برگزار می‌شد.

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: در سالهای ۱۳۴۲، ۱۳۴۴، ۱۳۵۳ و ۱۳۷۰ نیز قضاوت بازی این دو تیم بر عهده من گذاشته شد.

زمانی یادآور شد: آخرین دربی را در سال ۱۳۷۰ سوت زده‌ام.

داور اسبق میادین فوتبال با یادآوری گذشته دربی و اتفاقاتی که در آن بازی رخ داده، اظهار کرد: آن زمان‌ها وقت اضافه گرفته نمی‌شد و پس از نود دقیقه داور باید سوت پایان مسابقه را به صدا در می‌آورد.

زمانی بیان کرد: آن زمان هنگامی که کمک داور دستش را روی سینه‌اش قرار می‌داد به این معنی بود که وقت مسابقه به اتمام رسیده است.

وی ابراز کرد: در آن بازی آقای داود کریم‌پور کمک داور من بود که من دیدم دست خود را بر روی سینه‌اش قرار داده است به این معنی که وقت بازی به اتمام رسیده است و من همان لحظه نگاه به ساعتم کردم که دیدم هنوز دقیقه ۸۸ مسابقه است و وقت قانونی به اتمام نرسیده است.

زمانی عنوان کرد: هنوز به خاطر دارم یک نگاه به داود کردم و گفتم چه می‌گویی داود هنوز وقت تمام نشده که داود کریم‌پور گفت، آقای زمانی وقت تمام است.

وی ادامه داد: این در حالی بود که بازی مساوی بود و اگر بازی مساوی به اتمام می‌رسید استقلال قرمان می‌شد ولی پرسپولیس باید دربی را می‌برد تا قهرمان شود.

زمانی یادآور شد: آن روز تا آخر بازی دیگر به کمک داورم نگاه نکردم تا سوت بازی را به صدا در آوردم و این دربی با نتیجه مساوی به اتمام رسید.

گفت‌‌وگو از علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president